Tot ze het wel doen. Zonder al te persoonlijk te willen worden, Mulan was ook gelukkig getrouwd. Véél posts mogen lezen dat het allemaal op wieltjes liep en wat nog allemaal.
De statistieken zijn wat ze zijn, niets met representatie te maken.
Ik zeg ook niet dat élk huwelijk strandt, maar de cijfers zijn toch slecht genoeg dat ik de aankoop van een huis niet ga laten bepalen door een vleugje "komt wel goed joh"-optimisme. You do you hé, ik ben ook het type dat chemotherapie zou weigeren als de kansen niet hoog genoeg zijn naar mijn goesting. Liever voor de zekerheid gaan en nog een paar maanden feesten en alles uitgeven aan coke en hoeren dan.
Geen probleem hoor. Ik wil van Mulan haar situatie ook geen casestudie maken. Het is nuttiger om dan cijfers te gaan opzoeken hé. En +- een derde van de huwelijken eindigt (momenteel) in een scheiding, dat is nog steeds niet de meerderheid van de huwelijken.
Daarnaast hoeft ge niet getrouwd te zijn, om gezamelijke aankopen te doen natuurlijk. Zie ook jpv zijn uitleg. En ook uw financiën moeten niet volledig samen zijn, als ge samen een huis koopt.
Feit is dat ge, in een serieuze relatie, samen dingen wilt opbouwen. Als de ene partner er op staat om zélf een huis te kopen, alleen, kan dat evengoed een grote druk leggen op de relatie (wat met herstellingen, wat bij onevenwicht financiën en de andere partner kan niet evenredig iets opbouwen want te weinig vermogen om zelf iets te kopen, huurdisccusies - zie bg

). Dat zijn allemaal dingen waar uiteraard over gepraat kan worden en waar ge hopelijk uit geraakt. Maar veel relaties gaan daar evengoed aan onder. Terwijl: wat is er erg aan gezamelijk een huis kopen omdat ge mogelijks ooit uit elkaar gaat? Het is ook veel geregel als het gebeurt uiteraard maar het legt tenminste niet op voorhand die druk op de relatie die er eigenlijk niet eens moet zijn :v.
(Ik versta absoluut dat in bepaalde gevallen ge het wel gescheiden houdt ze, en ge koopt ook niet een huis met iemand na 6 maand samen zijn)
Een huis is ook maar een huis imo. Kinderen maken het uit elkaar gaan moeilijk. En dat staat los van trouwen of gezamelijke financiën.
Edit: tenzij ge binnen de 2-3 jaar van kopen uit elkaar gaat dan valt die financiële kater ook nog wel mee volgens mij

. Ik kan mij bv niet inbeelden dat ik er mijn broek nog aan zou scheuren nu.
*Drukt papieren af*