Hedendaagse designtrends: the good, the bad & the ugly

  • Onderwerp starter Deleted member 95
  • Startdatum
Nog een hatelijke trend in mijn ogen: woorden op de muren zetten

je hoeft niet 'kitchen' in grote letters op uw muur te zetten, ik kan zelf toch ook zien dat het een keuken is?!
Muurletters-houten-letter-sign-letters-7.jpg


:unsure:
 
Het klopt dat bv die steellook binnendeuren en ramen erg in zijn, maar daar is ook een reden voor natuurlijk, het is imo nl gewoon knap.

Heb je het over stalen deuren, of effectief over aluminium binnendeuren? Vind die laatste persoonlijk nergens op trekken. Je krijgt een brak verlijmd kader, glas met opgekleefde verdelingen aan beide kanten en lelijke scharnieren. Of nog erger, van die standaard dorma pivotdeuren waar ze dan de 'buitenkader' en de verdelingen gaan op kleven onder het mom van steellook.

Vind stalen deuren vooral passen bij landelijke en warme interieurs.
Pluspunten als de ruitjes vastgezet zijn met stoppasta :love:

Ik heb dat nog nooit buiten gezien eigenlijk. Had je zoveel horrorverhalen over houten terrassen dan? Wij zijn dat thans ook van plan. In IPE of Padoek, 't is wel over een reeds verhard terras dus veel onkruid zal er niet doorgroeien hoop ik.

Ipé pakken van minstens 21mm dik, en vastzetten met BFIX clips en niet met spijkers (zoals vroeger veel gedaan werd). Zo kan uw hout nog werken en gaat het niet opkrullen/scheuren. Verkleuring gaat ge altijd hebben, is net de charme van hout. Onkruid zal in uw situatie wel meevallen vermoed ik, maar ge gaat sowieso meer onderhoud hebben dan bij een keramische tegel of een houtcomposiet. Rot hout is meestal het gevolg van te weinig of verkeerd onderhoud.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Hier ook keramisch parket, vooral omwille van onderhoud. Ik vind dat er wel mooi uit zien en het heeft wel wat meer karakter dan de grijze of wittels die je zo veel ziet.
 
Hoe mooi of lelijk keramisch parket is hang voor een groot deel af van de kwaliteit van de print en of het oppervlak niet te glad is. IMHO
 
Ik hou het op proper, schoon, of netjes in plaats van knap of mooi, daar zit nog een groot verschil tussen. Maar goed, ik besef dat ik op dat vlak hele hoge standaarden heb, dat is helaas beroepsmisvorming.

En voor wat het waard is: mijn woning staat ook bol van de lelijke meubels en verkeerde stijlkeuzes (wel niet mijn keuzes geweest, maar bon).
 
waar is de 'post uw interieur' thread :unsure:

Haal het maar van onder het stof vandaag.
 
Keramisch parket is geen parket.

Parket is van hout. Laminaat is ook geen parket. Anders kunnen we die kunststof stroken ineens ook parket noemen.

Parket vind ik een heel knappe vloerbedekking, tijdloos ook. En dan liefst nog visgraat of Versailles legpatroon. Al heb je voor dat laatste wel wat oppervlakte nodig om het mooi te laten uitkomen.
 
Ik heb al zeer mooie uitvoeringen van keramisch parket gezien hoor, bij sommige is het haast onmogelijk om een terugkerend patroon te herkennen.

Een design trend van de moment waar we binnen 10-20 jaar met walging naar gaan kijken, zijn de (mat of rosé) gouden kranen en douches.
 
  • Leuk
Waarderingen: derp
Wat me tegenwoordig opvalt is dat mensen zo weinig foto's hebben hangen.
Hier hangt het eigenlijk vol met foto's en wij printen nog steeds veel (vakantie)foto's uit.
 
Wetende wat parket kost, zou ik elke keer als mijn zoontje zijn speelgoed laat vallen, morst met eten, met zijn fietsje binnen rond rijdt etc. belachelijk veel schrik hebben voor schade. Ik ben dus een voorstander, wat niet wil zeggen dat een gewone klassieke vloertegel ook kan natuurlijk.
Bij vloerverwarming gaat keramisch parket duurder uitkomen als gewoon parket...

Omdat er nog een ontkoppelingsmat onder moet als je tegels te groot zijn.
 
Terug
Bovenaan