Heb jij een droogkast?

Heb jij een droogkast?

  • Ja

    Stemmen: 191 74,9%
  • Nee

    Stemmen: 64 25,1%

  • Totaal aantal stemmers
    255
Ja, heb zo een redelijk nieuwe met wat fancy features, waardoor je praktisch alles kunt drogen zonder dat het kapot gaat (en als er dan toch kleren zijn die er niet in mogen moet ik die niet hebben)

We doen niet vaak de was maar doen dan direct 3-4 wasmachine's in 1 keer (van 8kg). Met de droogkast op de wasmachine is dat een makkelijk karweitje, mand -> wasmachine -> droogkast -> mand.

Ik vind kleren ook aangenamer voelen uit de droogkast, als je iets ophangt word dat zo verfrommeld (we strijken niet).
 
Ik snap niet hoe jullie minder strijken door een droogkast te gebruiken. Een natte T-shirt ophangen geeft imo minder kreukels dan eentje in de droogkast pleuren?
bij ons toch niet. Je moet natuurlijk niet de droogkast 's ochtends aansteken en pas 's avonds alles eruit halen. Als je alle was uit de droogkast haalt als het nog warm is, plooi je de was zonder kreukels op.
 
Laat de thread nog maar even lopen. De volgende stadia zijn
  1. Bepalen wie de pauper-droogkast heeft en wie niet
  2. Uitleggen dat ge, op uw 23 jaar, een huis kunt bouwen van droogkasten (want innovatieve verwarmingsbron), zeker als ge het echt echt eeeeeeeecht wilt
  3. Klagen dat droogkasten te "woke" zijn geworden
  4. Bepalen wie een toxische relatie met zijn droogkast heeft
  5. Discussieren wat telt als verkrachting van/door een droogkast en wat niet
  6. Droogkast vs. Airfryer discussie
  7. Alles verplaatsen naar de slowchat topic

bij ons toch niet. Je moet natuurlijk niet de droogkast 's ochtends aansteken en pas 's avonds alles eruit halen. Als je alle was uit de droogkast haalt als het nog warm is, plooi je de was zonder kreukels op.
Ik zal het eens proberen, maar bij vorige ervaringen leverde dat net slechtere resultaten op :unsure:.
Een tshirt of hemd nat ophangen (bij voorkeur aan kleerhanger) haalt hier echt wel een groot deel van de kreuken eruit.
 
Bij onze droogkast, en ik vermoed bij elke andere ook, moet je na elke gebruiksbeurt de filter schoonmaken. Als je ziet hoeveel "textiel" dat oplevert, lijkt het mij nu wel dat er sowieso meer slijtage moet optreden dan gewoon ergens ophangen en het water laten verdampen.

Het gaat wel over een vrij recente Bosch met warmtepomp. Ik heb ook een jaar in de VS zo van die gigantische, antieke modellen gebruikt die in een gemeenschappelijke ruimte stonden voor alle bewoners, en dat was toch nog iets anders. Ik denk dat ik na twee jaar geen kleren meer ging hebben.
 
Bij onze droogkast, en ik vermoed bij elke andere ook, moet je na elke gebruiksbeurt de filter schoonmaken. Als je ziet hoeveel "textiel" dat oplevert, lijkt het mij nu wel dat er sowieso meer slijtage moet optreden dan gewoon ergens ophangen en het water laten verdampen.

Het gaat wel over een vrij recente Bosch met warmtepomp. Ik heb ook een jaar in de VS zo van die gigantische, antieke modellen gebruikt die in een gemeenschappelijke ruimte stonden voor alle bewoners, en dat was toch nog iets anders. Ik denk dat ik na twee jaar geen kleren meer ging hebben.
Die pluisjes die komen niet specifiek alleen
van het drogen maar zijn al losse vezels die door de aanzuigingen van de droogkast loskomen. Veel van pluisjes komen ook al van bij het wassen in de wasmachine omdat uw kleren tegen elkaar schuren.
Doordat uw kleren over elkaar schuiven tijdens het drogen komen er ook vezeltjes vrij.

