Heb jij een droogkast?

Heb jij een droogkast?

  • Ja

    Stemmen: 191 74,9%
  • Nee

    Stemmen: 64 25,1%

  • Totaal aantal stemmers
    255
Condensvloeistof van een droogkast. 🤔 Water dus? 🤓
Enkel als het een condensatidroogkast is en gene met ne darm... Van darmen ken jij natuurlijk meer dan ik 😝

En als ik "de bak met water" zou zeggen zou een complete droogkast leek kunnen denken dat er ergens een kraantje moet zitten ook 🤔
 
Als daar pluis in zit is uw filter stuk.
Nee hoor! Geen pluis"vlokken" ook he, maar ik vroeg me af of ik dat "water" ook gewoon in mijn strijkijzer kon kappen, dus eens de bak geleegd in een witte emmer en je kon daar toch wel behoorlijk wat vezeltjes in zien drijven.
 
Heb ook een Bosch droogkast met warmtepomp, bijv: een volledige set lakens(hoeslaken, kussenslopen etc ...) die gezwierd hebben op 1500 t/min (wasmachine is ook Bosch) en dat is 90 minuten later echt kastdroog. Bakje met condenswater wel leegkappen want is bijna vol na zo'n cyclus.
 
Nee hoor! Geen pluis"vlokken" ook he, maar ik vroeg me af of ik dat "water" ook gewoon in mijn strijkijzer kon kappen, dus eens de bak geleegd in een witte emmer en je kon daar toch wel behoorlijk wat vezeltjes in zien drijven.
In de handleiding van onze droogkast staat specifiek dat we dat water (sorry, die condensvloeistof) in het strijkijzer mogen kappen, en wij doen dat ook. Dat water wordt gedemineraliseerd veronderstel ik.
 
In de handleiding van onze droogkast staat specifiek dat we dat water (sorry, die condensvloeistof) in het strijkijzer mogen kappen, en wij doen dat ook. Dat water wordt gedemineraliseerd veronderstel ik.
Mag je niet doen. Heb ik overlaatst ergens gelezen. Die kleine witte pluisjes dat Mulan zegt gaan je strijkijzer kapot maken en je garantie mag je ook vergeten.
 
"Heb ik overlaatst ergens gelezen" vind ik precies niet zo een sterk argument vs "staat letterlijk in de handleiding"? Waarmee ik niet wil zeggen dat de handleiding de facto juist is.
Hebt ge een link ofzo?

Wij doen dat in elk geval al minstens 5 jaar, garanties zijn sowieso al verlopen dus :smile:.
 
Het water uit een condensdroogkast is min of meer gedestilleerd he, wij gebruiken dat ook in ons stoomstrijkijzer.
Als je veel last hebt van pluisjes kan je dat door een panty gieten om het te filteren (tip van ons bomma!).
 
"Heb ik overlaatst ergens gelezen" vind ik precies niet zo een sterk argument vs "staat letterlijk in de handleiding"? Waarmee ik niet wil zeggen dat de handleiding de facto juist is.
Hebt ge een link ofzo?

Wij doen dat in elk geval al minstens 5 jaar, garanties zijn sowieso al verlopen dus :smile:.
In principe is dat waterdamp die condenseert dus de mineralen zijn er dan uit.

Echt pluisjes zou niet mogen, al zouden die kunnen meegevoerd worden door de gasstroom misschien, en als je filter dan niet meer perfect werkt komen die in het water terecht zeker.

Ik denk dat globaal het gebruik van droogkasten ook een bron van microplastics is.
Leggen jullie de droogkast aan als jullie niet thuis zijn?
Ik niet alleszins. Ik weet dat het risico kleiner is dan vroeger met die echt hete droogkasten, maar zelfs dan. Ik laat ook enkel toestellen draaien terwijl ik niet thuis ben als er geen andere optie is.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Meer wel dan niet.
Zolang je uw filters en uw machine goed uitkuist is de kans op brand klein. Ik voel me daar vrij comfortabel bij, mijn hele familie doet dit.
Zeg tegen uw familie dat ze zelf hun droogkast kopen.

Neen, oudere collega's raadden me dat steevast af, vandaar de vraag. Vroeger was dat misschien meer een risico.

Ik niet alleszins. Ik weet dat het risico kleiner dan vroeger met die echt hete droogkasten, maar zelfs dan. Ik laat ook enkel toestellen draaien terwijl ik niet thuis ben als er geen andere optie is.
Ik heb daar ook schrik van. De vaatwas van m'n schoonmoeder is eens in brand gevlogen. Wel 20 jaar geleden.
 
  • Haha
Waarderingen: Lint
tuurlijk da, droogkasten zijn een van de grootste redenen van huisbrand, maar da's meer omdat mensen dat niet onderhouden.
Filters worden na elke sessie gekuist.
 
Die Warmtepompdroogkasten halen toch echt geen temperaturen om in brand te kunnen vliegen?

Kheb meer schrik van de madam haar steampod die ze op het houten badkamermeubel laat liggen ofzo, hoe vaak ik daarvoor niet ben moeten terugrijden omdat ze niet zeker is :unsure:
 
Terug
Bovenaan