Hedendaagse designtrends: the good, the bad & the ugly

  • Onderwerp starter Deleted member 95
  • Startdatum
D

Deleted member 95

Guest
Edit mod: deze posts werden afsplitst uit de Opmerkelijke Huizen thread.
Het klopt dat bv die steellook binnendeuren en ramen erg in zijn, maar daar is ook een reden voor natuurlijk, het is imo nl gewoon knap.
Wat een toeval zeg. Dus alles dat 10, 20, of 30 jaar geleden erg in was maar nu niet meer, was daar dan ook "een reden" voor? Of deden we toen zomaar wat en hebben we nu eindelijk door wat er echt 'gewoon knap' is?

Dat terzijde is origineel zijn voor mij geen must, maar blind trends volgen is een garantie dat uw huis niet tijdloos is en binnen 10 jaar op de lelijke "typisch voor die tijd"-hoop belandt. Een echt tijdloos interieur creëren is bijzonder moeilijk.

De nieuwste generatie Porsches is trouwens gewoon vrij lelijk hoor vergeleken met oakweg die van 5 jaar geleden. Niet elke 911 doorstaat de tand des tijds even goed, ik ben zeker dat deze bij de mindere gaat belanden samen met die van bv. de vroege jaren 2000.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een toeval zeg. Dus alles dat 10, 20, of 30 jaar geleden erg in was maar nu niet meer, was daar dan ook "een reden" voor? Of deden we toen zomaar wat en hebben we nu eindelijk door wat er echt 'gewoon knap' is?

Dat terzijde is origineel zijn voor mij geen must, maar blind trends volgen is een garantie dat uw huis niet tijdloos is en binnen 10 jaar op de lelijke "typisch voor die tijd"-hoop belandt. Een echt tijdloos interieur creëren is bijzonder moeilijk.

De nieuwste generatie Porsches is trouwens gewoon vrij lelijk hoor vergeleken met oakweg die van 5 jaar geleden. Niet elke 911 doorstaat de tand des tijds even goed, ik ben zeker dat deze bij de mindere gaat belanden samen met die van bv. de vroege jaren 2000.

Ik zou best mee kunnen gaan in je mening, maar verslikte me vooral heel hard in mijn koffie bij het lezen dat deze generatie Porsche "vrij lelijk" is. :eek: Het is volgens mij net één van de mooiste 911's van de laatste decennia.

Daarnaast, zomaar elke trend van nu wegzetten als een tijdelijk iets dat binnen 10 of 20 jaar lelijk gaat zijn, daar ga ik ook niet echt in mee. Ja, er zijn door de jaren heen trends geweest die nu enerzijds heel gedateerd en anderzijds gewoon lelijk ogen. Maar het interieur dat ik postte is voor mij gewoon net wel tijdloos. Daarin zit niks spectaculair speciaal in, niks heel erg opvallend dat snel gaat vervelen of gedateerd gaat zijn.

Die steellook binnendeuren, ok, ze worden idd heel erg veel gebruikt, maar ik vind ze net wel tijdloos, in elk geval tijdlozer dan de standaard glazen binnendeur met motiefje of lijntjes in.

Een trend die ik bv wel verschrikkelijk vind is keramische parket, daarvan gaan we imo dan weer wel binnen 10 jaar denken "waar waren we in godsnaam mee bezig?". :puke:

Soit, smaken verschillen en het is daarover eigenlijk moeilijk discussiëren.
 
Ik zou best mee kunnen gaan in je mening, maar verslikte me vooral heel hard in mijn koffie bij het lezen dat deze generatie Porsche "vrij lelijk" is. :eek: Het is volgens mij net één van de mooiste 911's van de laatste decennia.

Daarnaast, zomaar elke trend van nu wegzetten als een tijdelijk iets dat binnen 10 of 20 jaar lelijk gaat zijn, daar ga ik ook niet echt in mee. Ja, er zijn door de jaren heen trends geweest die nu enerzijds heel gedateerd en anderzijds gewoon lelijk ogen. Maar het interieur dat ik postte is voor mij gewoon net wel tijdloos. Daarin zit niks spectaculair speciaal in, niks heel erg opvallend dat snel gaat vervelen of gedateerd gaat zijn.

Die steellook binnendeuren, ok, ze worden idd heel erg veel gebruikt, maar ik vind ze net wel tijdloos, in elk geval tijdlozer dan de standaard glazen binnendeur met motiefje of lijntjes in.

