Rangschik de Soulsborne games

Nioh gameplay is zo enorm goed.. maar world building en leveldesign zo simpel. Deel 2 wel nog niet gespeeld. Best benieuwd hoe hun Final Fantasy spin off gaat uitdraaien met wat Squenix geld.
 
Nioh gameplay is zo enorm goed.. maar world building en leveldesign zo simpel. Deel 2 wel nog niet gespeeld. Best benieuwd hoe hun Final Fantasy spin off gaat uitdraaien met wat Squenix geld.

Deel 2 is gewoon deel 1 maar beter en groter, fantastische spellen idd
 
lol, ist zo hard soms? Nee, ik wacht op Elden en wat backlog aant afwerken
Hahaha, kzen niet echt aant watchen ze op de easy mode, pas recent gezien dat het ging komen zelf. Kheb ook gewoon geen tijd.
Ik wacht op Elden Ring en ondertussen ben ik wat Witcher 3 aant spelen omdat ik er mijn opdracht van gemaakt heb deze eindelijk eens gans uit te spelen, zit ver aan 100 uur played en ik heb nog nooit Novigrad gezien xD
 
Hmm, okay…
  1. Bloodborne
  2. Dark Souls
  3. Dark Souls 2
  4. Dark Souls 3
  5. Demon’s Souls
Geen rekening gehouden met remasters, rereleases en remake, noch de King’s Field reeks en Shadow Tower (King’s Field IV rate ik persoonlijk hoog, trouwens). Plaats 1 staat al vast sinds release. Plaats 2 & 3 zijn zo goed als inwisselbaar voor mij. Dark Souls 2 rate ik persoonlijk hoog, gekleurd door het feit dat het mijn eerste Souls game was, maar deze voor mij ook hoog scoort qua replayability, build variety, mechanics zoals Bonfire Ascetics en Power Stance, Majula, PVP , heel sterke DLC en het meest “magische” gevoel in het algemeen, imo. Toegegeven, veel bullshit wel in Dark Souls 2 haha.

Terzijde: nog 11 dagen te gaan voor Elden Ring, we almost made it! Ik had pre E3 2019 announcement al wat dingen meegekregen uit goeie bron, maar op de reveal trailer, wat screenshots hier en daar en wat technische impressions over de Network Test na heb ik voor de eerste keer een complete media blackout gedaan. Hype is unreal hier. ⚔️
 
Naar aanleiding van de "wacht met Bloodborne nog op de PC/remaster voor ge hem speelt"
Ik las hier net dat via een insider, ze laten weten dat er atm totaal niet gewerkt wordt aan een BB2, BB remaster of BB pc port.
 
1) Bloodborne
2) Dark souls 2 sotfs
3) Dark souls 3
4) Dark souls
5) Demons souls remake
6) Demon's souls


Bloodborne is qua atmosfeer/verhaal/leveldesign mijlen boven de andere souls games voor mij.

Dark souls 2 sotfs is in het begin saai qua leveldesign, maar ik was gek op de build variatie en pvp

Tweede helft van Dark souls is altijd moeizaam en Dark souls 3 is gameplay gewijs de meest afgeronde souls game van de 3 genummerde souls games

Demons souls heeft atmosfeer maar de upgrade mechanics en gimmick boss fights zijn niet bijster aangenaam bij een replay
 
Naar aanleiding van de "wacht met Bloodborne nog op de PC/remaster voor ge hem speelt"
Ik las hier net dat via een insider, ze laten weten dat er atm totaal niet gewerkt wordt aan een BB2, BB remaster of BB pc port.
Maar dag erna verschijnt wel dit, we zullen het pas weten als 't er is

 
Maar dag erna verschijnt wel dit, we zullen het pas weten als 't er is

Gaat iets compleet anders zijn tho. Bloodborne wordt echt nooit aangesproken als een Soulslike, ook als is dat technisch gezien correcter... Maar BB wordt gewoon aanzien als een core souls game, geen soulslike... Bloodborne 2 durf ik ver mijn hand voor int vuur steken, dat komt er niet tenzij Fromsoft er mee bezig is. Een remaster/PC port zie ik nog gebeuren van Bloodborne... of ik hoop er toch op zen minst op.
 
