Herfst en winter 2022-2023

Ja het zou beter gespreider regenen, ipv een week elke dag nat een beetje regen om de andere dag ofzo maar dat wel een maand aan een stuk. Beter voor het grondwater en mijn kelder.
Heb thuis de kelder ingekuipt vorige zomer. Moest alleen de vloer nog egaliseren en de afgekapte muren terug stucen. Dit was een goeie test om te zien of alles droog bleef :) Vorig weekend meteen koe bij de horens gevat en alles verder afgewerkt, dus praktisch kwam de regen mij wel ideaal uit :)
 
Voor zij die het nog niet weten, kans bestaat dat er vannacht wat (smeltende) sneeuw valt. Grootste kansen op een sneeuwdek zijn voor prov Antwerpen en LImburg. Hieronder enkele sneeuwvalkaartjes voor morgenvroeg;
WRF model;
WRFOPBE06_24_25.png


Harmonie;
HAR40OPBE06_24_25.png


ICON;
ICOD2BE12_18_32.png


ALARO;
ALAOPBE06_24_32.png
 
Onderweg naar het werk op het fietspad af en toe een plek tegengekomen waar er wat (smeltende) sneeuw lag. Was héél lokaal. Ook wat lichte ijsvorming in een paar sloten.
 
Bij mij heeft het een heel klein beetje geregend vannacht. Geen grote hoeveelheden maar wel gevaarlijk. En aan mijn werk lag er een minuscuul poederlaagje aangevroren sneeuw. Heel gevaarlijk , vooral op fietspaden waar er niet gestrooid is , ben toch maar met de auto gegaan vandaag.
 
Hier (O-Vl, iets onder Gent) lag het vanmorgen toch behoorlijk glad. De oprit was een glijbaan, en wijselijk besloten om thuis te werken ipv met de fiets naar bureau. Nu is het wat aan het sneeuwen / regenen maar de grond is te warm om te blijven liggen.
 
In Achel al hele dag dikke vlokken. Gok ook een 5 tot 10 cm. Vrachtwagen staan in schaar op verschillende bruggen over het kanaal Bocholt - Herentals
 
Terug
Bovenaan