Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

  • Ja, iemand van het andere geslacht

    Stemmen: 279 67,2%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

    Stemmen: 17 4,1%
  • Nee, bewuste keuze

    Stemmen: 18 4,3%
  • Nee, maar wel op zoek

    Stemmen: 46 11,1%
  • Nee, maar wel verliefd

    Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

    Stemmen: 29 7,0%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

    Stemmen: 18 4,3%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

    Stemmen: 7 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    415
Oh en met de mopjes kon ik wel lachen hoor. Hou wel van dat soort humor.
Een aangebrand mopje nu en dan moet inderdaad kunnen.

Tgoh zij heeft toch meermaals laten vallen dat we 'samen zijn' en 'dat we een relatie hebben', dus ik ga daar toch vanuit. Sinds onze kus stuurden we ook geregeld kusjes en hartjes, dus dan kan je daar toch wel vanuit gaan lijkt me. Al weet je dat natuurlijk nooit zeker.
Begrijp ik het goed dat jullie enkel gekust hebben? Want als zij dat al als "een relatie" beschouwt, is het ook niet verwonderlijk dat ze even snel eruit stapt imo.

Ik heb vandaag ook nog een goed gesprek gehad met een collega daarover en hij zei ook dat het beste is om het initiatief nu aan haar te laten. Zij heeft een stap teruggedaan en als ze echt om mij geeft en er nog iets van wil maken, dan is het aan haar.
Ik denk dat uw collega goed advies geeft.
 
Begrijp ik het goed dat jullie enkel gekust hebben? Want als zij dat al als "een relatie" beschouwt, is het ook niet verwonderlijk dat ze even snel eruit stapt imo.
Daar begint toch doorgaans elke relatie mee? Niet iedereen duikt op de eerste/ 3de date in bed toch? 🤷🏼‍♀️

Een relatie start in mijn ogen toch met aantrekkingskracht én communicatie. Bij de ene uit die aantrekkingskracht zich door onmiddellijk in bed te duiken, de ander heeft een heel proces nodig van handjes vasthouden, knuffelen, kussen,.. Om pas nadat er een stevige basis van vertrouwen is, de seksuele toer op te gaan.
 
Daar begint toch doorgaans elke relatie mee? Niet iedereen duikt op de eerste/ 3de date in bed toch? 🤷🏼‍♀️

Een relatie start in mijn ogen toch met aantrekkingskracht én communicatie. Bij de ene uit die aantrekkingskracht zich door onmiddellijk in bed te duiken, de ander heeft een heel proces nodig van handjes vasthouden, knuffelen, kussen,.. Om pas nadat er een stevige basis van vertrouwen is, de seksuele toer op te gaan.
Ik zeg dan ook nergens dat "in het bed duiken" de start van een relatie is. Maar als ge een beetje flirt, en dan eens ne keer kust (of in bed duikt) en dan onmiddellijk in een modus schiet van "we hebben een relatie, 2GeThEr 4EvAh :love:
:love:
:love:
", dan gaat ge imo iets te snel door de bocht. En dan verbaast het mij evenmin dat je er even snel kan uitstappen.

(en ik zeg niet dat @Pinkman zijn madam per definitie zo deed, het was een mogelijke observatie)
 
Goh, de ene is daar heel afstandelijk in en spreekt na 6 maanden nog steeds van "ik ben aan het daten" waar de ander na 1 date al hotteldebottel "de partner van zijn/haar leven" heeft ontmoet en de kindernamen aan het uitkiezen is. Ik ben het volledig met je eens dat de laatste categorie wel vaker "verloofd" op zijn Facebookprofiel zal hebben staan (en verwijderd) dan de doorsnee mens, maar in die personen hun beleving hebben ze wél een serieuze relatie, of een ander het daar nu mee eens is of niet.

Het zal vooral de inhoud van hun gesprekken geweest zijn die het gevoel van relatie heeft gevormd 😉
 
Na lang zoeken eindelijk mijn wederhelft gevonden (een even grote nerd / geek als mij).
Ondertussen al zes jaar gelukkig getrouwd (vorige week,,, allebei trouwens de trouwdag vergeten en er eens goed om gelachen :p )

Jaja gij gelachen en zij groen gelachen zeker.

Slaapt gij nog goed?
 
Wat vinden jullie van relaties waarbij de opleidingsachtergrond van de partners in contrast van elkaar tegenovergesteld staan? Een monogame relatie waarvan de éne partner hoog en de ander laag opgeleid is.
 