Ik snap de vraag voor een bloodborne remake niet. Heb die vorige week voor de eerste keer uitgespeeld op een ps5 en die graphics zijn toch ok. Ok, het is geen forbidden west, maar ziet er nog steeds goed uit. Wat een prachtige locaties in dat spel.

Fantastisch spel trouwens. Heb nooit een andere souls game gespeeld dus mijn lijstje is kort:
1. Bloodborne 😉
 
Ik snap de vraag voor een bloodborne remake niet. Heb die vorige week voor de eerste keer uitgespeeld op een ps5 en die graphics zijn toch ok. Ok, het is geen forbidden west, maar ziet er nog steeds goed uit. Wat een prachtige locaties in dat spel.

Fantastisch spel trouwens. Heb nooit een andere souls game gespeeld dus mijn lijstje is kort:
1. Bloodborne 😉

Goh, die framepacing/framerate is de grootste doorn in het oog samen met de laadtijden. De game houdt uw aandacht vast omdat het zo een goed spel is, maar zelfs een stabiele 30fps zou al een grote meerwaarde zijn. Op launchdag was het veel erger qua laadtijden, maar zou toch heerlijk zijn om binnen 3 seconden terug bezig te zijn :)
 
Goh, die framepacing/framerate is de grootste doorn in het oog samen met de laadtijden. De game houdt uw aandacht vast omdat het zo een goed spel is, maar zelfs een stabiele 30fps zou al een grote meerwaarde zijn. Op launchdag was het veel erger qua laadtijden, maar zou toch heerlijk zijn om binnen 3 seconden terug bezig te zijn :)
Akkoord meer, maar we spreken hier dan eigenlijk gewoon over ene PS5 patch zoals ook GoW, Horizon Zero Dawn en andere games deze gekregen hebben. Geen full remaster of remake, gewoon een FPS en load time patchke.
 
Akkoord meer, maar we spreken hier dan eigenlijk gewoon over ene PS5 patch zoals ook GoW, Horizon Zero Dawn en andere games deze gekregen hebben. Geen full remaster of remake, gewoon een FPS en load time patchke.

Jup. Snap eigenlijk niet dat Sony dit niet al eerder deed. Zou hen nog wat goodwill bij de fans geven. Bloodborne is in mijn ogen een moderne klassieker en allicht in vele mensen "Top 5 PS4-games", maar veel aandacht/eerbied lijkt Sony er niet voor te hebben...

Nou ja, we leven op hoop :p
 
Jup. Snap eigenlijk niet dat Sony dit niet al eerder deed. Zou hen nog wat goodwill bij de fans geven. Bloodborne is in mijn ogen een moderne klassieker en allicht in vele mensen "Top 5 PS4-games", maar veel aandacht/eerbied lijkt Sony er niet voor te hebben...

Nou ja, we leven op hoop :p
Inderdaad, het is heel bizar. Ik geloof niet in een remake nu al, maar als er dan één reden zou zijn waardoor ik het niet uit sluit is het puur omdat ze er tot dusver nog niks van aandacht aan gegeven hebben door middel van zo een patch, dat ik dan denk, zouden ze dan toch....?
 
Ergens zal er ook wel een dialoog zijn met Fromsoft voor een vervolg op BloodBorne. Sony zal al hun franchises nog nodig hebben deze generatie. Het is ook met voorsprong de meest gewilde console port onder pc gebruikers. Gezien het toch dezelfde engine als DS3 betreft had ik eigenlijk een pc port al lang verwacht, maar Sony besliste anders :p

Ik zou er ook niet van verschieten moest Bluepoint onder "supervisie" van een Fromsoft lead deze franchises verder zetten. Of we dat willen is wel iets heel anders.
 
Terug
Bovenaan