Het grote Soulsborne topic

Ben vooral benieuwd naar de DS3 grind. Blijkbaar zou dat een hele vervelende zijn. Nog niet exact opgezocht wat je juist moet doen though.

Net Champion Gundyr achter de rug. Ik ga daar blind in en ik krijg 'm de 1e keer direct tot 20% hp ongeveer zonder ook maar één keer gehit te worden. Vervolgens word ik toch een keer geraakt, moest healen en daarna volledig uit het ritme en dan toch nog het loodje gelegd in één van zijn combo's.

Hierna drie keer nog gefaald en dan de keer erna wel gelukt. Wel echt een boss die zeer weinig openingen laat om te kunnen hitten/healen. Hele tijd meerdere attacks dodgen, 1 keer hitten (of healen) en rinse en repeat.

EDIT: En dan kom je bij Ancient Wyvern waar ik nauwelijks damage doe en de vervelende typische camera angle bij om dan op den duur door te hebben dat er iets niet klopte wat ik aan het doen was :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Nameless King done

Ik kan mij iets vaag herinneren dat dit één van de hardste bosses van dit genre zou moeten voorstellen? 2 pogingen ervoor nodig gehad, waarvan m'n death in phase 1 was door een dragonbeath waar ik midden in stond. Phase 2 dus in 1x gelukt. Ging opvallend makkelijk, had zelfs nog overschot.

Meestal ga ik altijd wel een keer dood (tenzij de boss echt poepsimpel is) omdat je de attacks niet kent, maar hij had toch heel wat telegraphed attacks die niet zo moeilijk te dodgen zijn. Wel zeer vette cutscene.
 
Nameless King done

Ik kan mij iets vaag herinneren dat dit één van de hardste bosses van dit genre zou moeten voorstellen? 2 pogingen ervoor nodig gehad, waarvan m'n death in phase 1 was door een dragonbeath waar ik midden in stond. Phase 2 dus in 1x gelukt. Ging opvallend makkelijk, had zelfs nog overschot.

Meestal ga ik altijd wel een keer dood (tenzij de boss echt poepsimpel is) omdat je de attacks niet kent, maar hij had toch heel wat telegraphed attacks die niet zo moeilijk te dodgen zijn. Wel zeer vette cutscene.

Ik denk dat de Ringed city DLC de moeilijkste bosses heeft in DS3. Nameless King is wel een coole fight, maar het is ook een zeer high-level area in de game en ik denk dat veel spelers er gewoon in struikelen met lage stats.

Mijn persoonlijke top 3 souls games zijn waarschijnlijk Bloodborne, Sekiro en Dark souls (remastered)

Sekiro zijn combat is gewoon meesterlijk. De euforie die ge voelt als ge Genichiro of Ishin voor het eerst verslaat of hun moves Mikiri countered is iets wat games zelden nog voor me doen. De instapdrempel is hoog en ik vind het verhaal vrij zwak, maar de gameplay is bijna perfect.

Dark Souls(remastered als je deftige framerate op console wilt, maar misschien slechte belichting afhankelijk van wie je het vraagt) is de originele game die ik 3 keer opnieuw moest proberen vooraleer het klikte. De genadeloze afstraffing(cursed worden door basilisks en geen hoe hebben hoe ge uw volledige healthbar terug krijgt), leren wat stamina-manegement is en alle impact van uw gear, de interconnected world... :love:

Bloodborne heeft voor mij echter de beste wereld, combat, muziek, verhaal, bosses. De game die me heeft ingelicht over HP lovecraft.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de Ringed city DLC de moeilijkste bosses heeft in DS3. Nameless King is wel een coole fight, maar het is ook een zeer high-level area in de game en ik denk dat veel spelers er gewoon in struikelen met lage stats.

Mijn persoonlijke top 3 souls games zijn waarschijnlijk Bloodborne, Sekiro en Dark souls (remastered)

Sekiro zijn combat is gewoon meesterlijk. De euforie die ge voelt als ge Genichiro of Ishin voor het eerst verslaat of hun moves Mikiri countered is iets wat games zelden nog voor me doen. De instapdrempel is hoog en ik vind het verhaal vrij zwak, maar de gameplay is bijna perfect.