Een trend die ik bv wel verschrikkelijk vind is keramische parket, daarvan gaan we imo dan weer wel binnen 10 jaar denken "waar waren we in godsnaam mee bezig?". :puke:

Soit, smaken verschillen en het is daarover eigenlijk moeilijk discussiëren.
Keramisch parket is het nieuwe planchetten plafond :p

"Open bureaus" is nog zo eentje waar ze (dankzij corona) van aan het terugdraaien zijn.

Die steellook deuren, ja, die worden heel vaak gezet, maar ik denk wel dat dat "de tand des tijds" gaat doorstaan.
 
Keramisch parket is het nieuwe planchetten plafond :p

"Open bureaus" is nog zo eentje waar ze (dankzij corona) van aan het terugdraaien zijn.

Die steellook deuren, ja, die worden heel vaak gezet, maar ik denk wel dat dat "de tand des tijds" gaat doorstaan.
Ik volg u met open werkplekken in de leefruimtes, heel mooi in theorie maar veel mensen hebben nu gemerkt dat dat eigenlijk echt niet praktisch is.

Over die steellook deuren zie ik de trend nog evolueren naar gewoon geen deuren meer. Die worden dan geplaatst om een ruimte (vaak hal of gang) af te sluiten maar toch visueel nog te verbinden. In de praktijk zie ik dat die deuren nu vaak gewoon blijven openstaan omdat er nu met vloerverwarming en uiteindelijk toch overal gelijkmatige temp in huis gewoon geen nood meer is om die ruimtes te scheiden
 
Wat is er eigenlijk mis met keramisch parket?
Ik heb dat eigenlijk nog nergens in real life zien liggen, dus ik kan er weinig over zeggen. Maar puur conceptueel lijkt mij dat gewoon de voordelen van een tegel met de look van een parket te zijn?
 
Wat is er eigenlijk mis met keramisch parket?
Ik heb dat eigenlijk nog nergens in real life zien liggen, dus ik kan er weinig over zeggen. Maar puur conceptueel lijkt mij dat gewoon de voordelen van een tegel met de look van een parket te zijn?

Ik begrijp ook niet wat er mis mee is.
Wij hebben dit liggen (huis gekocht van 2 jaar oud, dus niet zelf gekozen) en ik ben er eigenlijk supertevreden van. Mooie warme look, vlot en netjes te reinigen/kuisen, je ziet er weinig vuil op en vooral, het is niet gevoelig voor schade.
Het voelt natuurlijk wel wat kouder aan dan parket, maar daar dient dan weer vloerverwarming voor.

Wetende wat parket kost, zou ik elke keer als mijn zoontje zijn speelgoed laat vallen, morst met eten, met zijn fietsje binnen rond rijdt etc. belachelijk veel schrik hebben voor schade. Ik ben dus een voorstander, wat niet wil zeggen dat een gewone klassieke vloertegel ook kan natuurlijk.

Net zoals de meeste interieurs op pinterest is het bij ons ook veel 'wit en zwart' met de gebruikelijke stalen deur, lichte meubelen en weefgordijnen. Misschien wat inspiratieloos, maar ik vind het na een drukke werkdag heel aangenaam om erin tot rust te komen.
Ik denk itt hierboven niet dat die stalen deuren op de duur gaan verdwijnen. In het begin stond die hier nog niet, en dat voelde toch vaak 'koud' aan doordat je in een ruimte zat met keuken, living, hal en hal op 1ste verdiep, waarvan de trappenhal doorloopt tot op de zolder (2e verdiep) die allemaal geconnecteerd waren. Bovendien galmde dat echt qua geluid. Die tussendeur houdt nu veel meer tv-geluiden etc tegen en het is gewoon een aangenamer/comfortabeler gevoel.
 
Wat is er eigenlijk mis met keramisch parket?
Ik heb dat eigenlijk nog nergens in real life zien liggen, dus ik kan er weinig over zeggen. Maar puur conceptueel lijkt mij dat gewoon de voordelen van een tegel met de look van een parket te zijn?
Mijn broer heeft dat en je gaat er toch niemand mee wijsmaken dat het parket is.
Zijn eigenlijk gewoon lange tegels met een motiefje. Ik vind het niet lelijk, maar het zou in mijn eigen woning totaal niet passen.
 
Wat is er eigenlijk mis met keramisch parket?
Ik heb dat eigenlijk nog nergens in real life zien liggen, dus ik kan er weinig over zeggen. Maar puur conceptueel lijkt mij dat gewoon de voordelen van een tegel met de look van een parket te zijn?
Hetzelfde als wat er mis is met zo betonnen tuinomheining met een hout-motief op geschilderd. Het is eigenlijk niet beter dan vinyl leggen dat er uit moet zien als parket...

