Sneeuwstorm
Well-known member
De jaren '90 en begin de jaren '00 waren toch heel pover wat sneeuw betreft, en dan vanaf 2009-2013 hadden we meer sneeuwdagen, en dan van 2013-2020 was het weer zo goed als noppes, tot 2021 , toen hebben we ook een sneeuwlaagje van enkele cm's gehad dat er een week heeft gelegen, en dan van 2022-2025 was het weer zeer pover op vlak van sneeuw. Deze winter doet het nu al beter dan de vorige 4 winters vind ik.Ik weet niet waar gij woont, maar ik vrees dat dat toch eerder een vertekend beeld geeft.
In mijn herinneringen waren de zomers in mijn kindertijd (jaren 90) ook enkel maar zonnig, warm en heeft het toen nooit geregend.
En de winters waren toen idd koud en er lag heel vaak sneeuw.
Maar zoveel meer sneeuwdagen waren er niet in de jaren 90 blijkbaar.
't Is vooral sinds 2013 dat we niet meer boven het gemiddelde zijn geraakt.
![]()
In maart 2013 hebben we hier ook enorm veel sneeuw gehad, en 2012 was helemaal geen sneeuwrijke winter hier, enkele centimeters sneeuw maar dan vooral droge kou waardoor de sneeuw toch nog lang kon blijven liggen. En dan is het vooral 2010 dat mij bijblijft als een uitzonderlijk sneeuwrijk jaar, ik denk zelfs een recordjaar als je van januari tot en met december zou nemen. Want zowel in januari als in december viel er dat jaar heel veel sneeuw.