Heb jij een lief?

Heb jij een lief?

  • Ja, iemand van het andere geslacht

    Stemmen: 268 66,2%
  • Ja, iemand van hetzelfde geslacht

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, bewuste keuze

    Stemmen: 18 4,4%
  • Nee, maar wel op zoek

    Stemmen: 46 11,4%
  • Nee, maar wel verliefd

    Stemmen: 1 0,2%
  • Nee, en nog nooit een partner gehad

    Stemmen: 29 7,2%
  • Nee, iets gaan drinken en we zien wel?

    Stemmen: 17 4,2%
  • Andere: ik heb een antwoord dat niet in de lijst staat

    Stemmen: 8 2,0%

  • Totaal aantal stemmers
    405
Nee, geen lief. En al jaren meer geen gehad. Maar wel op zoek (als Corona min of meer achter de rug is ;) )
 
Al drie jaar samen met mijn tinderdate. Twee jaar daarvan samenwonend. Nu een kind onderweg, en een verbouwing gepland. Voor haar heb ik bovendien nooit echt een serieuze relatie gehad, en zij had dezelfde situatie. Dat heeft me al vaak nerveus gemaakt, in de zin dat als we er effectief voluit voor gaan zoals we doen, het wel allemaal de eerste keer is. Het lijkt soms onwaarschijnlijk dat je met je eerste echte lief langdurig samenblijft, en dan bedoel ik daar tientallen jaren mee. Maar kijk, het is coronacrisis, en onze vibe is nog nooit zo goed geweest als ze nu is.
Hier min of meer hetzelfde!
4,5 jaar samen, 4 jaar samenwonend, 1 jaar geleden ons eerste huis gekocht (daarvoor 3j gehuurd). Word deze maand voor de eerste keer papa 😊

Daarvoor nog nooit een relatie gehad en ook via tinder leren kennen.

GG us 🤪
 
Op welke basis werd er beslist wie de hond kreeg als ik vragen mag?
We woonden samen op haar appartement dus de hond was daar thuis, kende alles, etc. En ik moet eerlijk zijn, hij was ook iets meer naar haar genegen dan naar mij. Als hij moest kiezen bij wie hij wou zitten/liggen was dat vrijwel altijd bij haar. Dus het zou egoïstisch van mij richting de hond geweest zijn om hem daar weg te halen.

Meestal wiens naam op het paspoort van de hond staat zou me lijken.
Tgoh, dat heeft eigenlijk totaal niet meegespeeld bij de keuze. De naam op het paspoort was een formaliteit, als je met twee erop kon staan had dat zo geweest.
 
We woonden samen op haar appartement dus de hond was daar thuis, kende alles, etc. En ik moet eerlijk zijn, hij was ook iets meer naar haar genegen dan naar mij. Als hij moest kiezen bij wie hij wou zitten/liggen was dat vrijwel altijd bij haar. Dus het zou egoïstisch van mij richting de hond geweest zijn om hem daar weg te halen.
Ok, ik begrijp de beslissing. Wel jammer als je aan dat dier gewend bent.
 
Ok, ik begrijp de beslissing. Wel jammer als je aan dat dier gewend bent.
We woonden samen op haar appartement dus de hond was daar thuis, kende alles, etc. En ik moet eerlijk zijn, hij was ook iets meer naar haar genegen dan naar mij. Als hij moest kiezen bij wie hij wou zitten/liggen was dat vrijwel altijd bij haar. Dus het zou egoïstisch van mij richting de hond geweest zijn om hem daar weg te halen.


Tgoh, dat heeft eigenlijk totaal niet meegespeeld bij de keuze. De naam op het paspoort was een formaliteit, als je met twee erop kon staan had dat zo geweest.
Heel herkenbaar van de hond makker. Ik heb dat ook gedaan, al was ik degene die weg ging. Voor mij was dat een manier om haar niet alles af te pakken maar dat is heel normaal dat ge dat beestje mist. Dat gaat ook niet op 1,2,3 weggaan eerlijk gezegd. Heeft zijn tijd nodig en ga je helaas door moeten...
 
Ok, ik begrijp de beslissing. Wel jammer als je aan dat dier gewend bent.

