Dit is wel een winter waarvan ik vermoed als we 50 of 100 jaar deze gehad hadden dat deze veel kouder verlopen zou zijn met veel meer sneeuwsituaties. Het patroon is echt al wekenlang hetzelfde eigenlijk en lijkt ook wel nog een tijdje zo te blijven. Voor echt diep winters weer ligt de straalstroom te dicht bij ons en raakt de kou gewoon niet tot bij ons ondanks dat deze eigenlijk nooit echt ver weg is.
In Nederland wel de koudste januari sinds 2017, al waren de winters sindsdien meestal ook wel aan de zachte kant waardoor niet zo veel nodig was daarvoor.
Is het koud hier dan is het meestal warm daar, en het is al een tijdje daar aan de veel te zachte kant. Ik denk dat de winter daar echt abnormaal zacht moet zijn.
In Nederland wel de koudste januari sinds 2017, al waren de winters sindsdien meestal ook wel aan de zachte kant waardoor niet zo veel nodig was daarvoor.
Niet helemaal on-topic maar het is verbazingwekkend hoe "warm" het in Groenland (Nuuk bijvoorbeeld) is.
Zijn gewoon Belgische temperaturen rond het vriespunt. Zonnetje erbij!
Is het koud hier dan is het meestal warm daar, en het is al een tijdje daar aan de veel te zachte kant. Ik denk dat de winter daar echt abnormaal zacht moet zijn.