Rangschik de Soulsborne games

1. Elden Ring (muhahaha)*
2. Bloodborne
3. Dark Souls (Remastered)
4. Dark Souls 3
5. Demon's Souls Remake
6. Sekiro (al heb ik deze nooit kunnen uitspelen)
7. Dark Souls 2: Scholar of the First Sin
8. Demon's Souls
9. Dark Souls 2 "vanilla edition"

Andere aanvullende vraag: wat zijn jullie favoriete Soulslike-games? Voor mij zijn dat Nioh 1 & 2 en Code Vein. Mortal Shell was ook nog ok.

*beetje unfair natuurlijk en dit is ook eerder een prognose, maar yowie wowie van wat ik al heb kunnen ontdekken van Elden Ring!
 
Als we ervan mogen uitgaan dat er een betere versie op komst is, waarom nu dan nog per sé na 7 jaar de 2015-versie ervaren als eerste playthrough. Wat maakt het uit om na die 7 jaar nog even te wachten tot de definitieve versie beschikbaar is?
Dat dit nog altijd niet officieel bevestigd is en die rumour al 3 jaar de ronde gaat? Dus mensen stellen het al 3 jaar uit met die reden?
Hadden ze het even goed al lang eens kunnen spelen toch.
 
1. Bloodborne
2. Sekiro
3. Dark Souls 1
4. Demon's Souls Remastered
5. Dark Souls 3
6. Dark Souls 2

Demon's Souls Remastered vond ik geweldig, aangezien ik de originele nooit op de PS3 heb gespeeld. Graphics zijn true next gen en die mannen van Bluepoint hebben er echt een waardige remake van gemaakt.

Op zich vond ik het moeilijk om alle soulsborne games te rangschikken want BB & Sekiro zijn imo zowat beide top 1 voor mij. Toen ik eerst Sekiro speelde was het niets anders dan frustratie, duurde echt een tijd vooraleer ik de klik maakte met dat spel.

BB, Sekiro en DeS Remastered heb ik plat gehaald. DS1 en 3 ook maar geen zin om het af te werken, geef precies niet echt meer om platinums, tenzij het in een leuk spel is waar de plat niet zo tijdrovend is haha.
 
1. Elden Ring (muhahaha)*
2. Bloodborne
3. Dark Souls (Remastered)
4. Dark Souls 3
5. Demon's Souls Remake
6. Sekiro (al heb ik deze nooit kunnen uitspelen)
7. Dark Souls 2: Scholar of the First Sin
8. Demon's Souls
9. Dark Souls 2 "vanilla edition"

Andere aanvullende vraag: wat zijn jullie favoriete Soulslike-games? Voor mij zijn dat Nioh 1 & 2 en Code Vein. Mortal Shell was ook nog ok.

*beetje unfair natuurlijk en dit is ook eerder een prognose, maar yowie wowie van wat ik al heb kunnen ontdekken van Elden Ring!
Dude....Steek Sekiro maar snel in en speel het nog snel uit voor dat Elden Ring uitkomt :D
 
Van degene die ik uitgespeeld heb:
1 sekiro
2 Bloodborne (zit eigenlijk zowat op dezelfde plaats als sekiro)
3 dark souls 3
4 demon souls remake
Elden ring ga ik nog even mee wachten (horizon en stuff eerst. Maar ga het sowieso wel spelen)
 
Is die niet eens op ps plus geweest?
Dat zou kunnen, maar ik claim niet vaak games daar op. Als ik ze echt wil dan wel, maar dat is 3 keer per jaar ofzo.

Edit: Maar vaak heb ik die dan zelf al, maar denk ik hmm digitaal is wel makkelijk zonder cd... ( zoals bloodborne )
 
Dark Souls
Dark Souls 2 SOTFS
Demon’s Souls Remake
Dark Souls 3

Puur subjectief gerangschikt op basis van hoeveel plezier ik er uit haalde, niet zozeer welke kwalitatief de beste was. DS1 was de eerste die ik gespeeld heb en staat in mijn top 10 games ooit. SOTFS staat bij mij op 2 doordat ik die “samen” met een kameraad gespeeld heb, was leuk om telkens ervaringen te delen. DS3 vind ik op papier een beter spel dan DS2 maar ik ben er relatief snel door gegaan op een moment dat gamen op een wat lager pitje stond. Ooit keer ik er nog eens naar terug. DeS Remake was ook nog heel goed en heb ik met plezier uitgespeeld maar de gimmicky bosses waren telkens een anticlimax. Vooral technisch was deze super, samen met R&C Rift Apart de mooiste game op PS5 tot nu toe.

Sekiro en Bloodborne nog niet gespeeld.
 
bloodborne



















sekiro
dark souls 2
demon souls
dark souls 3
dark souls

bloodborne is zoveeeel beter dan al de rest
 
Remnant was zeker plezant met een paar vrienden, Chronos before the ashes was eigenlijk op zich ook nog wel de moeite.
 
Terug
Bovenaan