Dark Souls(remastered als je deftige framerate op console wilt, maar misschien slechte belichting afhankelijk van wie je het vraagt) is de originele game die ik 3 keer opnieuw moest proberen vooraleer het klikte. De genadeloze afstraffing(cursed worden door basilisks en geen hoe hebben hoe ge uw volledige healthbar terug krijgt), leren wat stamina-manegement is en alle impact van uw gear, de interconnected world... :love:

Bloodborne heeft voor mij echter de beste wereld, combat, muziek, verhaal, bosses. De game die me heeft ingelicht over HP lovecraft.
Ik moet eerlijk zijn, toen ik Genichiro eindelijk had, en in die laatste fase die lightning en alles klikte, onbeschrijflijk ja, akkoord
 
Bij mij was het eerder de final boss van Sekiro, dat was de eerste en enigste boss waar ik ben bij moeten stoppen om de dag nadien verder te proberen en er dan weer 1/2 uur op te zitten bijten. Voor de rest in geen enkele game in het genre ooit langer dan een uurke er aan bezig geweest. Maar die fucker heeft me echt 4 uur ofzo gekost xD
 
Bij mij was het eerder de final boss van Sekiro, dat was de eerste en enigste boss waar ik ben bij moeten stoppen om de dag nadien verder te proberen en er dan weer 1/2 uur op te zitten bijten. Voor de rest in geen enkele game in het genre ooit langer dan een uurke er aan bezig geweest. Maar die fucker heeft me echt 4 uur ofzo gekost xD
Zot hoe da zo kan verschillen hé, Ishin op zich heb ik niet zo veel last mee gehad, maar Genichiro en ook owl Father deel 2, man man, afgezien
 
Ik moet eerlijk zijn, toen ik Genichiro eindelijk had, en in die laatste fase die lightning en alles klikte, onbeschrijflijk ja, akkoord
Bij mij was het eerder de final boss van Sekiro, dat was de eerste en enigste boss waar ik ben bij moeten stoppen om de dag nadien verder te proberen en er dan weer 1/2 uur op te zitten bijten. Voor de rest in geen enkele game in het genre ooit langer dan een uurke er aan bezig geweest. Maar die fucker heeft me echt 4 uur ofzo gekost xD
Ik denk ook dat de leercurve bij Sekiro beter is bij bosses. In Dark souls / Elden Ring / Bloodborne voelen de aanvallen van bosses altijd als een samenraapsel van combo's en smashes/swipes. In Sekiro kunt ge makkelijk aan een boss beginnen, direct al een stukje van hun aanvalspatroon leren, sterven en beetje bij beetje leren. Nu ja, we kunnen tot in het eeuwige stroop blijven smeren over Sekiro's combat. :p
 
Ik denk ook dat de leercurve bij Sekiro beter is bij bosses. In Dark souls / Elden Ring / Bloodborne voelen de aanvallen van bosses altijd als een samenraapsel van combo's en smashes/swipes. In Sekiro kunt ge makkelijk aan een boss beginnen, direct al een stukje van hun aanvalspatroon leren, sterven en beetje bij beetje leren. Nu ja, we kunnen tot in het eeuwige stroop blijven smeren over Sekiro's combat. :p
Ik weet zelfs nog dat ik nog redelijk in het begin, vastgezeten heb bij zo een generaal ergens, was zelfs geen baas, gewoon een mini boss dacht ik, maar ik speelde het nog steeds als Bloodborne, snel afgeleerd erna. Eigenlijk toch echt geniaal hoe die mannen hun combat zo aanpassen, en ge moet maar mee hé, Dark Souls kunt ge zo defensief spelen als ge wilt, toen kwam Bloodborne uit, ja vergeet het maar met dat defensief, dan Sekiro, aah gij dodged graag? Vergeet da ook maar!
Die hebben daar echt plezier in denk ik lol
 
Voor de rest in geen enkele game in het genre ooit langer dan een uurke er aan bezig geweest.
Ah c'mon. Gael? Fume Knight? O&S? Friede? Midir???
Gimmick bazen als Dragon God en die stomme vlinder in DS? Nah i call bullshit.

Tenzij ge u telkens debiel overleveled? :p
 
Voor mij was DS1 subliem tot je naar Lost Izalith moest. Dat gedeelte voelde voor mij niet goed aan. Einde en DLC was dan wel weer top.

Mijn Souls verhaal is begonnen met de geïmporteerde versie van Demon Souls op PS3. Daarna verliefd geworden op de serie en het genre. Doet er me nu wel aan denken dat ik nog steeds de Demon Souls remake moet starten.

Mijn top 3

Sekiro
Bloodborne
Lies of P (ja, die hoort thuis in dat rijtje!)
 
Voor mij was DS1 subliem tot je naar Lost Izalith moest. Dat gedeelte voelde voor mij niet goed aan. Einde en DLC was dan wel weer top.

