Hedendaagse designtrends: the good, the bad & the ugly

  • Onderwerp starter Deleted member 95
  • Startdatum
een aantal trends die ik nu tegen kom en denk van: waarom?

- inloopdouche: ik zie het extra nut niet in, het is misschien wat mooier maar meer werk aan om telkens dat stuk glas proper te houden.
- oncomfortabele zitmeubels: wederom mooi, maar voor langere periodes ongemakkelijk en vaak ook te licht qua kleur voor mij.
- overbelichte woonkamers + oled screen: dat scherm moet in een donkere kamer, overbelichting snap ik maar hou de kijk-kamer dan apart.
- geen rekening houden met de 'flow' van de kamer: bv. telkens voor een scherm moeten wandelen wanneer je naar de gang of het toilet moet.

Zelf ga ik eerder aan de kant van lelijk maar functioneel zitten op de curve die esthetiek tegenover functionaliteit zet, dan ook kwaliteit prefereert tegenover kwantiteit. De trend nu van kwantiteit en esthetisch 'verantwoord' kan er bij mij niet in.
 
Dat gekraak niet, maar de demping merk je wel. Goed gelegde parket is stil, terwijl tegels meestal toch een ander geluid maken.
Ook het gevoel als de verwarming uit staat is anders he, parket blijft "warm" aanvoelen terwijl tegels koud aanvoelen.

Maar of dat nu een goeie reden is om voor parket te gaan...
Idd vandaar dat ik het gevoel niet vermeld heb, op blote voeten merk ik direct of het parket is of iets anders.
Wij zijn uiteindelijk voor de clickvinyl gegaan van betere kwaliteit. Om geen stress te moeten hebben bij vlekken als je parket hebt.
En bij ons moet je ook wel eens voelen om te zien dat het geen parket is. Of er echt goed naar kijken.
Er zit relief in die de print volgt dat je kan voelen en er zit meer dan genoeg variatie in de prints waardoor je niet snel dezelfde print zal tegenkomen.
 
een aantal trends die ik nu tegen kom en denk van: waarom?

- inloopdouche: ik zie het extra nut niet in, het is misschien wat mooier maar meer werk aan om telkens dat stuk glas proper te houden.
Aan een cabine hebt ge toch even veel werk?

En de poetsvrouw is geweest, dus 't is opgeruimd genoeg :)

Wat info:
Tafel, stoelen, dressoir, speelgoedkast en TV meubel zijn van Ikea.
Barkast en salon tafel van een groottante. Salontafel gaan we het blad nog eens laten doen, er staan kringen op en hun hond heeft er destijds ook z'n tanden er in gezet. Het tafeltje van de kinderen is nog van m'n ma geweest :)
Er is nog niet geschilderd, alleen primer. Schilderen staat voor volgend jaar op de planning. Ineens het plafond ook laten doen want daar ben ik ni content van. Voor de rest wel tevreden, 't is wat ne mik-mak maar ik lig er ni wakker van. Het storendste is nog die poppenkast achter de zetel.

Nog even toevoegen: plan is om de fotokaders die nu op de kast staan, op te hangen aan de muur achter de zetel.
We hebben nog een hoop van die dingen liggen maar dat is iets voor na de schilderwerken.

gUVNAa_VoI9qyNNT01OrWvkH-Z9BjWhSN0v56AMWabcxXoGah-z7kKjofpxhfKmVmrNXkTPWEMcyJUyAx3J_-ZAZyB59Gp03-FUHn_PQ0EHuZpbl3zpVS-GDZa5qZGpJClJYQWALOb6xrNfUro2_c-pZPOJsB46RK78yINi5STN0J6x6zGyvLz8qiXet2lN3AqTweThu_jYJ8aucqcUyrrNohxiMG29GbvIYoelUld593hc9RJZg6t0P8PkluXXcZBYh24u-OEqAKjyDaFGrehmxPb2c2EBK3oyz3VrQV9g4huHdLWllByLqVTW6fk9a8ddpH25rMna7wHta2gR4jhbsXa7qOBJskhCSIvKeuD-disYaJBZPjlbgbRLGI1Ucga4pSEIXPEdRLa2JnSrV_F3a6nDzWSvu37WLWMVpoz9sDHqO871LnHZmVInJ71N5EO9e3kTfzAJdlHkkXcPI7Zhc7zV2pNd8Kl1sxiC5CxicEDORBbpUXAOu6DYJVNH-ofAr0hb3cDl-6R66F9CxWnCxOei5f2rFaqhcGJRijB8cxh0gXStvPEzvr_Qxh91oiZdSWkbf-RJ2ahns1vEA61UgeYt5IY2huKspVYzPGcFDVkz86xxYmbHVpb0HQq2cO0BwKqH-FI-Sti5S6otg7J95Acfzb6ntsvPwnu-FBS2kxPwn-a-VBIqEtGyfaaPFBNk3MkO2rWKHEADpF6622MFuoutMM6yrviljqzOdFxD1F8QVt-i2_uU4remq=w1730-h1297-no

