Herfst 2021 & winter 2021/2022

Ik heb vooral de indruk dat het veel harder piekt? De wind is er wel stevig, maar de pieken doen hier precies toch alles al een beetje schudden (nu al :( )
Ja inderdaad.
Vraag me met momenten ook af wat ik buiten allemaal hoor. Da is de merde als het 's avonds is
 
Hier (Noord-Limburg) waait het flink, maar toch nog lang niet op het niveau van vrijdagavond. Toen had ik nul schade, duimen dat dat zo blijft. Moet wel zeggen dat mijn 30 meter lange en 20 meter hoge coniferenhagen ongelooflijk efficiënt zijn als windscherm. Hoewel ze vervaarlijk heen en weer zwiepen zetten ze mijn huis én dat van de buurman hier schuin tegenover voor een groot deel uit de wind. En de plastieken serre van de andere overbuurman had anders ook allang een paar straten verder gelegen.

Waar ik me op het moment nog het meest zorgen over maak is of ik vannacht een oog dicht ga kunnen doen met al dat kabaal. De voorbije twee nachten was dat makkelijk opgelost met oordopjes maar morgenvroeg zal ik toch mijn wekker moeten kunnen horen....:unsure:
 
Als ik de kaarten zo bekijk heb ik de indruk dat Limburg zijn piek zal bereiken tussen 0u en 1u. Best wel een vervelend moment, midden in de nacht en buiten valt er waarschijnlijk niks te zien (allé, hopelijk :unsure: ).
 
Hopelijk houden de balustrades hier stand.
Vrijdag is er al één naar beneden gevallen.

Als ik op de buienradar kijk, ziet het er hier niet goed uit om 22:45
 
Betonnen welfsels hier en 7 ton kiezel/balast op de dakbedekking.

7 ton? Kan een dak zoveel aan? Ik heb daar eigenlijk geen idee van, beter bouwkunde gestudeerd,vind dat allemaal wel interessant.
Bij andere is het gelijmd ipv met balast, één gaatje dan waar de wind onderin kan pakken en tis weg hè
Ik denk eerder dat er een soort zuigende werking ontstaat of dat de wind het randprofiel losrukt en zo de folie en isolatie?
 
Hier gaat de wind schuin tegen mijn leien gevel blazen, hopelijk blijven die hangen. De wind zou iets anders zitten dan vrijdag.
Op zulke momenten ben ik toch blij dat ik een deftige zaklamp gekocht heb, kan ik tenminste eens kijken buiten wat er aan het gebeuren is.
 
Laatst bewerkt:
7 ton? Kan een dak zoveel aan? Ik heb daar eigenlijk geen idee van, beter bouwkunde gestudeerd,vind dat allemaal wel interessant.

Ik denk eerder dat er een soort zuigende werking ontstaat of dat de wind het randprofiel losrukt en zo de folie en isolatie?
Sorry mijn fout. 6 ton ligt erop. Het staat toch al +3jaar zo dus ik veronderstel wel dat het het aankan 😅 Blijkbaar is 60kg per m² de maatstaf.

Dat zou inderdaad ook kunnen, voel me toch allesinds meer op men gemak met al dat gewicht erop
 
Gelukkig is Chateau Planckaert op TV om ons genoeg inspiratie te geven hoe we ons dak straks moeten repareren 👌👌
Sebiet hebben ze al een idee voor volgend seizoen.

Chateau Planckaert: The Rebuild.

Hopelijk valt het mee, plaatselijk erger dan elders, plaatselijk kan het evt. meevallen. Convectief karakter zorgt ervoor dat niet elke plaats zwaarder getroffen wordt, en kan er ook voor zorgen dat dieper in het binnenland ook plaatselijk forsere windstoten optreden.
 
De wind zou iets anders zitten dan vrijdag.
Dat verklaart soms waarom het voor de ene wat minder lijkt dan vrijdag en de andere wat meer. Ik heb bijvoorbeeld zelf het gevoel dat er 1-2 uur geleden meer wind was dan nu, maar het is het koufront waar ik het meest schrik voor heb. Dat is nu op de radar aan het komen, en er zit behoorlijk wat onweer op trouwens, wat ik gisteren al vermoed had. Het gebied met het meeste onweer trekt wel richting Nederland. Maar het blijft de situatie opvolgen.
 
Screenshot-116.png
 
Terug
Bovenaan