Mijn Souls verhaal is begonnen met de geïmporteerde versie van Demon Souls op PS3. Daarna verliefd geworden op de serie en het genre. Doet er me nu wel aan denken dat ik nog steeds de Demon Souls remake moet starten.

Mijn top 3

Sekiro
Bloodborne
Lies of P (ja, die hoort thuis in dat rijtje!)
Serieus? Lies of P?
 
Schrik ik toch wel van, ik vond dat zeker goed, komt misschien net in mijn persoonlijke top 10 van Soulslikes, maar zo weggeblazen was ik daar niet van
Bloodborne
Souls 2
Sekiro
1
3
demon's Souls
Lords of the fallen
Surge 2
en dan misschien Lies of P
Mortal Shell (zou hoger staan moest het wat groter geweest zijn)
Nioh (alhoewel ik daar wel 100en uren in gestoken heb)
 
Ah c'mon. Gael? Fume Knight? O&S? Friede? Midir???
Gimmick bazen als Dragon God en die stomme vlinder in DS? Nah i call bullshit.

Tenzij ge u telkens debiel overleveled? :p
Eeuhm nooit echt overleveled of gefarmt tho.

Twee van de bosses die ge op noemt heb ik zelf van de eerste poging verslaan en één ervan gaat ge wrs BS noemen, maar het is wel degelijk zo. De DS vlinder was een first attept kill net zoals O&S. Ik ga niet zeggen dat da is omdat ik nen godgamer ben, soms heb je gewoon ook een beetje geluk nodig, er zijn dan weer heel wat makkelijkere bazen waar ik dan wel iets langer aan gezeten heb dat ik dan achteraf dacht hoe heeft dat zo lang geduurd...

Maar om het wat in perspectief te gooien, dit zijn over het algemeen games die zeer goed klikken bij mij van nature om de één of andere reden. Over het algemeen versla ik in zo games de helft van de bosses op de eerst poging of binnen 3 tot 5 pogingen, meer dan 10 zijn echt al degene waar ik dan voor mijn standaard lang aan bezig ben geweest. Again het is niet mijn bedoeling cocky over te komen, maar dit is gewoon iets dat me goed ligt. Er zijn andere games waar ik absoluut rot slecht in ben, waarom deze mij meer liggen is omdat ik vrij analytisch ingesteld ben en snel patronen herken en op pik. Zet mij in een PVP game in eender welke fighting game of zelf tegen de CPU en ik ben er aan voor de moeite, hetzelfde met games zoals DMC, Bayonetta, ik kan dat echt niet op high diff of S ranks omdat dit veel te snel gaat voor mij. Dat is ook de reden waarom Serkiro by far het lastigste was, de pacing was vele hoger en het was ook moeilijker om meteen in je eerste fight goed te zien wat er allemaal gebeurt, terwijl de 3 souls games en BB traag genoeg zijn om echt een gevecht af te tasten en te leren zelf in je eerste poging.

Fiede en Gael uit de DS3 DLC waren zeker pittig en behoren in die 10+ categorie, Midir was zeker geen on shot, maar was wel eentje waar ik relatief snel voorbij was, again, soms is het ook kwestie van wat luck, voor hetzelfde geld sterf je toch nog eens en zit je in eens weer 5 attepts verder.

Je noemt nu ook Dragon God als boss, maar dat is nu toch ook geen boss waar je uren op vast zit?

Andere bosses die ik me herinner als zeer moeilijk zijn:
- Owl 2 en Demon of Hatred in Serkiro
- Ebrietas, Lady Maria en Orphan of Kos uit Bloodborne
- Lothric en Champion Gundyr uit DS3
- Fucking Maneater in Des ( Da is pas een bitch )

En als ik eens denk aan andere gerelateerde games denk ik aan:
- Green monster of the swamp, Laxasia en Simon Manus uit Lies of P
- Aoye en nog een tweetal bosses waarvan ik de naam totaal niet meer weet uit Wo Long :p

In beide van deze games ook een boss verslaan in first attept waar blijkbaar velen vast zaten ( LuBu in WoLong en Victor in LoP )
Dus sorry maar helaas het is geen BS en ik zou ook niet weten wat ik er mee win om er over te liegen... In een paar van deze games kan je trouwens zelf niet echt overlevelen of grinden, dus dat was zeker ook niet de reden. Ik heb ook een tijdje Demon's leren speedrunnen, all bosses en deed dat op 3 uur zonder sterven, dus ja sorry maar na meer dan 1000 uur ervaring in de franchises en het genre games gaat ervaring ook wel een grote rol beginnen spelen.

