Hedendaagse designtrends: the good, the bad & the ugly

  • Onderwerp starter Deleted member 95
  • Startdatum
Ik vermoed dat er hier ook wel mensen sommige dingen in ons interieur niet mooi gaan vinden :p.
We hebben bijvoorbeeld een kast waar van elk van onze reizen een souvenir staat (een stuk lava uit Ijsland, een tekening op zandsteen uit USA, een geknutselde "bush-chicken" uit Z-Afrika, ...). Er staan ook wat lego-auto's in en zo'n letterbord (dus niet op de muur :p).

En dit hangt in het (heel) groot aan onze muur:

De rest is allemaal nogal "klinisch", wij hebben amper losstaande meubels, de muren zijn wit (nuja, licht grijs) met in sommige kamers een appelblauwzeegroene accentmuur. Absoluut niet zo'n rustiek interieur als de meesten :p. Maar het interesseert mij eigenlijk geen fluit, zolang ik het maar mooi vind.
 
Bij vloerverwarming gaat keramisch parket duurder uitkomen als gewoon parket...

Omdat er nog een ontkoppelingsmat onder moet als je tegels te groot zijn.
Echt parket heeft zeker zijn charme maar het is gewoon geen goede match met vloerverwarming. Zeker wanneer je ook passief zou willen koelen langs de vloer. Isolatiewaarde van hout is daarvoor gewoon te hoog om deftig te werken. Is dan ook zonde als je al zoveel geld zou hebben gespendeerd aan een geothermische warmtepomp.

Ken ook familie waar er door de vloerverwarming al meerdere knopen zijn los gekomen en uitgevallen. Je kan zeggen dat het deel van de charme is van een echt, levend product maar wij zien dat dus gewoon als een nadeel ...

Komt nog bij dat echt parket met weinig knopen (onze voorkeur) momenteel ook nog moeilijk te verkrijgen is. Wij gaan daarom mogelijks opteren voor keramisch of vinyl vloer met parket look. Of misschien toch een gietvloer of gewone grote keramische tegels... Zoveel keuzes en mogelijkheden.

Truth be told, tegenwoordig is het best indrukwekkend hoe goed authentiek parket kan worden nabootst, maar dan zonder de bijhorende nadelen.
 
De rest is allemaal nogal "klinisch", wij hebben amper losstaande meubels, de muren zijn wit (nuja, licht grijs) met in sommige kamers een appelblauwzeegroene accentmuur. Absoluut niet zo'n rustiek interieur als de meesten :p. Maar het interesseert mij eigenlijk geen fluit, zolang ik het maar mooi vind.
Dit :)
Hier is een mix van wat meubels: standaard Ikea met een paar retro dingen die van m'n groottante komen. Plus een hoop zooi van de kindjes :)
Plan is om sowieso wel ooit die Ikea dingen te vervangen maar dat zal pas zijn wanneer de kinderen iets groter zijn. Schilderen moet hier nog gebeuren zelfs :unsure:
 
Deze keuken is gekruid met liefde
Dit zou ik nog aan de muur hangen in mijn keuken :tongue:

51EP7Nr0uoL._AC_.jpg
 
Dit :)
Hier is een mix van wat meubels: standaard Ikea met een paar retro dingen die van m'n groottante komen. Plus een hoop zooi van de kindjes :)
Plan is om sowieso wel ooit die Ikea dingen te vervangen maar dat zal pas zijn wanneer de kinderen iets groter zijn. Schilderen moet hier nog gebeuren zelfs :unsure:
Wij hebben pas na 2 jaar woonkamer en keuken geschilderd, de rest moet nog gebeuren.

Ik ben veel te pragmatisch ingesteld om mijn huis mooi en creatief in te richten. Het moet voor mij gewoon netjes zijn en praktisch nut hebben. Prachtig gedecoreerde huizen vind ik leuk om naar te kijken, maar erin wonen zie ik mezelf niet doen. Ik ben nogal een poets-freak, dus hoe minder dingen in de weg staan, hoe liever. Daardoor lijkt ons huis waarschijnlijk klinisch voor bezoekers, maar ik kom zo het beste tot rust.

Dat wachten met schilderen heeft daar uiteraard niets mee te maken, dat is gewoon uitstelgedrag. :unsure:
 
Echt parket heeft zeker zijn charme maar het is gewoon geen goede match met vloerverwarming. Zeker wanneer je ook passief zou willen koelen langs de vloer. Isolatiewaarde van hout is daarvoor gewoon te hoog om deftig te werken. Is dan ook zonde als je al zoveel geld zou hebben gespendeerd aan een geothermische warmtepomp.

Ken ook familie waar er door de vloerverwarming al meerdere knopen zijn los gekomen en uitgevallen. Je kan zeggen dat het deel van de charme is van een echt, levend product maar wij zien dat dus gewoon als een nadeel ...

Komt nog bij dat echt parket met weinig knopen (onze voorkeur) momenteel ook nog moeilijk te verkrijgen is. Wij gaan daarom mogelijks opteren voor keramisch of vinyl vloer met parket look. Of misschien toch een gietvloer of gewone grote keramische tegels... Zoveel keuzes en mogelijkheden.

Truth be told, tegenwoordig is het best indrukwekkend hoe goed authentiek parket kan worden nabootst, maar dan zonder de bijhorende nadelen.
De look wordt goed nagebootst, ook bij laminaat. De geur, het gevoel en het gekraak is moeilijker na te bootsen.
 
Ik ben veel te pragmatisch ingesteld om mijn huis mooi en creatief in te richten. Het moet voor mij gewoon netjes zijn en praktisch nut hebben. Prachtig gedecoreerde huizen vind ik leuk om naar te kijken, maar erin wonen zie ik mezelf niet doen. Ik ben nogal een poets-freak, dus hoe minder dingen in de weg staan, hoe liever. Daardoor lijkt ons huis waarschijnlijk klinisch voor bezoekers, maar ik kom zo het beste tot rust.
Je kan een prachtig en gezellig huis hebben zonder dat daar per se veel rommel in staat hoor. Kwestie van de juiste stukken te kiezen voor wat er wél nog aanwezig is. Een mooie vloer aangevuld met een smaakvol uitgekozen salontafel en sofa en één enkel kunstwerk aan de muur en je komt al een heel eind.

Mensen zetten imo niet per se te veel maar vooral de verkeerde zaken in hun huis tegenwoordig.
 
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar uw interieur :)

Ach, het perfecte plaatje die we in ons hoofd hadden toen we bij de architect onze verbouwing aan het uittekenen waren is intussen ingehaald door de keiharde realiteit van een kleine in huis te hebben. Alles staat intussen vol met speelgoed en enkele praktische keuzes hebben de overhand genomen op het esthetische. Niet dat die keuzes permanent zijn maar bijvoorbeeld onze mooie volhouten (Kikar) tafelblad zit nu gewoon permanent onder een goedkoop plastiek tafelkleed omdat de kleine nu eenmaal moet mee-eten aan dezelfde tafel. Echt zonde, al die zaken.

Eigenlijk zou ik wel eens willen ons huis tijdelijk Instagram-proof maken, veel foto's trekken om het beoogde resultaat te zien, ervan te genieten en te bewaren, om vervolgens terug verder te gaan naar de orde van de dag met de praktische maar lelijke ingrepen. :p
 
Heb net trouwens naar de laatste aflevering van Huis Gemaakt gekeken. Letterlijk de eerste quote van die bus vol modale Vlamingen was de volgende:
"Oooh helemaal in het wit! Ja, mooi, en dan met die zwarte ramen! :love::love:"

Punt gemaakt, denk ik dan. :D
 
Ach, het perfecte plaatje die we in ons hoofd hadden toen we bij de architect onze verbouwing aan het uittekenen waren is intussen ingehaald door de keiharde realiteit van een kleine in huis te hebben. Alles staat intussen vol met speelgoed en enkele praktische keuzes hebben de overhand genomen op het esthetische. Niet dat die keuzes permanent zijn maar bijvoorbeeld onze mooie volhouten (Kikar) tafelblad zit nu gewoon permanent onder een goedkoop plastiek tafelkleed omdat de kleine nu eenmaal moet mee-eten aan dezelfde tafel. Echt zonde, al die zaken.

Eigenlijk zou ik wel eens willen ons huis tijdelijk Instagram-proof maken, veel foto's trekken om het beoogde resultaat te zien, ervan te genieten en te bewaren, om vervolgens terug verder te gaan naar de orde van de dag met de praktische maar lelijke ingrepen. :p
Wij hebben een leuk speelplekje voor onze dochter gemaakt die nog wel past in het interieur: een tipi-tent met slingers met daarin een ballenbad met esthetisch gekleurde ballen. Staat eigenlijk nog wel mooi naast een industriële boekenkast en Chesterfield wing chair. Een kind in huis hebben betekent inderdaad praktisch nadenken én speelgoed in de leefruimte, maar dat moet niet allemaal van die gatlelijke flashy kleuren zijn en je kan speelgoed ook mooi opbergen. Op vlak van tafel hebben we eentje van steigerhout die ze hier in de buurt zelf maken. Zeer mooi, robuust en relatief goedkoop.
 
