Zelfde opstelling als tegen USA met KDB ipv Onana voor mij.
Vanaken kan zeker ook en kan ik mee leven, maar ik zou nu toch met KDB spelen. Die zal wel geprikkeld zijn, heeft voldoende rust gehad én is het gewoon om op het niveau van die Spanjaarden te spelen. KDB kiest duidelijk zijn matchen en momenten, hij is niet meer quasi elke wedstrijd outstanding, dus laat ons hopen dat hij dat tegen Spanje wel is.
De Cuyper vs Yamal vind ik wel een leuke, De Cuyper toch zonder twijfel één van onze uitblinkers, niet alleen aanvallend maar ook verdedigend heel solide.
Ik hoop vooral dat hij nu niet terug grijpt naar Doku, want zeker tegen Spanje hebben we wingers nodig die ook hun vuile werk opknappen en dat doet Doku toch minder dan Lukebakio of eventueel Moreira. Ik ben normaal gesproken geen fan van Lukebakio maar hij deed het wel goed tegen USA en heeft toch ook wat ervaring tegen de Spanjaarden.
Eén van onze sterktes is nu toch vooral dat sommige invallers basisspelers zijn geworden en dat we daardoor spelers als Lukaku, KDB, Doku, Vanaken,... als invallers hebben. Er zijn toch weinig ploegen die dergelijke kwaliteit op de bank zitten hebben. In dat opzicht toch een pluim op de hoed van Garcia, die het heeft aangedurfd om die spelers op de bank te zetten en zo andere spelers belangrijk te maken. Ik heb echt het gevoel dat er een heel sterk team staat, ongeacht wie speelt.
Mijn enige probleem is mijn bijgeloof. Ik kijk sowieso liever de wedstrijden thuis omdat ik echt het voetbal wil kunnen zien en volgen, op café of op een plein ben je toch altijd afgeleid en zie je maar de helft van de actie. Door de tijdstippen van de wedstrijden heb ik ze dan ook allemaal thuis gekeken. Maar nu is het uitgerekend op een vrijdag op een topuur, nu willen mijn vrouw en kinderen natuurlijk ergens op een scherm gaan kijken. Maar mijn stoeme bijgeloof zegt me dat ik het zo ga jinxen.