Heb jij een droogkast?

Heb jij een droogkast?

  • Ja

    Stemmen: 191 74,9%
  • Nee

    Stemmen: 64 25,1%

  • Totaal aantal stemmers
    255
Ik heb een warmtepomp droogkast van Samsung (met 5 is dat soms wel handig) en dat duurt idd lang (maar het is overall zuiniger) maar de was is wel droog hoor. De Bosh was veel sneller maar na 2 maal stuk te gaan op 7 jaar (waarvan 5 jaar als alleenstaande en gebruike dat ding dus amper) komt dat er nooit meer in.
Ik heb wel een afvoerkit en gebruik de opvangbak dus niet, geen idee of dat nog wat uitmaakt overigens.

Was die Bosh ook al eentje met een warmtepomp?
 
Hier eentje van AEG, 8KG, warmtepomp. Ding werkt prima, duurt idd wat langer. Maar we laten die 's nachts gewoon bollen (of als we niet thuis zijn)

Voor 90% is dat wel enkel handdoeken enzo.

Stelt toch niks meer voor qua brandgevaar tov oudere modellen.
 
Wij hebben er 1 en gebruiken die constant. Zo goed als alles wat in het wasmachine komt, gaat in de droogkast.

We zijn met 6 dus deze staat minstens 1 keer per dag op, soms zelfs meer.

Voor de jongste gebruiken we nog wasbare luiers die ook in de droogkast gaan.
 
Was-droogcombinatie. Niet de ideale setup maar toen ik die kocht huurden we nog een appartement waar er geen praktische plaats was voor een wasmachine en droogkast afzonderlijk.
Vooral voor handdoeken, ondergoed en sokken; andere kledij vliegt op het droogrek - maar alles op het droogrek laten drogen zou mij gewoon te lang duren.
 
Is zwier alles in de droogkast (Samsung, warmtepomp). Heel tevreden ook van die droogkast. Alles is veel zachter dan gewoon ophangen en het bespaart ook wel tijd om het gewoon snel vanuit het wasmachine naar de droogkast te zwieren en dan direct opplooien (strijken = tijdverlies).
 
Het niet meer moeten strijken als je warm plooit, is absoluut een gigantisch pluspunt!

Enkel hemden en Jurkjes worden hier nog gestreken, al de rest direct geplooid. Van wekelijks een mand strijken naar een kleine mand strijk per maand is zalig!
 
Als iemand de oplossing heeft om vliegen weg te houden van mijn witte hemden, dan wil ik nog overwegen om de droogkast wat minder te gebruiken 😁

Hier dus alles in de droogkast of op een rek in de berging of garage.
 
Was-droogcombinatie. Niet de ideale setup maar toen ik die kocht huurden we nog een appartement waar er geen praktische plaats was voor een wasmachine en droogkast afzonderlijk.
Vooral voor handdoeken, ondergoed en sokken; andere kledij vliegt op het droogrek - maar alles op het droogrek laten drogen zou mij gewoon te lang duren.
waarom niet ideaal? Ben ook halvelings naar een wasmachine aan het kijken en heb die combi ook al regelmatig zien passeren.
 
waarom niet ideaal? Ben ook halvelings naar een wasmachine aan het kijken en heb die combi ook al regelmatig zien passeren.
Als je droogkast stuk is, koop je een nieuwe. Als je wasdroogcombinatie stuk is, kan je niet meer wassen én drogen.
Als je er de ruimte voor hebt: ga naar de kringloopwinkel en koop voor €200 per stuk je toestellen daar. Ze geven 1j garantie en leveren ook aan huis.
Mijn Miele wasmachine komt ook van daar, mijn vorige wasmachines gingen nog geen 5j mee maar kosten wel rond de 500 euro nieuw. Worth the risk... 🤷🏼‍♀️
 
waarom niet ideaal? Ben ook halvelings naar een wasmachine aan het kijken en heb die combi ook al regelmatig zien passeren.
Wij hebben zo'n combi en zouden niets anders willen. Je kan wassen en drogen aan één stuk zonder de was te moeten overladen. We hebben er wel eentje met warmtepomp genomen van AEG (andere merken hebben/hadden geen combis met warmtepomp), omdat die condensatie combis veel water verbruiken bij het drogen. We hebben meer dan voldoende plaats voor 2 machines, maar hebben toch voor een combi gekozen vanwege het gemak.
 
Eigenaar droogkast, intensief gebruiker van droogkast.
Wij gooien daar bijna alles in. Jeans en goede shirts en hemden droog ik nog op een rekje. Al de rest linea recta de droogkast in.
Sportkleding ook, wij verzamelen elke week een machine van 9kg was. Als ik dat moet ophangen dan zit ik meer was op te hangen dan wat anders.
 
Ja, en wordt veel gebruikt. Beestje is al 10 jaar, benieuwd hoelang hij het nog gaat trekken.
 
Als iemand de oplossing heeft om vliegen weg te houden van mijn witte hemden, dan wil ik nog overwegen om de droogkast wat minder te gebruiken 😁

Hier dus alles in de droogkast of op een rek in de berging of garage.
Uw deur toe houden of er een gaas inspannen ;)
 
Terug
Bovenaan