En om nog eens een tegenstrijdig voorbeeld te geven, ik heb al serieus wat gesukkeld op FF VII Remake tegen de bosses en heb sommige toch echt wel een aantal keer moeten herdoen. Ik heb mezelf wel een restrictie gegeven in het spel en dat is dat ik geen items gebruik en enkel spells, dus dat speelt misschien ook wel mee, maar denk nu ook niet zo neig aangezien je veel healing en revival spells hebt.

Edit op de tekst die je quote: "Voor de rest in geen enkele game in het genre ooit langer dan een uurke er aan bezig geweest."
Pakt 2 uur ipv uurke, want er zullen er wel geweest zijn die langer waren, maar denk echt wel gemiddeld gezien dat het een uur zal zijn. Zeker omdat er echt nog veel first attempt kills bij zitten en ja dat trekt het gemiddelde snel omlaag...
 
Laatst bewerkt:
Je noemt nu ook Dragon God als boss, maar dat is nu toch ook geen boss waar je uren op vast zit?
Ik heb weken vastgezeten op Dragon God. Ik geloof dat ook bijna niemand die "oprecht" tackled gezien het simpelweg een slecht gecommuniceerde "baas" is die tot dat punt in het spel geen precedent heeft. Uiteindelijk ook maar toegegeven aan een guide. Hoe dit de remake heeft overleefd is mij een raadsel.

Again het is niet mijn bedoeling cocky over te komen
Voor de rest in geen enkele game in het genre ooit langer dan een uurke er aan bezig geweest.
In het GENRE Bibi, in het GENRE.
Dus yeah, mission failed yo xD

Nu tijd is uiteindelijk best relatief en ge zult een uurke bedoeld hebben zoals het u aanvoelt. Zullen we zeggen.
Voor mijn ego en mijn nachtrust, is dit alvast hoe ik het zal interpreteren.
 
Nu tijd is uiteindelijk best relatief en ge zult een uurke bedoeld hebben zoals het u aanvoelt. Zullen we zeggen.
Voor mijn ego en mijn nachtrust, is dit alvast hoe ik het zal interpreteren.
Inderdaad, tis zoals ik nog erbij had gezegd, er zullen er inderdaad wel geweest zijn die 2 uur waren IPV 1.
Maar het is meer in de zin van: In tegenstelling tot de laatste boss van Sekiro waar ik echt 2 dagen op vast zat, was de rest altijd gemiddeld relatief op een uurtje geklonken ( maar pakt 2 uur voor de uitschieters, want ik heb ze inderdaad niet exact getimed ).

Mijn punt ging dan ook meer over het grote verschil tussen hoe hard ik Sekiro vond tegenover die andere games, niet over hoe simpel ik de rest vind. De games zijn zeker uitdagend en ik heb zeker al gevloekt op de games, maar eigenlijk vaker binnen levels dan tegen bosses.

Sekiro heeft gewoon mijn geduld veel zwaarder getest dan de rest :p
 
Ik zou zo graag eens Bloodborne spelen maar helaas geen PS4
Al vaak gedacht om een tweedehands PS4 met Bloodborne te kopen en daarna meteen te verkopen :oi22:


Mijn ranking:

S - Elden Ring
A - Lies of P - DS3
B - Sekiro - DS1 - DS2

ER , LoP & DS3 kan ik blijven spelen. Die A tier is er enkel om het verschil met ER duidelijk te maken want eigenlijk zijn LoP & DS3 top 10 games voor mij maar ER is mijn GOAT.
 
Ah c'mon. Gael? Fume Knight? O&S? Friede? Midir???
Gimmick bazen als Dragon God en die stomme vlinder in DS? Nah i call bullshit.

Tenzij ge u telkens debiel overleveled? :p
Oei. Ik zit bijna aan Friede denk ik en Gael en Midir moeten nog komen. Ben benieuwd.

O&S zat ik op DS1 wel even aan vast ja, geen idee hoelang juist, maar ik vond dat vooral een hele irritante fight. Ik heb daar uiteindelijk verschillende dingen geprobeerd en daar is eigenlijk geen duidelijke tactiek voor. Wat ik mij daarvan herinner is dat toch een RNG-based fight waar je een portie geluk nodig hebt. Sowieso geen fan van die bossfight. Is ondertussen dik twee jaar geleden toen ik pas voor de eerste keer een andere Souls dan Bloodborne had gespeeld. Ben benieuwd hoe het gaat als ik DS1 ga platten.

Fume Knight daarentegen is geen simpele boss, maar toch zeker niet van het niveau van bepaalde bosses die ik al ben tegengekomen. Mocht ik een ranking moeten opmaken valt die toch ver buiten de top tien denk ik.
 
Terug
Bovenaan