Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

  • Ja, iemand van het andere geslacht

    Stemmen: 268 66,2%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, bewuste keuze

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, maar wel op zoek

    Stemmen: 46 11,4%
  • Nee, maar wel verliefd

    Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

    Stemmen: 29 7,2%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

    Stemmen: 17 4,2%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

    Stemmen: 8 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    405
Bwa kan ook zijn charmes hebben toch?
Ik zou eerder afknappen op een afgelikt snobtaaltje met een te veel aan Engelse woordjes erin

Dat zit zowat op het zelfde niveau bij mij :p
Ik vind echt plat praten toch echt wel een afknapper. Aan mij hoort ge ook dat ik van Limburg/Limburgse Kempen door de tongval maar ik bedoel der is een verschil tussen praten als Tom Boonen met ne tongval of Mathias Schoenaerts in Rundskop :)
 
Ik kan iedereen hier bijtreden: perfect AN komt vaak gemaakt over (tenzij je Roos Van Acker heet), maar plat dialect spreken in elke situatie komt gewoon over alsof je ergens op een boerderij bent opgegroeid zonder onderwijs.

Terwijl gewoon kunnen horen van waar iemand is net wel zijn charme heeft, vind ik. Maat van mij had ooit zo'n vriendin, zag er een beetje als een Marina uit maar kom intrinsiek geen lelijk meisje. Tot ze haar mond open deed en enkel een onbegrijpelijk, plat Geeraardsbergs dialect kon voortbrengen.
 
Geen relatie en nog nooit iets gehad.

Door het verleden heb ik bepaalde gedachten zodanig opgeklopt dat de gedachten eerder problemen waren. 't Zat eigenlijk gewoon tussen de oren. Wat het nog absurder maakt aka mijn eigen fout.

De invloed van een niet zo aangename schoolcarrière was blijkbaar enorm zonder het gevoel te hebben ergens terecht te kunnen. Bijgevolg bleven die negatieve gedachten over mezelf bestaan en werden ze nog groter. Terwijl het an sich geen echt probleem is om een vreemde eend in de bijt te zijn. 'Anders' zijn is niet slecht maar blijkbaar wist ik niet hoe ik ermee moest omgaan. Daardoor ging ik me baseren op de verkeerde data en dat gaf op zijn beurt natuurlijk foutieve resultaten. Als je je baseert op foutieve resultaten loopt het sowieso wel mis.

Ik moest spontaan denken aan politici. Die baseren zich ook op alle data buiten de juiste. Mits het verschil dat ik mijn fouten wèl erken :sneaky:
 
Hier dus ook een relatie van net iets meer dan 2 jaar nu.
De vorige was er eentje die 13 jaar duurde. Alhoewel ik (tijdens de relatie) mijn ex weinig kan verwijten had ik al langer door dat we eigenlijk niet (meer) bij elkaar pasten. Mijn omgeving (vrienden en collega's) vielen dan ook totaal niet uit de lucht toen ik het beëindigde, zij en haar familie wel. Dat is, vind ik, toch wel hetgene ik in mijn leven de voorbije 15 jaar het meest spijt van heb. Niet de breuk op zich maar wel dat ik op voorhand nooit met haar daar echt eens een deftig gesprek over had of het 5 jaar vroeger heb beëindigd tov haar.
Alhoewel ik zeker ben dat ze nu, in hindsight, ook wel moet inzien dat het gewoon niet werkte. Het was zeker geen slaande ruzie altijd, maar we stonden té verschillend in het leven als je het globaal wil bekijken. Valt me nog soms zwaar dat ik met haar familie geen contact meer heb, al versta ik dat allemaal wel.


Nu dus iets meer dan 2 jaar samen opnieuw. Héél snel gaan samenwonen eigenlijk en ik merk gewoon op alle vlakken dat deze relatie is wat ik nodig heb. Samen kunnen gaan sporten, onnozel doen, zelfde visies, humor,... Denk dat we op die 2 jaar amper éne keer ewa boos op mekaar zijn ondanks dat we sinds maart eigenlijk 24 uur samenzitten met het thuis werk. Communicatie is goed en open, ik kan me op dit moment echt niemand beter bedenken.
 
Hier 7j samen, 3j getrouwd en een dochter van 2,5j. Daarvoor veel losse flodders gehad met eens een relatie van 3j ertussen.
 
Ik kan iedereen hier bijtreden: perfect AN komt vaak gemaakt over (tenzij je Roos Van Acker heet), maar plat dialect spreken in elke situatie komt gewoon over alsof je ergens op een boerderij bent opgegroeid zonder onderwijs.

Terwijl gewoon kunnen horen van waar iemand is net wel zijn charme heeft, vind ik. Maat van mij had ooit zo'n vriendin, zag er een beetje als een Marina uit maar kom intrinsiek geen lelijk meisje. Tot ze haar mond open deed en enkel een onbegrijpelijk, plat Geeraardsbergs dialect kon voortbrengen.
Giesbaarg dikken :unsure:
 
12 jaar samen, 5 jaar getrouwd hier.
Elkaar op kot leren kennen (zij was mijn buurvrouw), wij wonen dus al heel onze relatie 'samen' :)
 
Het valt mij op dat getrouwde koppels altijd zeggen "x jaar samen waarvan x jaar getrouwd". :p

Wat is gevoelsmatig het verschil tussen "10 jaar samen waarvan 5 jaar getrouwd" en "10 jaar samen waarvan 0 jaar getrouwd"?
 