Nu, iedereen heeft dat al lang ge-accepteerd bij hun houten keuken (wat een laminaatlaag bovenop mdf of spaander is). Maar het blijft raar om een materiaal te gebruiken en dat er dan laten uit zien als een ander materiaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Hetzelfde als wat er mis is met zo betonnen tuinomheining met een hout-motief op geschilderd. Het is eigenlijk niet beter dan vinyl leggen dat er uit moet zien als parket...

Nu, iedereen heeft dat al lang ge-accepteerd bij hun houten keuken (wat een laminaatlaag bovenop mdf of spaander is). Maar het blijft raar om een materiaal te gebruiken en dat er dan laten uit zien als een ander materiaal.

Dan kan je bijv. alle keramische tegels ook buitengooien en moet je alleen maar met natuursteen werken, want de rest is kunstmatig.
Iedereen richt zijn huis in naar eigen smaak en financiële mogelijkheden. Over smaken en kleuren valt niet te discussiëren, dat is nu eenmaal zo :).
 
Anti-keramische parket mensen unite!!
Sidder en beef!
PXL_20220602_101819350.jpg

Zelf zou ik een andere vloer hebben gekozen, maar hij lag hier al en is wel heel gemakkelijk in onderhoud. Dus ik ben content!
 
Ik volg u met open werkplekken in de leefruimtes, heel mooi in theorie maar veel mensen hebben nu gemerkt dat dat eigenlijk echt niet praktisch is.

Over die steellook deuren zie ik de trend nog evolueren naar gewoon geen deuren meer. Die worden dan geplaatst om een ruimte (vaak hal of gang) af te sluiten maar toch visueel nog te verbinden. In de praktijk zie ik dat die deuren nu vaak gewoon blijven openstaan omdat er nu met vloerverwarming en uiteindelijk toch overal gelijkmatige temp in huis gewoon geen nood meer is om die ruimtes te scheiden

Voor het lawaai heb ik ervoor gezorgd dat we onze traphal nog altijd volledig kunnen afsluiten. Als je beneden met enkele vrienden wat streekbiertjes binnen hebt, dan ben ik toch blij dat dat niet tot in de kamers van de slapende kinderen te horen is.
 
Anti-keramische parket mensen unite!!

Geldt dat ook voor terrassen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook met een bang hartje onze keramische tegels met houtlook heb gekozen voor ons terras. Het klonk allemaal nogal fake en kunstmatig. Maar enerzijds door de slechte ervaringen van familie en vrienden over opkrullende planken, verkleuring van de planken, onderhoud, onkruid die tussen de planken groeit, ... En anderzijds positief verrast te zijn over het uitzicht van die houtlook tegels, ben ik toch maar overstag gegaan.

(Binnen hebben we gewone keramische tegels en echte parket trouwens)
 
Hetzelfde als wat er mis is met zo betonnen tuinomheining met een hout-motief op geschilderd. Het is eigenlijk niet beter dan vinyl leggen dat er uit moet zien als parket...

Nu, iedereen heeft dat al lang ge-accepteerd bij hun houten keuken (wat een laminaatlaag bovenop mdf of spaander is). Maar het blijft raar om een materiaal te gebruiken en dat er dan laten uit zien als een ander materiaal.

Dat gaat nochtans al eeuwen mee :tongue: In de 16e eeuw of zo was het een tijdje mode om hout te laten beschilderen als marmer - niet omdat het goedkoper was, maar puur uit modegril.

Niet dat ik zelf keramisch parket heb liggen, maar dat terzijde.
 
Geldt dat ook voor terrassen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook met een bang hartje onze keramische tegels met houtlook heb gekozen voor ons terras. Het klonk allemaal nogal fake en kunstmatig. Maar enerzijds door de slechte ervaringen van familie en vrienden over opkrullende planken, verkleuring van de planken, onderhoud, onkruid die tussen de planken groeit, ... En anderzijds positief verrast te zijn over het uitzicht van die houtlook tegels, ben ik toch maar overstag gegaan.

(Binnen hebben we gewone keramische tegels en echte parket trouwens)
Ik heb dat nog nooit buiten gezien eigenlijk. Had je zoveel horrorverhalen over houten terrassen dan? Wij zijn dat thans ook van plan. In IPE of Padoek, 't is wel over een reeds verhard terras dus veel onkruid zal er niet doorgroeien hoop ik.
 
Terug
Bovenaan