Wat vinden jullie van relaties waarbij de opleidingsachtergrond van de partners in contrast van elkaar tegenovergesteld staan? Een monogame relatie waarvan de éne partner hoog en de ander laag opgeleid is.
Hangt er van af of de ene dom is en de ander slim, of net totaal niet. 🤷🏼‍♀️
Niet iedereen met een hoog diploma is slim. Ze hebben SOMS enkel bewezen van buiten te kunnen blokken of op 1 specifiek domein inzicht en talent te hebben.
Ik ken dan weer in mijn directe omgeving meerdere mensen die nauwelijks geschoold zijn. Niet omdat ze dom zijn, maar omdat ze niet in het schools systeem pasten (add/adhd/dyslexie/geen geld om verder te studeren/ grote druk van thuis uit om direct aan 18j te gaan werken omwille van het geld,...).

Wie zich ENKEL focust op diploma om te zien of iemand "gepast" is of niet, is de grootste dommerik 😉
 
Wat vinden jullie van relaties waarbij de opleidingsachtergrond van de partners in contrast van elkaar tegenovergesteld staan? Een monogame relatie waarvan de éne partner hoog en de ander laag opgeleid is.
Op zich niks mis mee toch? Als de ene partner zijn passie vindt in het vermoeden van Hodge te bewijzen en de andere enkel geïnteresseerd is in het verzamelen van champagnekurkflessen, dan kan het goed zijn dat er geen goeie relatie is, maar misschien vinden ze elkaar wel in de passie rond reizen, mountainbiken, koken etc en is die relatie net top. Belangrijk is dan gewoon dat de ene de beperkingen van de andere kan aanvaarden etc als die er al zijn, want hoopopgeleid zegt niet alles over slim/verstandig zijn.

Mijn vriendin aanvaard ook dat ik de grootste sloddervos van het westelijk halfrond ben en kijkt eens meewarig als ik wééral met cijfers bezig ben, maar we hebben genoeg dat ons wél bindt. Zo za dat bij hoogopgeleiden en laagopgeleiden ook zijn.
 
Bart Versluys (Versluys Group) is tot zijn 18e naar school geweest, houtbewerking.
=> laaggeschoold

Of hij overweg zou kunnen met een hoogopgeleide master sinologie die geen job vindt en dan maar vakken vult bij de Delhaize of verkoopster is in de wereldwinkel?
Of een master Geschiedenis die als stoffige bibliothecaris werkt in een kleine stad en stipt de werkuren volgt?
Geen idee. Misschien wel niet.

(ik trek het nu in het belachelijke om mijn punt te maken).

Kunt u ook wel afvragen wat “hoogopgeleid” nog betekent in een wereld van diploma-inflatie?

Mijn sanitairman is master in de taal-en letterkunde. Maar is na paar jaar begonnen in de chauffage/zonnepanelen/airco/domotica.
Resultaat? Een BV met eigen vermogen, cashflow en jaarlijkse winstuitkering om u tegen te zeggen.
Hij doet als hoogopgeleide het werk van een “laagopgeleide”.

Maar is hij minder aantrekkelijk als partner omdat hij niet gaat werken als vertaler tegen 2500 netto? Of is hij net méér aantrekkelijk omdat hij passie toonde en in de bouw ging en elk jaar 100.000 eur uitkeert aan zichzelf bovenop zijn loon?
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van relaties waarbij de opleidingsachtergrond van de partners in contrast van elkaar tegenovergesteld staan? Een monogame relatie waarvan de éne partner hoog en de ander laag opgeleid is.
In contrast van elkaar tegenovergesteld hmm, dat is een doordenker :)

Voor mij is een zekere vorm van gedrevenheid en openheid van geest belangrijker dan diploma. En uiteraard zoals al gezegd, een diploma zal misschien in grote lijnen correleren met intelligentie maar het is niet zaligmakend. De kans dat iemand intelligent is wanneer het hoogste diploma een master is, zal groter zijn dan bij een 7de jaar sanitair. Maar dat wil niet zeggen dat jij als individu betere gesprekken gaat hebben met die eerste persoon en dat die intelligenter is.
 
Ik baseer mij op postgedrag op BG, een veel betere indicator van intelligentie (helaas wel een kleinere vijver). :unsure:
Hoe langer de posts in politiek en actua hoe meer kans op hooggeschoolden. Zeg in 25 lijnen wat je ook in 3 zinnetjes kan zeggen, dan ben je echt een topper en lukt de relatie zeker!
En extra punten als je met uitspraken gooit als “non pun intended” en aanverwanten.

:laugh:
 
Ik denk dat ik vooral problemen zou hebben, moest mijn partner heel kortzichtig zijn, geen kritisch vermogen zou hebben, elke goedkope complottheorie voor waar aannemen, weinig empathie hebben, ...

Of ze dan een master, een bachelor of geen diploma zou hebben, maakt me dan weinig uit.

Iemand met een brede kijk, die ook een 'normale' interesse heeft voor alles wat er zich in de wereld afspeelt, vind ik wel belangrijk. En dan hoef je echt geen doctoraat te hebben of een hele essay te kunnen schrijven over de problematiek in Zuid-Soedan.
 
Terug
Bovenaan