Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    91
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Ik zou juist helemaal niet starten met Lukaku om die reden. CDK is balvaster en kan dus aangespeeld worden om vervolgens iedereen te laten opschuiven of om de flanken te lanceren in de counter. We zagen toch tegen de VS dat we na de wissel van Lukaku moeilijker de bal konden vasthouden voorin?

Laat die maar gewoon zijn rol behouden van de voorbije wedstrijden: Inbrengen als het nodig is. Ik heb veel liever een Lukaku vanaf minuut 60 als we een goal moeten maken, dan dat we op dat moment als met een leeggestreden Lukaku zitten.

En daarnaast gewoon terug Ngoy aub. Heeft misschien wel elke match een flatertje, maar Theate zag er bij de twee goals van Senegal eveneens niet goed uit. De wissel met Mechele is ook beter met Ngoy vind ik.

Alles staat of valt met de intenties en game-play van Rudi. En diens wegen zijn ondoorgrondelijk

Porro op rechts is aanvallend niet zo goed, heeft ook heel veel fouten nodig. Dan liggen er opties voor Doku
Yamal komt zelden mee verdedigen, dus wil je op safe spelen of zoek je die ruimte op met Decuyper?

Cucurella is wel aanvallend en op rechts maakt Lukebakio echt wel zijn vuile meters.

Als je amper balbezit hebt zou ik toch mensen opzetten die ff rust aan de bal brengen, eventueel een Vanaken

Misschien zelfs met Trossard in de punt starten of Pardo in CDK

Spanje heeft nog geen enkel tegendoelpunt geïncasseerd op dit WK, dus daar moet wel iets goed zitten met hun verdediging/opstelling. Werken ook heel vaak met de buitenspel-val. Ik hoop dat onze Duivels er snel doorheen geraken. Snel doelpunt om direct te prikken en te tonen dat die Spanjaarden wel degelijk te pakken vallen.

Eervolle uitschakeling vrijdag. Spanje veel te sterk vr de Duiveltjes. Zondag allemaal terug op hun gemak in den Belgiek!

1-4 was licht overdreven qua score, en VS was echt slecht. Spanje gaat onze eerste echte test zijn dit WK.
idd
VS was echt slecht + laatste 2 goals waren weggevers (van hun doelman en daarna hun verdediging).
Anders staat het gewoon 2-1 voor ons, tegen een echt slechte tegenstander, en is het nog heel de 2e helft bibberen en beven (weer).

Dus we moeten zeker niet gaan zweven. Tegen spanje moet het weeral beter.

Het ding is wel dat Spanje zelf hoog druk gaat zetten, zodat we ook wel mensen nodig hebben die de diepte willen en durven opzoeken. Dan denk ik niet aan Doku of Saelemaekers, maar eerder aan Lukebakio, Fernandez-Pardo, Trossard en zeker Moreira.

Gewoon dezelfde 11 als tegen de VS met dan Vanaken of De Bruyne ipv Onana.
Zie ik hem ook nog wel doen inderdaad. En ik zou ook eerder gokken op De Bruyne nu.

Tenzij we dan toch eindelijk die 3-5-2 te zien gaan krijgen, maar aangezien hij dat getest heeft met Onana, lijkt dat ook minder waarschijnlijk nu.

Dit is de match waarin we een Onana nodig hadden
Dus ik gok op een middenveld Raskin - Witsel - Tielemans
Das toch belachelijk. Je gaat daar toch geen oude Witsel zetten, tegen die snelle Spanjaarden?
Wat kan Witsel nu nog, dat Vanaken niet kan?

Gaat eerder Vanaken zijn hoor. Met zijn 33 is zelfs dat al geen jong veulen meer. Maar nog steeds beter dan een 37jarige.

idd
VS was echt slecht + laatste 2 goals waren weggevers (van hun doelman en daarna hun verdediging).
Anders staat het gewoon 2-1 voor ons, tegen een echt slechte tegenstander, en is het nog heel de 2e helft bibberen en beven (weer).

Dus we moeten zeker niet gaan zweven. Tegen spanje moet het weeral beter.
Zo kunt ge natuurlijk alles kapotrelativeren. In die optiek kunt ge ook ons tegendoelpunt wegfilteren trouwens, een onterechte vrije trap die dan nog eens afwijkt op de muur. Dan staat het ook gewoon 2-0. Los van het feit dat we niet eens efficiënt waren, hadden gerust nog een doelpunt of twee extra kunnen maken in de eerste helft.

Zelfde opstelling als tegen USA met KDB ipv Onana voor mij.

