Rangschik de Soulsborne games

Bunkerbudy

Well-known member
Platinum Trophy
Iemand moest het doen...

Plus naar aanleiding van Elden Ring misschien leuk te zien wat de ranschikking is voor de nieuwe game er is en waar hij zich nadien plaatst.

Mijn lijst is voorlopig gebaseerd op hoe ik vandaag naar de serie kijk en de games die ik nu op dit moment het liefste nog eens zou op starten om nog wat meer te spelen. Ik heb een onderscheid gemaakt tussen Demon's OG en RE omdat het verschil tussen beide er toch wel duidelijk is terwijl bij DS 1 en DS 1 remaster minder... Lijst twee is hoe ik de games zie in hun eigen time period en ze daarop baseer.

Dag van vandaag lijst:
1) Bloodborne
2) Dark Souls 3
3) Demon's Souls RE
4) Dark Souls 1
5) Demon's Souls OG
6) Dark Souls 2

Eigen tijd lijst:
1) Dark Souls 1
2) Bloodborne
3) Dark Souls 3
4) Demon's Souls OG
5) Demon's Souls RE
6) Dark Souls 2

Nog een extra optie zou zijn om DS2 op te splitsen in OG en SotFs maar ik heb enkel SortFs gespeeld vandaar maar 1 entry voor mij.
Ook heb ik Sekiro er niet bij gezet omdat deze game voor mij echt iets aparts is. Moest ik hem er wel bij zetten, zou ik het echt niet weten.
Omdat ik de Souls games in general liever speel dan Sekiro zou hij op plaats 7 komen te staan, maar dat zou niet correct zijn denk ik.

Edit: Paar updates, want dit is moeilijker dan ik dacht xD
 
Laatst bewerkt:
Nu nog bvb. de Kings Field games of Eternal Ring erbij :tongue:

Voor mij, eigen tijd:
1. Bloodborne
2. Dark Souls (nipt, mag bijna op dezelfde plaats als BB)
3. Demon's Souls OG
4. Demon's Souls RE
5. Dark Souls 2
6. Dark Souls 3

Nu:
1. Bloodborne
2. Dark Souls
3. Demon's Souls RE
4. Dark Souls 2
5. Demon's Souls OG
6. Dark Souls 3
 
Nu nog bvb. de Kings Field games of Eternal Ring erbij :tongue:
Ja, ik wou me dus wel beperken tot de games die iedereen kent :p

Zelf heb ik ook niet echt ervaring met de games buiten dat ik ze ken en al eens op YT gezien heb. Ze spreken me zo niet echt aan ze te proberen spelen de dag van vandaag omdat ik daar niet echt van ge genieten. Ik speel graag retro games, maar vaak heb ik wel een goede dosis nostalgie nodig.

Echt geen DS3 fan precies?
 
Ja, ik wou me dus wel beperken tot de games die iedereen kent :p

Zelf heb ik ook niet echt ervaring met de games buiten dat ik ze ken en al eens op YT gezien heb. Ze spreken me zo niet echt aan ze te proberen spelen de dag van vandaag omdat ik daar niet echt van ge genieten. Ik speel graag retro games, maar vaak heb ik wel een goede dosis nostalgie nodig.

Echt geen DS3 fan precies?
Haha, helemaal te begrijpen. Ik heb niet zo lang geleden Kings Field 1 en Eternal Ring nog eens opgezet, dat was toch maar niks 😅

En nee, helaas. Wel uitgespeeld maar kan me er bar weinig nog van herinneren, omdat het me zo weinig deed sadly. Enkel de vloeiendere manier van spelen tov. andere DS games. Enige wat dus ook fire en forget was voor mij, 1x uitgespeeld dus maar.
 
Og Demon Souls op 1, simpelweg omdat het mijn eerste was en het zeer simpele verhaal zonder al teveel ambiguïteit als in de latere games een meer gewichtig en punchy einde leverde.
Ik hou ook veel meer van harde levels en mobs dan bazen, dus de serie is tegelijk "verslechterd" en "verbeterd" voor mij persoonlijk. Veel teveel bonfires in 2&3, bah :p

Voor de rest rank ik 1 tem 3 voor verschillende reden ongeveer op gelijke hoogte. Dark Souls opening helft is met gemak beste van de hele serie, maar de 2e helft trekt het dan weer volledig onderuit, zelfs met de geweldige DLC.

OG DS2 nooit gespeeld, maar SotfS was hier de eerste waar ik met de covenants wat ben gaan roleplayen en best wat co op en invasions heb gedaan. Ik ben ook wel fan van de map en de groeiende kwaliteit in deze game. Opening is vrij saai maar naar het einde toe bied deze game de beste DLC content aan. Wel erg spijtig van de scheve belichting en redelijk wat ondermaatse boss fights.

DS3 is eigenlijk een perfecte afsluiter van de serie. Grafisch vind ik dit nog steeds een enorm mooie game. Tegelijk ook al wel een pak makkelijker en zeer rechtlijnig. Zonder twijfel beste bossfights.

Bloodborne moet ik nog steeds spelen, ondanks da'k het al 4 jaar in bezit heb. Sinds die geruchten van 2 jaar terug zit ik hier maar te wachten op een pc port nu Sony het platform heeft gevonden, ah wel, misschien na Elden Ring :p
 
1) Sekiro (ik reken deze wel bij 'Soulsborne')
2) Bloodborne
3) Dark Souls 3
4) Dark Souls: RE

DeS en DS2 nooit gespeeld.
 