Het valt mij op dat getrouwde koppels altijd zeggen "x jaar samen waarvan x jaar getrouwd". :p

Wat is gevoelsmatig het verschil tussen "10 jaar samen waarvan 5 jaar getrouwd" en "10 jaar samen waarvan 0 jaar getrouwd"?
Ik ben niet de beste persoon om hierop te antwoorden, wegens snel getrouwd voor verschillende redenen, maar voor mij eigenlijk weinig. Ik denk dat voor veel mensen met een gelijkaardige achtergrond als ik (zoals de meesten hier) het verschil eerder klein is. Toen ik tegen een van mijn meer ruimdenkende vrienden zei dat ik (snel) zou trouwen, en hier al wat negatieve reacties op had gehad, was haar reactie ook "ach ja, het maakt weinig uit, dus wat is het probleem, je kan als het echt moet ook scheiden". Stappen zoals samen een huis kopen, en zeker kinderen hebben zijn rationeel gezien gewoon ingrijpender en permanenter.

Anderzijds, voor mijn vrouw was dat echt "voor elkaar kiezen op lange termijn". In haar cultuur is dat de volwassen stap na officieel samen zijn, en als er geen trouwplannen zijn na een tijd is er iets mis. In haar (macho-)cultuur is het ook gewoon een vorm van bescherming en zekerheid, omdat mannen al eens sneller hun vrouw bedriegen. Ook is het voor hen noodzakelijk voor er kinderen komen, omdat er genoeg mannen gewoon hun vrouw laten zitten met de kinderen en met de noorderzon verdwijnen.
 
Het valt mij op dat getrouwde koppels altijd zeggen "x jaar samen waarvan x jaar getrouwd". :p

Wat is gevoelsmatig het verschil tussen "10 jaar samen waarvan 5 jaar getrouwd" en "10 jaar samen waarvan 0 jaar getrouwd"?
Niets, maar tegenwoordig zijt ge meestal een pak langer samen dan getrouwd (ITT tot vroeger waar ge na max 2 jaar trouwde?) Dus ik denk dat de meeste volledig de lengte van hun relatie krediet willen geven maar als ge enkel zegt x jaar samen gaan mensen ervanuit dat ge niet getrouwd zijt (en komt die vraag soms ook want voor sommige mensen is het getrouwd zijn idd vooral een indicatie van serieusheid).

Allé kweetni of u dat logisch lijkt :v
 
Lang geleden dak in deze topic nog gepost heb... op 9lives heb ik die jaren achter mij gelaten, haha :p

Voor zij die geïnteresseerd zijn: in februari 2021 zal ik (31) 2 jaar samen zijn met mijn vriendin (26) en begin januari zullen we 1 jaar al samenwonen :)
 
13j samen, (nog) niet getrouwd, ben ook niet zeker of dat er ooit van zal komen. Als we over trouwen praten hebben we beiden de mening dat we dat vooral zouden doen vanuit een financieel standpunt, stel dat er ooit eens iets met 1 van beiden gebeurt... We zien elkaar zeer graag maar hebben geen nood aan een trouwpartij of een ceremonie om kenbaar te laten maken aan de ganse wereld dat we elkaar graag zien, onze twee kindjes zijn hier denk ik al genoeg bewijs van.
 
13j samen, (nog) niet getrouwd, ben ook niet zeker of dat er ooit van zal komen. Als we over trouwen praten hebben we beiden de mening dat we dat vooral zouden doen vanuit een financieel standpunt, stel dat er ooit eens iets met 1 van beiden gebeurt... We zien elkaar zeer graag maar hebben geen nood aan een trouwpartij of een ceremonie om kenbaar te laten maken aan de ganse wereld dat we elkaar graag zien, onze twee kindjes zijn hier denk ik al genoeg bewijs van.
Voor de wet trouwen zonder veel volk en zonder het aan de grote klok te hangen is toch perfect mogelijk. Sterker, het is nu gewoon de moment om reacties van de familie te vermijden ;)
 
Voor de wet trouwen zonder veel volk en zonder het aan de grote klok te hangen is toch perfect mogelijk. Sterker, het is nu gewoon de moment om reacties van de familie te vermijden ;)
Maar welk voordeel brengt dat met zich mee? Op zich is het niet het feest element dat ons stoort (wie heeft er niet graag een groot feest met heel de familie en vriendenkring), maar buiten het belang van de symboliek, welke voordelen zijn eraan verbonden?
 
Dat was voor ons net de grote factor om het te doen: het feest! :D
Het financiële voordeel ervan heeft voor ons nooit meegespeeld.
 
Maar welk voordeel brengt dat met zich mee? Op zich is het niet het feest element dat ons stoort (wie heeft er niet graag een groot feest met heel de familie en vriendenkring), maar buiten het belang van de symboliek, welke voordelen zijn eraan verbonden?
Maar in wat ik in het vet zette geef je zelf toch aan dat je het enkel voor het financiële luik zou doen?
Dat was voor ons net de grote factor om het te doen: het feest! :D
Het financiële voordeel ervan heeft voor ons nooit meegespeeld.
Goh, het feest was vooral voor mijn vrouw (die het regelde in haar land) zo'n hoop stress dat geen een van ons dat nog eens wou doen toch hoor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan