Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

• Ja, iemand van het andere geslacht

Stemmen: 302 68,0%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

Stemmen: 17 3,8%
  • Nee, bewuste keuze

Stemmen: 20 4,5%
  • Nee, maar wel op zoek

Stemmen: 46 10,4%
  • Nee, maar wel verliefd

Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

Stemmen: 33 7,4%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

Stemmen: 18 4,1%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

Stemmen: 7 1,6%

• Totaal aantal stemmers
    444
It's over dude. :(

Haar gerust laten, niet alleen voor haar, maar ook voor uzelf.
Hoe hard het ook klinkt, want dat is niet wat je wil doen in een situatie waarin de verliefdheid het verstand overspoelt, is dit een goede raadgeving. Ruimte geven en berusting proberen te vinden in de mogelijkheid dat het niets gaat worden. Probeer zeker niet teveel in haar plaats te denken hoe zij zich voelt en wat zij over jou denkt, want je brein gaat talloze scenario's bedenken die almaar gekker kunnen worden. Voor jou is het anderzijds wel belangrijk om een gevoel van "closure" te krijgen. Je moet duidelijkheid krijgen in je situatie. Laat je niet aan het lijntje houden.

Klinkt voor mij als ofwel bindingsangst ofwel de lieve, zachte manier om gedumpt te worden.
Ik zie helaas ook heel weinig "hoop" op een goed einde... 😟

It's over dude. :(

Haar gerust laten, niet alleen voor haar, maar ook voor uzelf.

Hoe hard het ook klinkt, want dat is niet wat je wil doen in een situatie waarin de verliefdheid het verstand overspoelt, is dit een goede raadgeving. Ruimte geven en berusting proberen te vinden in de mogelijkheid dat het niets gaat worden. Probeer zeker niet teveel in haar plaats te denken hoe zij zich voelt en wat zij over jou denkt, want je brein gaat talloze scenario's bedenken die almaar gekker kunnen worden. Voor jou is het anderzijds wel belangrijk om een gevoel van "closure" te krijgen. Je moet duidelijkheid krijgen in je situatie. Laat je niet aan het lijntje houden.

Klinkt voor mij als ofwel bindingsangst ofwel de lieve, zachte manier om gedumpt te worden.
Ik zie helaas ook heel weinig "hoop" op een goed einde... 😟

En uit wat leiden jullie dat dan precies af? Gewoon even tegen verduidelijking. Ik heb/had namelijk een beetje hetzelfde gevoel als ik mijn verstand aanspreek, maar ik zocht een beetje een bevestiging van mensen hier. Echter stel ik mij de vraag waarom je dan niet gewoon zegt: "Kijk, ik ga gewoon straight to the point zijn en voor mij stopt het hier."

Ik heb hier gisteren ook geschreven dat ze mij zeker nog zou sturen en nog met mij wou afspreken, want zoals ik al zei: Ze vond dat we te vroeg zijn samen gegaan en ze wil mij eerst nog beter leren kennen omdat ze deze keer zeker wil zijn van haar beslissing en niet dezelfde fouten wil maken als uit het verleden.

En guess what? Vandaag heeft ze mij gestuurd uit haar eigen en hebben we toch al een veel beter gesprek gehad dan de laatste tijd. Maar goed, wat moet ik hier nu van denken? Op dat vlak heeft ze wel haar woord gehouden. Ik ga natuurlijk er niet te veel hoop op vestigen, maar 't is toch apart.

De meeste durven niet zeggen waar het echt op staat, om de ander niet te kwetsen. Vooral om een relatie te eindigen draaien er veel nogal rond de pot. Al die squatch van het ligt niet aan jou het ligt aan mij zever is gewoon een mooie verbloeming van: voor mij werkt deze shizzle niet.

We zouden natuurlijk mis kunnen zijn. Maar ik betwijfel dat ten zeerste. Je doet met de raad van vreemde mensen op het internet wat je zelf wil uiteraard. Weet gewoon dat wij geen emotionele connectie hebben en dan verwijs ik terug naar het eerste zinnetje... Dat wij gewoon wel zeggen waar we denken dat het om draait.

Yeah it sucks en al, maar wat ge beschrijft is echt textbook, ik wil u dumpen maar niet kwetsen. Guess what, dat gaat niet :)

De meeste durven niet zeggen waar het echt op staat, om de ander niet te kwetsen. Vooral om een relatie te eindigen draaien er veel nogal rond de pot. Al die squatch van het ligt niet aan jou het ligt aan mij zever is gewoon een mooie verbloeming van: voor mij werkt deze shizzle niet.

We zouden natuurlijk mis kunnen zijn. Maar ik betwijfel dat ten zeerste. Je doet met de raad van vreemde mensen op het internet wat je zelf wil uiteraard. Weet gewoon dat wij geen emotionele connectie hebben en dan verwijs ik terug naar het eerste zinnetje... Dat wij gewoon wel zeggen waar we denken dat het om draait.

