Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    91
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .

Général Zantas

Well-known member
Laat ons wederom een apart topic hebben voor de match van de Belgen om posts in verschillende andere topics te vermijden.

Vrijdag 10 Juli 21h. Blijf jij wakker? :oi22:

2-1 winst binnen de 90 minuten voor België.

Rudi tovert na de 0-1 in minuut 19 zijn vierkleurenstylo weer boven et voila. Na de rust De Ketelaere eraf, maar niet in plaats van Lukaku nee hoor, hij heeft een beter plan: Mike Louis Penders in de spits. De twee van goals van de Duivels komen er na twee zotte dribbels van Witsel, die iedereen al jaren voor de gek houdt en eigenlijk het liefst zo veel mogelijk aanvallende impulsen toont, inclusief een rabona opwipper voorbij de keeper en de laatste verdediger van Spanje bij de laatste goal.

Rudi heeft gesproken.

Ik vrees toch een verlies binnen de reguliere speeltijd...

Maar goed, ik zit er al het ganse WK volledig naast met al mijn voorspellingen, dus :cheer:

Op papier verliezen we maar wij zijn wel mooi aan't groeien en er hangt dit WK toch iets in de lucht dat we vroeger ontbraken. Het lijkt wel alsof we twee ploegen meehebben dit jaar en na halftime gewoon met ploeg 2 kunnen proberen als ploeg 1 geen succes was.

Ik zie Rudi wel starten met Raskin - Tielemans - Vanaken en van voor opnieuw Trossard - CDK - Lukebakio. Je hebt echt wingers nodig die meeverdedigen waar Doku veel minder in is.
Nadien kunnen KDB en Lukaku inkomen.

Spanje vindt de goal moeilijk mede omdat ze geen spits hebben, maar ze hebben wel 3-4 man met een ferm kanon én ze hebben echt wel de capaciteit om de bal binnen te wandelen. Bovendien hebben ze echt sterke flanken, je moet al rekenen op té veel vertrouen bij de backs.

Echter, gezien onze schijnbare mentale sterkte en weerbaarheid denk ik wel dat we een redelijke kans maken. Verhouding 40-60 in het voordeel van Spanje ofzo. Ze gaan sowieso enkele keren de achterlijn halen, kunnen onze backs ze afblocken en gaan onze CVs goed staan om die bal weg te jassen?

Morgen ook een zeer dikke pot met Marokko - Frankrijk. De druk bij Frankrijk moet daar gigantisch zijn, maar op een andere manier dat ze gewend zijn. Logisch gezien rammelen ze Marokko natuuurlijk bij elkaar met een droge 3-0.

Weer een moeilijke opdracht voor Rudi. Wie start je ook in de spits? CDK speelt al heel de tijd verdienstelijk én nu gaat hij ook nog eens scoren. Maar Lukaku is helemaal terug aan het komen. Plots heb je een weelde aan wissels. Gok je op een Doku revival? Pardo zijn wraakgevoelens? Ngoy die blijft blunderen, kan je dat wagen tegen Spanje?

Als iedereen fit en hongerig is en ze spelen allemaal bangelijk op training ziet het er zo uit voor mij :

---------------------------CDK
--Trossard-----------------------------------Doku
-------------------------Tielemans
--------------------KDB--------Raskin
De Cuyper-------Theate---------Mechele---Castagne
--------------------------Courtois

Heel dit WK lang zijn wissels meer dan ooit belangrijk gebleken. En vorm is ook niet te verwaarlozen. Ik laat CDK verdersurfen op zijn good vibes, hij is goed in de combinatie, fysiek sterker dan de Spanjaarden, heeft een dribbeltje, kan zwerven etc, ... Hij kan het hen moeilijk maken op zoveel verschillende manieren. Doku komt ook in de ploeg ALS hij zijn vorm kan vinden. Trossard is ook op zijn best vanop links en die speelt lekker. Met Lukebakio, Lukaku en Pardo heb je heerlijke wisselmogelijkheden. Realistisch gezien start je wel gewoon met Lukebakio. Ik vond het heel aangenaam hoe hij naar binnen kwam bij momenten en eigenlijk er voor zorgde dat we met twee spitsen speelde. Dat werkt gewoon goed met CDK en Trossard. Hij is ook gewoon defensief veel meer betrouwbaar. Trossard op zijn beurt had de mogelijkheid om ook als tweede spits te gaan spelen of gewoon op zijn linkerflank te blijven zwerven en combineren.

Op het middenveld was het moeilijk schipperen met Onana die wegvalt. Liefst had ik KDB achter de hand om in te brengen als vers bloed en top pingelnemer. Hij werkt al heel het WK als een paard én hij zou echt tot zijn recht komen om met verse benen te mogen counteren tegen Spanjaarden op het einde van hun latijn. Maar je zit nu met een tekort aan zuiver defensieve mids dankzij Rudi zijn domme selectiepolitiek waardoor je bijna met zekerheid Witsel gaat moeten gebruiken ergens. Raskin moet zijn grinta gebruiken om alles mee toe te lopen op het middenveld en snel ballen door te spelen weer. Hij heeft een leuk arsenaal aan passes en hij heeft een indrukwekkende snelheid van uitvoering. Wisselmogelijkheden die je nu realistisch hebt zijn Vanaken en Witsel. Vanaken achter de hand omdat het een reus is die gewoon nuttig kan zijn in de slotminuten. Hij is ook rustig, balvast én trefzeker. In dit type wedstrijd heb je meer aan zijn profiel in slotminuten om iets te forceren.