Ja, en het was ook voor het eerst mijn eigen hond. We hebben vroeger thuis wel honden gehad, maar die waren altijd van mijn zus. Dit was de eerste keer dat ik eindelijk zélf een hond had, dus het steekt wel.

Heel herkenbaar van de hond makker. Ik heb dat ook gedaan, al was ik degene die weg ging. Voor mij was dat een manier om haar niet alles af te pakken maar dat is heel normaal dat ge dat beestje mist. Dat gaat ook niet op 1,2,3 weggaan eerlijk gezegd. Heeft zijn tijd nodig en ga je helaas door moeten...

Mja, ik ben terug naar huis moeten trekken en heb de hond moeten achterlaten, dus in principe ben ik het nu die met niets is achtergebleven
unsure.gif
. En vanwege de (hoogstwaarschijnlijk permanente) sluiting van het bedrijf zit ik momenteel wat vast en woon ik, noodgedwongen, bij mijn ouders. Al ben ik al blij dat het voor hen totaal niets uitmaakt.

Ze hebben zelfs met mijn zus (zonder mijn weten) gezocht achter een nieuwe hond voor mij, en hadden zelfs eentje gevonden. Maar omdat ik in die periode terug samen was met mijn ex (ook al maakte ze het 3 dagen later terug uit) is dat in het water gevallen. Dus ik zou eentje mogen, maar zolang ik thuis moet wonen zit ik boven op zolder wat het moeilijker maakt om ermee buiten te gaan. Zeker in de beginperiode wanneer ze nog een puppy zijn.
 
Blijft wel een kutperiode waar je door moet.

Zelf momenteel één keer meegemaakt na een relatie van 7.5jaar. Doet toch wat aan je eigen waarde, zeker als het zo onverwacht is.
 
Ja, en het was ook voor het eerst mijn eigen hond. We hebben vroeger thuis wel honden gehad, maar die waren altijd van mijn zus. Dit was de eerste keer dat ik eindelijk zélf een hond had, dus het steekt wel.



Mja, ik ben terug naar huis moeten trekken en heb de hond moeten achterlaten, dus in principe ben ik het nu die met niets is achtergebleven
unsure.gif
. En vanwege de (hoogstwaarschijnlijk permanente) sluiting van het bedrijf zit ik momenteel wat vast en woon ik, noodgedwongen, bij mijn ouders. Al ben ik al blij dat het voor hen totaal niets uitmaakt.

Ze hebben zelfs met mijn zus (zonder mijn weten) gezocht achter een nieuwe hond voor mij, en hadden zelfs eentje gevonden. Maar omdat ik in die periode terug samen was met mijn ex (ook al maakte ze het 3 dagen later terug uit) is dat in het water gevallen. Dus ik zou eentje mogen, maar zolang ik thuis moet wonen zit ik boven op zolder wat het moeilijker maakt om ermee buiten te gaan. Zeker in de beginperiode wanneer ze nog een puppy zijn.

Goh ja, dat te zien natuurlijk hé.
Mijn heeft een nieuwe hond wel echt geholpen om de andere wat te "vergeten" (for lack of a better word) en ja, ge neemt dat erbij eens ge da beestje hebt om die paar verdiepen te doen uiteindelijk se. Zeker als ge toch thuis zit is dat zelfs een welgekomen afwisseling misschien.
 
Op mijn 17 jaar mijn vriendin leren kennen en nu, bijna 18 jaar later, nog steeds samen met 2 kinderen.
 
Zo'n 3,5 jaar samen met mijn vrouw, na een dik jaar getrouwd, begin dit jaar ook een huis gekocht. Beetje een atypisch verloop maar alles zit toch nog goed 😶
 
De vrouwen die ik wil, willen mij niet (tenzij als vriend). En omgekeerd.

Een goede 1e indruk maken en een date scoren lukt vrij goed. Maar daar stopt het meestal.
 
Zo'n 3,5 jaar samen met mijn vrouw, na een dik jaar getrouwd, begin dit jaar ook een huis gekocht. Beetje een atypisch verloop maar alles zit toch nog goed 😶
Ik ben destijds na anderhalf jaar getrouwd. Uiteindelijk is ze vertrokken na iets meer dan 5 jaar
unsure.gif
 
Terug
Bovenaan