Yeah it sucks en al, maar wat ge beschrijft is echt textbook, ik wil u dumpen maar niet kwetsen. Guess what, dat gaat niet :)
Ik ga hier echt volledig mee akkoord hoor, maar hoe verklaar je dan het feit dat ze mij al na amper twee dagen terug stuurt uit haar eigen? Dat is 't geen wat ik op dit moment nog niet kan plaatsen. Ik heb dit ook nog niet meegemaakt. Ik heb in het verleden al exen gedumpt en ben zelf gedumpt geweest, maar dat was telkens met een vrij pijnlijke, maar duidelijk boodschap. Dit is dubbel.

Ik ging haar sowieso niet meer als eerste sturen om mezelf niet meer te kwellen en ik had voor mezelf ook uitgemaakt: Ik wacht nog even af en als ik er niks meer van hoor dan weet ik dat het loze woorden en valse hoop waren en dan is dat zeer pijnlijk, maar tegelijk ook zeer duidelijk. Het feit dat ze me nu gestuurd heeft is dan weer compleet het tegenovergestelde. Hoopgevend en onduidelijk.

Hoopgevend en onduidelijkheid. Niet meteen factoren voor een goede start. Je moet het voor jezelf maar bepalen, maar ik zou er nu mee kappen en mijn hengel terug in de vijver gooien..

Ik ga hier echt volledig mee akkoord hoor, maar hoe verklaar je dan het feit dat ze mij al na amper twee dagen terug stuurt uit haar eigen? Dat is 't geen wat ik op dit moment nog niet kan plaatsen. Ik heb dit ook nog niet meegemaakt. Ik heb in het verleden al exen gedumpt en ben zelf gedumpt geweest, maar dat was telkens met een vrij pijnlijke, maar duidelijk boodschap. Dit is dubbel.

Ik ging haar sowieso niet meer als eerste sturen om mezelf niet meer te kwellen en ik had voor mezelf ook uitgemaakt: Ik wacht nog even af en als ik er niks meer van hoor dan weet ik dat het loze woorden en valse hoop waren en dan is dat zeer pijnlijk, maar tegelijk ook zeer duidelijk. Het feit dat ze me nu gestuurd heeft is dan weer compleet het tegenovergestelde. Hoopgevend en onduidelijk.
Helemaal eens met Pollet!

Waarop ik mij baseer? Op wat ik zelf nog deed in het verleden. 🤷🏼‍♀️

En verder afspreken is OOK een manier, zeker in geval van bindingsangst, om te toetsen voor haar of ze nu wel of niet de juiste beslissing aan het maken is,vooraleer ze het laat uitbloeden.
Contact houden is vanuit die optiek meer sussen van eigen schuldgevoel dan een ander hoofdstuk in jullie relatie.
Wil je duidelijkheid? Vraag het haar rechtstreeks op de man af: "zie jij echt een toekomst met mij, of probeer je mij op een vriendelijke manier te dumpen, want ik word gek van die onzekerheid!"

Ik ga hier echt volledig mee akkoord hoor, maar hoe verklaar je dan het feit dat ze mij al na amper twee dagen terug stuurt uit haar eigen? Dat is 't geen wat ik op dit moment nog niet kan plaatsen.

- omdat ze zich verveelde ?
- omdat ze wou testen hoe snel je reageerde en indien snel, je nog beschikbaar bent als back-up?
- omdat de ander die reeds in het spel is, afhaakte ?

maar: misschien voelt ze zich gewoon heel onzeker door haar brandwonden en wil ze daarom geen man(nen) aan haar lijf? Kan ook.

Leg er bij neer, grote kans dat je het nooit zal weten.

De hamvraag is misschien: was het voor haar wel een relatie? Of heb jij dit zelf geconcludeerd? Misschien was het voor haar eerder iets in de zin van "we zien wel waar dit naartoe gaat".

Vaak is het idd gewoon rond de pot draaien en niet durven zeggen waar het op staat.

Je zegt dat ze recent eerstegraads brandwonden in het aangezicht heeft opgelopen. Dat moet een heel traumatische gebeurtenis voor haar zijn geweest. Ik wil niet speculeren, maar misschien voelt ze zich daar enorm onzeker over nu en wil ze daarom ook wat afstand nemen van de relatie?

EDIT: zoals Biljart dus ook zei.

Je zegt dat ze recent eerstegraads brandwonden in het aangezicht heeft opgelopen. Dat moet een heel traumatische gebeurtenis voor haar zijn geweest. Ik wil niet speculeren, maar misschien voelt ze zich daar enorm onzeker over nu en wil ze daarom ook wat afstand nemen van de relatie?
Het vuur is gedoofd. :unsure:
(disclaimer: iemand anders wilde deze fantastische doch ietwat ongepaste mop maken maar durfde niet, dus doe ik het maar in zijn/haar plaats.)

Terug
Bovenaan