Verdediging is zelfde verhaal al heel het WK. Ik blijf Ngoy onbetrouwbaar vinden. Hij heeft elke pot een waanzinnige flater en meerdere kleine falingen. Te veel. En het is niet dat Mechele zich sneller laat dribbelen dan Ngoy. Ik zou nog eerder Ngoy achter de hand houden om als defensieve mid in extremis op te laten draven in de plaats van Witsel ofzo. Je kan hem nog eens het vertrouwen geven maar Spanje scoort gewoon als je flatert tegen hen. Bovendien voelt heel de ploeg het wanneer er een flateraar op het plein staat. Van Buyten in zijn Von Blunder gedaante versus zijn versie op het WK van 2014 was voor de ploeg een wereld van verschil. Plots had iedereen vertrouwen in de verdediging en ging alles veel vloter. Het middenveld durft zich stouter plaatsen want ze zijn niet bang voor een counter op alle momenten etc. Counters gaan beter, er wordt met vertrouwen aangevallen enzovoort.

Keeper incontournable natuurlijk.

Met deze opstelling breng je met qausi zekerheid Lukaku, Vanaken en Pardo in. Afhankelijk van het verloop heb je nog veel mogelijkheden met Moreira, Lukebakio (of Doku), Witsel (bah) en Saelemaekers als die besluit om eens deftig te spelen ipv als een complete wanker.

Een maand geleden was deze affiche wat ik verwacht had, ondertussen liep er zeer veel onverwacht maar zijn we er toch.
Toen gaf ik ons geen kans...nu gaat er toch een stemmetje van "het zou zomaar kunnen als alles mee zit".

Het enige gevaar dat ik zie aan Doku brengen in deze match, is het feit dat in defensief opzicht je met hem nergens bent. Hij mag aanvallend nog zo goed zijn als hij in vorm is, maar ik heb die (alleszinds bij de RD) defensief amper goeie zaken weten doen en dat tegen een Spanje waar het gevaar van alle kanten komt, vind ik toch een moeilijke. Want je gaat sowieso met je flanken ook moeten meeverdedigen en elke man volgen en dat mis ik bij Doku.

Wat Lukaku betreft, laat die maar doen wat hij de laatste weken goed doet: Invallen in het laatste kwart. Oogt nog altijd niet volledig wedstrijdfit imo, maar tegen de dan afgematte verdedigers is hij gewoon klinisch.

Een maand geleden was deze affiche wat ik verwacht had, ondertussen liep er zeer veel onverwacht maar zijn we er toch.
Toen gaf ik ons geen kans...nu gaat er toch een stemmetje van "het zou zomaar kunnen als alles mee zit".
Wat vreemd is, want eens je daar geraakt, ga je altijd iets hebben van "het zou zomaar kunnen".
Je hebt namelijk sowieso al de groepsfase overleefd en 2 knock out wedstrijden.
Zelfs al zijn die tegen 2 mindere tegenstanders (wat nu ook het geval is, zie fifa ranking), ga je je altijd in een soort positieve flow voelen eens je die kwartfinale bereikt.

Ik zie Rudi wel starten met Raskin - Tielemans - Vanaken en van voor opnieuw Trossard - CDK - Lukebakio. Je hebt echt wingers nodig die meeverdedigen waar Doku veel minder in is.
Nadien kunnen KDB en Lukaku inkomen.
Volgens mij dit maar dan met KDB ipv Vanaken. Hij koos voor Vanaken voor zijn gestalte, dat is tegen de Spanjaarden niet nodig en hij is uitgerust.

Edit: De opstelling van @{BK}Black Devil dus

Als de Spanjaarden geen lengte hebben, is dat mogelijk een argument om net wél met Vanaken te starten omdat het ons een competitief voordeel geeft. En omdat KDB op dit moment natuurlijk ook gewoon niets brengt dat Vanaken ook niet brengt natuurlijk.

Met dezelfde opstelling starten als tegen de VS lijkt me logisch, met dan Vanaken of De Bruyne ipv Onana. Er valt voor beide iets te zeggen.

Persoonlijk zou ik liever Moreira zetten dan Lukebakio, maar soit.

Courtois
Castagne-Ngoy-Mechele-De Cuyper
De Bruyne-Raskin-Tielemans
Lukebakio-Lukaku-Trossard

Ik zou tegen Spanje met Lukaku starten en De bruyne er terug in. Je gaat nu eenmaal maar 30% balbezit hebben en dan ben je bij mijn insziens weinig met CDK. Doku wordt je supersub en start niet omdat die defensief gewoon te licht is.
Lukaku kan je in de diepte lanceren of de bal laten ophouden. De bruyne is geen 10 maar een 8, zoals bij City vroeger. Hij speelt vanop de half space op de rechterkant. 3 op een lijn uit balbezit, niet De Bruyne naast Lukuku zoals al eerder op dit toernooi.

Subs: CDK, Doku, Moreira, Vanaken als je een goal nodig hebt.

Terug
Bovenaan