hPvV5qfc7BoqaXDwxjCKRnVRMt__WHk1FOHQJYHAq3zthXosD241Yd2vWHd__99kFe18HR8mYqiQC3EJDicjcbGyc3RQe0Mdz_vS4BhQo5Z1QfK3MQwrNTue7mmsK_om-t4DcWat0YI0mQIrw4J5-odYI9Wkxisgrl2dS2onWJJSoDpy-x3bKFPSWfCii7vDUe6fhf4rihj45OQ5OIY-9hjYsXBcUpngmytiXD2Q4Iq8Imy_-0Gal2YXbWKPwr2WpXKlxtQ-W96sFpH07d59AdgO0EhzsT0M2wA_AneaxjkapfmbqoqaU8a-J28ilhZVPW03uKbART1eZuX0N2qxe15YTFKduDW64xzV40ze6c0SYwvjBcu6eUSlkp3QFhA-TSj-emnvOyMR5B0RKo6FO5PNab_OCSwjvHXhOLFPQs8Sp3Ad6nuy_NcMgxZ1qAtuRcNDMlHtCsFIntyBd8U8i4lNOemsZUsLy2W440k7bfz5db0YF3kcGcBcyM5hmK_BmkcCzKIdTgZ2Elm2RmwHAnvD6p2776vRPE9qVL9lIpiw15--LyWc1xYow6UgosQqpoXHvmnMm1Tx8M4Yj55w0i4ILRj42VGYqqLkHmYVMG23WdWcRkFEGF9VZ1rXCPEPAb76gDe_qMETHs9tWzY_WUgjyZHxOOrCTaA-2xaeMWsIXQJ9P_aIhj0_bPwjSL5XevUyrQwUdHFQ-GiJqANENZUqp2NOAbhL6L3Z8ZowlEwBHqEucybxpNlzbxsg=w1730-h1297-no
 
Laatst bewerkt:
Dat gekraak niet, maar de demping merk je wel. Goed gelegde parket is stil, terwijl tegels meestal toch een ander geluid maken.
Ook het gevoel als de verwarming uit staat is anders he, parket blijft "warm" aanvoelen terwijl tegels koud aanvoelen.

Maar of dat nu een goeie reden is om voor parket te gaan...
Wel, je hebt kraken en ... kraken-kraken. Houtparket is een natuurproduct dat uitzet als het warm is, dus dan "zet" zich dat en maakt het krakende geluiden. Ik vind dat een charme hebben. Als je parket slecht is aangelegd of stokoud is kan het ook overdadig kraken en dan is dat storend. En wat geur betreft: dat is vooral wanneer je je parket schoonmaakt met lauw water en een correcte zeepsop. Héérlijke geur!
 
- oncomfortabele zitmeubels: wederom mooi, maar voor langere periodes ongemakkelijk en vaak ook te licht qua kleur voor mij.
Welke zetels zijn dat dan eigenlijk?

- overbelichte woonkamers + oled screen: dat scherm moet in een donkere kamer, overbelichting snap ik maar hou de kijk-kamer dan apart.
Kan je dan niet gewoon de gordijnen wat dicht doen als je de OLED niet goed ziet? Wij doen dat zo en dat werkt goed.
 
Welke zetels zijn dat dan eigenlijk?
Alles zonder nek steun en degelijke rugsteun classificeer ik onder slechte zetels. Maar niet belangrijk als je korte periodes zit, dus niet voor iedereen van toepassing.
Kan je dan niet gewoon de gordijnen wat dicht doen als je de OLED niet goed ziet? Wij doen dat zo en dat werkt goed.
Ja en nee, elke reflectie die ik zie in mijn scherm is imo slecht, als je effectief alles kan donker maken dan is er niet echt een probleem maar dat lijkt me eerder uitzondering. Bij mijn vader gaan de gordijnen nooit toe en die heeft een lichtstraat die niet toe kan. Bijgevolg zet die zijn led TV op zijn brightest en raad ik hem een oled af. Uiteraard beetje extreem genomen en een beetje licht is vaak meer welkom dan ultiem contrast op je scherm.
 
Wij hadden parket in onze vorige woning maar nu in onze nieuwbouw geopteerd voor parketvloer (icm vloerverwarming)

Goedkoper en vlek en krasbestendig, zeker handig met 2 kleuters thuis.

Niemand ziet het verschil, iedereen denkt dat dat parket is.

Tot ge die 2 vlak naast elkaar legt, dan denkt iedereen plots "oei, het is toch best verschillend...".

Je kan zeggen wat je wilt, de voegen alleen al verraden dat het om een tegel gaat en geen parket. En net dat vind ik zo lelijk daaraan. Zeker als je dan nog eens ergens een zettingsvoeg hebt die uw wild verband gewoon los doorsnijdt.

Neeje, keramisch parket is één van de meest verschrikkelijke uitvindingen en trends van de laatste jaren, ze zouden het moeten verbieden dedju. :eek:

Ik leg dan echt nog liever een deftige iets duurdere laminaat als je echt geen parket zou willen maar wel de look.
 
Laatst bewerkt:
Tot ge die 2 vlak naast elkaar legt, dan denkt iedereen plots "oei, het is toch best verschillend...".

Je kan zeggen wat je wilt, de voegen alleen al verraden dat het om een tegel gaat en geen parket. En net dat vind ik zo lelijk daaraan. Zeker als je dan nog eens ergens een zettingsvoeg hebt die uw wild verband gewoon los doorsnijdt.

Neeje, keramisch parket is één van de meest verschrikkelijke uitvindingen en trend van de laatste jaren, ze zouden het moeten verbieden dedju. :eek:

Ik leg dan echt nog liever een deftige iets duurdere laminaat als je echt geen parket zou willen maar wel de look.
Ik heb toch al op batibouw beiden naast elkaar gezien en ik was echt wel verbaasd van hoe echt zo'n tegel er uit kan zien.
De voegen zijn inderdaad de weggevers als je weet dat je daarop moet letten. Maar met de juiste kleur van voegen valt dat totaal niet op.
 
Ik heb toch al op batibouw beiden naast elkaar gezien en ik was echt wel verbaasd van hoe echt zo'n tegel er uit kan zien.
De voegen zijn inderdaad de weggevers als je weet dat je daarop moet letten. Maar met de juiste kleur van voegen valt dat totaal niet op.
Maar dat is net de truuk hé, in een toonzaal of op batibouw leggen ze die tegels doodleuk naast elkaar, zonder voeg. Dan denk je idd, amai, dat lijkt echt op parket (hoewel ik zelfs dan nog denk neeje, tisetnie...). En dan wordt dat gelegd in uw huis, en zie je die voeg. En die voeg mag dan nog bijna toon op toon zijn, je ziet die gewoon en dat geeft het compleet weg. En het is vnl de voeg aan de kopse kant die voor mij echt nog het meeste stoort.
 
Maar dat is net de truuk hé, in een toonzaal of op batibouw leggen ze die tegels doodleuk naast elkaar, zonder voeg. Dan denk je idd, amai, dat lijkt echt op parket (hoewel ik zelfs dan nog denk neeje, tisetnie...). En dan wordt dat gelegd in uw huis, en zie je die voeg. En die voeg mag dan nog bijna toon op toon zijn, je ziet die gewoon en dat geeft het compleet weg. En het is vnl de voeg aan de kopse kant die voor mij echt nog het meeste stoort.
Nene ik heb parket en keramisch parket naast elkaar gezien bij batibouw. Iemand had dat speciaal er naast gelegd om te vergelijken.
De voegen zie je daar inderdaad niet, maar ik ben al een paar keer keramisch parket in een huis tegengekomen.
 
Nene ik heb parket en keramisch parket naast elkaar gezien bij batibouw. Iemand had dat speciaal er naast gelegd om te vergelijken.
De voegen zie je daar inderdaad niet, maar ik ben al een paar keer keramisch parket in een huis tegengekomen.
Welja dat bedoel ik. In een toonzaal of op Batibouw leggen ze die tegel zonder voeg, gewoon los naast en achter elkaar. En als je daar dan parket naast legt zie je het verschil natuurlijk minder hard, bij gebrek aan voeg.
 
Eentje speciaal voor @mac-bc in zwart/wit. :wink: Verschrikkelijk saai en koud interieur vind ik zelf.

En de keramische parket uiteraard als vloer... :wallbash:

 
Ik hoor veel gezucht op keramische parket maar wat is daar eigenlijk mis mee?
Verder ook wel niet mijn stijl, nogal saai inderdaad.
 
Ik hoor veel gezucht op keramische parket maar wat is daar eigenlijk mis mee?
Verder ook wel niet mijn stijl, nogal saai inderdaad.
Op zich is daar niks mis mee. Maar in zou een keramische bakstenen muur ook raar vinden bvb.
Zou je Parket die geschilderd wordt om op tegels te lijken ook niet raar vinden? :p
 
Dat interieur ziet er nogal ongezellig/kil uit.

Die homecinema is groter dan haar tv, die geurstokjes staan precies ook lekker voor je beeld.
Het ziet er mij eerder een kijkwoning uit i.p.v. een huis waar er geleefd wordt.

Ze komt precies ook van goede huize om op 22-24 dit al te kunnen kopen, ik denk niet dat er veel leeftijdsgenoten dat kunnen.

En ffs, HLN, niet eens de moeite doen om het ras van haar hond correct te vermelden …
Een Pomeriaan bestaat niet, een mini dan al zeker niet :p
 
Laatst bewerkt:
Snap ook niet wat er mis is met keramisch parket.
Dat een deftig kermisch parket even duur (of duurder met ontkoppelingsmat) kost als echt parket en dan met volgende nadelen:
  • Uitzetvoegen
  • voegen tussen de planken
  • voelt koud aan
Als je deftig vernist parket koopt dan kuist dat even makkelijk en heb je geen voegen en een warm gevoel.

Dus waarom dan een fake uitziend parket kopen ipv gewoon the real deal :).
 
Laatst bewerkt:
Op zich is daar niks mis mee. Maar in zou een keramische bakstenen muur ook raar vinden bvb.
Zou je Parket die geschilderd wordt om op tegels te lijken ook niet raar vinden? :p
Ik dacht dat ze dat deden omdat echt parket moeilijker verenigbaar is met vloerverwarming en vloerkoeling. Ik heb het wel nog niet in het echt gezien maar op foto’s leek me dat best wel oké.
 
Dat een deftig kermisch parket even duur (of duurder met ontkoppelingsmat) kost als echt parket en dan met volgende nadelen:
  • Uitzetvoegen
  • voegen tussen de planken
  • voelt koud aan
Als je deftig geolied parket koopt dan kuist dat even makkelijk en heb je geen voegen en een warm gevoel.

Dus waarom dan een fake uitziend parket kopen ipv gewoon the real deal :).

Iedereen die hier komt heeft nooit door dat het een keramische parket is.
En ik heb geen nadeel qua onderhoud.
Die voegen ziet ge amper...

Er is wel een verschil tussen een deftige keramische parket en van die goedkope prul zoals in de artikel. Dat ziet er idd fake uit.
 
Ik dacht dat ze dat deden omdat echt parket moeilijker verenigbaar is met vloerverwarming en vloerkoeling. Ik heb het wel nog niet in het echt gezien maar op foto’s leek me dat best wel oké.
Een echte volle plank van 2 cm is niet ideaal idd. Daarom nu veel geperst hout met daarop 4mm eik, beuk, spar, ... Dan is dat ook geen issue meer.
Enige wat je nog gaat hebben, stel dat je snel warm wil zal het wel enkele uren langer duren bij parket dan bij tegels voor het effectief warm is. Maar die warmte/koelte komt er ooit wel door hoor.
 
Terug
Bovenaan