Wij hebben een leuk speelplekje voor onze dochter gemaakt die nog wel past in het interieur: een tipi-tent met slingers met daarin een ballenbad met esthetisch gekleurde ballen. Staat eigenlijk nog wel mooi naast een industriële boekenkast en Chesterfield wing chair. Een kind in huis hebben betekent inderdaad praktisch nadenken én speelgoed in de leefruimte, maar dat moet niet allemaal van die gatlelijke flashy kleuren zijn en je kan speelgoed ook mooi opbergen. Op vlak van tafel hebben we eentje van steigerhout die ze hier in de buurt zelf maken. Zeer mooi, robuust en relatief goedkoop.
Er lopen hier 3 bengels rond en dat zorgt wel voor wat speelgoed. We hebben een 4*1 Kallax met daar in dozen van three sprouts waar alles in zit.
Of zat moet ik zeggen :) Ondertussen staat er op die kast ook een hoop speelgoed. Daarnaast nog zo'n doos met speelgoed voor de kleinste in.
Dan nog een grote doos met alle boeken. Nog een curverbak met Duplo. Verder staat er nog een Ikea keukentje in de living, een tafeltje en 3 stoeltjes, een klimparcours, stapelstenen, een poppenkast..

All in all valt het wel mee. Als het opgeruimd is tenminste. :biglaugh:
Maar echt wakker lig ik er ni van. Da's nu eenmaal de realiteit van kinderen in huis.

Als het opgeruimd is, zal ik er wel eens wat foto's maken.
 
De look wordt goed nagebootst, ook bij laminaat. De geur, het gevoel en het gekraak is moeilijker na te bootsen.
Geur en gekraak? Van hele oude huizen dan toch?
In nieuwbouw ruik je geen verschil tussen parket of laminaat bijvoorbeeld.
Idem voor het gekraak, als dat goed gelegd is, kraakt dat helemaal niet.
 
Geur en gekraak? Van hele oude huizen dan toch?
In nieuwbouw ruik je geen verschil tussen parket of laminaat bijvoorbeeld.
Idem voor het gekraak, als dat goed gelegd is, kraakt dat helemaal niet.
Dat gekraak niet, maar de demping merk je wel. Goed gelegde parket is stil, terwijl tegels meestal toch een ander geluid maken.
Ook het gevoel als de verwarming uit staat is anders he, parket blijft "warm" aanvoelen terwijl tegels koud aanvoelen.

Maar of dat nu een goeie reden is om voor parket te gaan...
 
Wij hebben parket met vloerverwarming. Dat werkt eigenlijk wel goed hoor. Het klopt wel dat de parket een stuk isoleert. Maar we hebben onder de vloer meer dan genoeg geïsoleerd dus dat compenseert dan. Hoop ik :unsure:

Wij hebben trouwens wel bewust ene met knopen in. Wij vonden dat zelf het mooist. De knopen zijn opgevuld met een donker vulmiddel. Mooi contrast.
 
Bij ons heb je een verloop in living-stijl. De voorste is nog bijna krak gelijk hij in 1918 was met het ingelegde parket, de moulures en de haard (waar er wel een Flam in zit nu), daar staan ook de goede speakers en stereo. De middenkamer is waar platen en cd’s staan, beetje van de kunst die al lang in de familie is en dan de eettafel met die 🤬 stoelen. Al passen tafel en stoelen wel bij elkaar. En dan derde stuk is de familiekamer waar we tv kunnen kijken en verbinden met de keuken en tuin. Je kan tussenin afsluiten met van die grote deuren van indertijd, is heel handig. De vorige eigenaars hebben heel veel in huis origineel gelaten en dat vind ik nog steeds het mooiste. Het zusterhuis hiernaast is verkocht en volgens de plannen gaat het vanbinnen heel modern worden, absolute doodzonde want ze gaan zelfs een haardvuur van De Coene er uit wippen.

In de familiekamer wil ik uiteindelijk 1 volledige muur met boeken, hou mij graag bezig met pinteresten wat mooi is daarin. De feitelijke bibliotheek is op het derde verdiep maar die kamers geraken vol en ik heb daar een leuke zitruimte die ik wel wil behouden.
 
Wij hadden parket in onze vorige woning maar nu in onze nieuwbouw geopteerd voor parketvloer (icm vloerverwarming)

Goedkoper en vlek en krasbestendig, zeker handig met 2 kleuters thuis.

Niemand ziet het verschil, iedereen denkt dat dat parket is.
 
Terug
Bovenaan