Enkel de vloeiendere manier van spelen tov. andere DS games.
Dat is bij mij de grootste reden waarom hij zo hoog staat, vooral als hedendaagse game om nog te spelen. Qua wereld is hij veel minder memorabel, paar leuke regio's paar mindere, maar ook niks heel iconisch ook niet. Denk dat dit vooral kwam omdat ze heel veel dingen gedaan hebben om de fans een soort van welkom thuis gevoel te geven en dingen te doen die precies al eens gedaan waren. De wereld van DS1 is daarom veel iconischer omdat het allemaal nieuw was en ook om dat de connectiviteit van dat spel tussen zones zo enorm goed was. Iets waar ze zich in de latere games niet veel meer van aangetrokken hebben. Maar de combat en de soepelheid als voor mij ook wel een paar legandarische bosses maken het toch een spel dat ik eens graag herspeel of co-op / pvp in doe.
 
Ik ben ook wel fan van de map en de groeiende kwaliteit in deze game.
Snap ik zeker en vast, deze game staat voor mij zeer laag omdat ik zeer teleurgesteld was in de boss fights en ook de omgevingen. Wat in mijn hoofd ook nog steeds neig mee speelt is dat het beste deel van deze game de DLC is... als ook het moment waarop Miyazaki zich ook terug is beginnen moeien met het spel. Dit toont op een manier toch echt wel die man zijn invloed op deze franchise. Ondanks dat DS2 laatste staat bij mij is het nog steeds een aangename game, op zijn eigen manier, gewoon ik vind em anders... :p
Bloodborne moet ik nog steeds spelen
Duuuude, just buy and play it xD
 
It's gonna happen! Maar langs ene kant was ik ook laadtijden en betalen voor online beu.

En ik wou in de tussentijd eigenlijk ook wat "kleinschalige" Soulslikes spelen die geen 100+u telkens in beslag nemen.

The Surge bvb. Gameplay is best janky van de eerste, maar de map is bijna evenwaardig aan die van de eerste Dark Souls. De weinige bossfights zijn wel doodoo :p
 
Iemand die nu een thread maakt van de Rangschik de Fifa games? :p :unsure:
(Het is een grap he)
 
Ik ben aan het peinzen om Tetris de volgende te maken zodat ik 2 pagina's vol Tetris Effect kan bejubelen :p

Maar euh, 98 wint alvast op menu theme
 
Bloodborne moet ik nog steeds spelen, ondanks da'k het al 4 jaar in bezit heb. Sinds die geruchten van 2 jaar terug zit ik hier maar te wachten op een pc port nu Sony het platform heeft gevonden, ah wel, misschien na Elden Ring :p
Duuuude, just buy and play it xD
Nu nog Bloodborne spelen kort voor de komst van een waarschijnlijke port zou jammer zijn. De game in huidige staat is geen optimale ervaring.
 
Nu nog Bloodborne spelen kort voor de komst van een waarschijnlijke port zou jammer zijn. De game in huidige staat is geen optimale ervaring.
Er is echt niks mis met Bloodborne nu nog te spelen ze IMO, als je de ervaring nu niet optimaal meer vind ga je die in 2015 toch ook niet optimaal gevonden hebben? Vanaf day one was het ( enige denk ik ) grote minpunt de framerate die soms heel slordig was. Voor de rest ookal zijn GFX al weer wat verder geëvolueerd is dit nog steeds echt een solid masterpiece. Je doet het overkomen alsof dit spel onspeelbaar is :p
 
Er is echt niks mis met Bloodborne nu nog te spelen ze IMO, als je de ervaring nu niet optimaal meer vind ga je die in 2015 toch ook niet optimaal gevonden hebben?
Als we ervan mogen uitgaan dat er een betere versie op komst is, waarom nu dan nog per sé na 7 jaar de 2015-versie ervaren als eerste playthrough. Wat maakt het uit om na die 7 jaar nog even te wachten tot de definitieve versie beschikbaar is?
 
1. Bloodborne
2. Dark Souls 2, jawel den 2
3. Dark Souls
4. Dark Souls 3
5. Demon's Souls
6. Sekiro

Op.zich erg om een spel als Sekiro op 5 te zetten, in elke andere lijst zou t in top 3 staan, maar ok 't is wat het is
 
Laatst bewerkt:
1. Dark Souls
2. Bloodborne
3. Dark Souls 2
4. Dark Souls 3
5. Sekiro
6. Demon's Souls

Ik denk dat voor veel mensen hun eerste Souls spel de leukste ervaring was. Dan is alles nog verrassend en nieuw.
 
It's gonna happen! Maar langs ene kant was ik ook laadtijden en betalen voor online beu.

En ik wou in de tussentijd eigenlijk ook wat "kleinschalige" Soulslikes spelen die geen 100+u telkens in beslag nemen.

The Surge bvb. Gameplay is best janky van de eerste, maar de map is bijna evenwaardig aan die van de eerste Dark Souls. De weinige bossfights zijn wel doodoo :p

Als ge Surge ok vond, zeker de 2de ook checken, maar 1 van mijn favoriete souls likes was toch (verrassend genoeg) Hellpoint. Als ge door de bugs kunt kijken, is dit een fantastisch spel met enorm potentieel.
Salt and sanctuary (vervolg komt uit dit jaar)
Mortal Shell.
 
Terug
Bovenaan