Vanaken kan zeker ook en kan ik mee leven, maar ik zou nu toch met KDB spelen. Die zal wel geprikkeld zijn, heeft voldoende rust gehad én is het gewoon om op het niveau van die Spanjaarden te spelen. KDB kiest duidelijk zijn matchen en momenten, hij is niet meer quasi elke wedstrijd outstanding, dus laat ons hopen dat hij dat tegen Spanje wel is.

De Cuyper vs Yamal vind ik wel een leuke, De Cuyper toch zonder twijfel één van onze uitblinkers, niet alleen aanvallend maar ook verdedigend heel solide.

Ik hoop vooral dat hij nu niet terug grijpt naar Doku, want zeker tegen Spanje hebben we wingers nodig die ook hun vuile werk opknappen en dat doet Doku toch minder dan Lukebakio of eventueel Moreira. Ik ben normaal gesproken geen fan van Lukebakio maar hij deed het wel goed tegen USA en heeft toch ook wat ervaring tegen de Spanjaarden.

Eén van onze sterktes is nu toch vooral dat sommige invallers basisspelers zijn geworden en dat we daardoor spelers als Lukaku, KDB, Doku, Vanaken,... als invallers hebben. Er zijn toch weinig ploegen die dergelijke kwaliteit op de bank zitten hebben. In dat opzicht toch een pluim op de hoed van Garcia, die het heeft aangedurfd om die spelers op de bank te zetten en zo andere spelers belangrijk te maken. Ik heb echt het gevoel dat er een heel sterk team staat, ongeacht wie speelt.

Mijn enige probleem is mijn bijgeloof. Ik kijk sowieso liever de wedstrijden thuis omdat ik echt het voetbal wil kunnen zien en volgen, op café of op een plein ben je toch altijd afgeleid en zie je maar de helft van de actie. Door de tijdstippen van de wedstrijden heb ik ze dan ook allemaal thuis gekeken. Maar nu is het uitgerekend op een vrijdag op een topuur, nu willen mijn vrouw en kinderen natuurlijk ergens op een scherm gaan kijken. Maar mijn stoeme bijgeloof zegt me dat ik het zo ga jinxen. :unsure: :S

Mijn enige probleem is mijn bijgeloof. Ik kijk sowieso liever de wedstrijden thuis omdat ik echt het voetbal wil kunnen zien en volgen, op café of op een plein ben je toch altijd afgeleid en zie je maar de helft van de actie. Door de tijdstippen van de wedstrijden heb ik ze dan ook allemaal thuis gekeken. Maar nu is het uitgerekend op een vrijdag op een topuur, nu willen mijn vrouw en kinderen natuurlijk ergens op een scherm gaan kijken. Maar mijn stoeme bijgeloof zegt me dat ik het zo ga jinxen. :unsure: :S
Beeld je de duizenden (bevallige) Spaanse furie-supportsters in die vrijdag hun meest lucky G-string aantrekken om hun dappere strijders vooruit te sturen. Daar kunnen de anti-jinx-exploten van een simpele Belg nooit tegenop. Ga en maak plezier!

Zelfde opstelling als tegen USA met KDB ipv Onana voor mij.

Vanaken kan zeker ook en kan ik mee leven, maar ik zou nu toch met KDB spelen. Die zal wel geprikkeld zijn, heeft voldoende rust gehad én is het gewoon om op het niveau van die Spanjaarden te spelen. KDB kiest duidelijk zijn matchen en momenten, hij is niet meer quasi elke wedstrijd outstanding, dus laat ons hopen dat hij dat tegen Spanje wel is.

De Cuyper vs Yamal vind ik wel een leuke, De Cuyper toch zonder twijfel één van onze uitblinkers, niet alleen aanvallend maar ook verdedigend heel solide.

Ik hoop vooral dat hij nu niet terug grijpt naar Doku, want zeker tegen Spanje hebben we wingers nodig die ook hun vuile werk opknappen en dat doet Doku toch minder dan Lukebakio of eventueel Moreira. Ik ben normaal gesproken geen fan van Lukebakio maar hij deed het wel goed tegen USA en heeft toch ook wat ervaring tegen de Spanjaarden.

Eén van onze sterktes is nu toch vooral dat sommige invallers basisspelers zijn geworden en dat we daardoor spelers als Lukaku, KDB, Doku, Vanaken,... als invallers hebben. Er zijn toch weinig ploegen die dergelijke kwaliteit op de bank zitten hebben. In dat opzicht toch een pluim op de hoed van Garcia, die het heeft aangedurfd om die spelers op de bank te zetten en zo andere spelers belangrijk te maken. Ik heb echt het gevoel dat er een heel sterk team staat, ongeacht wie speelt.

Ik vind het heel erg leuk om tussen het volk naar een voetbalwedstrijd te gaan kijken als we van begin tot eind duidelijk winnen, anders krijg ik veel te veel stress :p

Terug
Bovenaan