Maar die slijtage door het drogen valt echt wel mee.
 
Ik zal het eens proberen, maar bij vorige ervaringen leverde dat net slechtere resultaten op :unsure:.
Een tshirt of hemd nat ophangen (bij voorkeur aan kleerhanger) haalt hier echt wel een groot deel van de kreuken eruit.

Het werkt het beste wanneer de droogkast stopt om direct alles uit te halen en direct te plooien.
Ik vind dat een zalig werkje in de winter: lekker warme was, subtiele geur van wasproduct, stapeltjes maken per kleerkast/keukenkast,.. Zennnn
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Het werkt het beste wanneer de droogkast stopt om direct alles uit te halen en direct te plooien.
Ik vind dat een zalig werkje in de winter: lekker warme was, subtiele geur van wasproduct, stapeltjes maken per kleerkast/keukenkast,.. Zennnn
Nee nee, zo instellen dat die 's morgens op tijd voor u klaar is en ge putje winter als heel het huis nog koud is (want chauffage staat ingesteld op het vast ritme van vrouw en kinders, niet mijn "Oh, ok, goed, ik sta morgen wel om 4u30 op") in lekker voorverwarmde werkkleding kunt stappen.

en ja, mijn werkkleren worden bewust apart gewassen en gedroogd, oa daarom 😁
 
Mijn verwarming slaat in de winter aan Vanaf 5u en ik doe geen huishoudelijke taken voor koffie nr 3 verwerk is 😝😝
 
Geen droogkast hier, alles in de tuin of aan het rek binnen, huis is groot genoeg dus geen last van vocht binnen.

Enigste nadeel is het ophangen op het rek, duurt soms wel even tegenover gewoon alles in de droogtrommel gooien.
 
Wij hebben een droogkast maar gebruiken hem niet. Het ding is nog van zijn mama geweest, ik heb geen idee welk merk en handleiding is ook nergens te vinden. Ik heb hem één keer gebruikt voor lakens en na vijf uur waren die nog niet klaar dus nu heb ik het opgegeven.

Het ding staat ook in de garage, zo geen zin om vijf keer op een avond te gaan kijken of het al klaar is.
 
Mijn verwarming slaat in de winter aan Vanaf 5u en ik doe geen huishoudelijke taken voor koffie nr 3 verwerk is 😝😝
Gij hebt tijd voor koffie nr 3, zelfs maar nr 1, eer ge vertrekt?
Mijn ochtendritueel is tot op de minuut ingepland om zo lang mogelijk te kunnen slapen, inclusief koffie 1 in een reisbeker op weg naar het werk....
 
waarom niet ideaal? Ben ook halvelings naar een wasmachine aan het kijken en heb die combi ook al regelmatig zien passeren.

De efficiëntie van zo'n droger is nooit hetzelfde als van een afzonderlijke droogkast, als ze met hetzelfde principe werken. En de droogcapaciteit (max. aantal kg) ligt lager dan de wascapaciteit, terwijl je bij 2 afzonderlijke toestellen dat beter op elkaar kan afstemmen.
Energie- en waterverbruik zal ook hoger liggen bij een combinatietoestel.

Als laatste heb ik ook de indruk dat er meer pluizen in je was zitten na het drogen, door de combinatie wassen en drogen. Ik ben geen expert dus ik kan niet zeggen of het effectief zo is en waarom :tongue:
 
Hier gaat zo goed als alles in de droogkast. Behalve dan fleece truien of bepaalde dingen die er echt niet in mogen. Maar handdoeken, lakens, broeken, ondergoed, tshirts allemaal de droogkast in. Ik strijk niet en dat is ook niet nodig. (Manlief draagt geen hemden ofzo) Als het nog warm uit de droogkast komt direct opplooien en dat is goed. Ik zou mijn droogkast niet kunnen missen.
 
Gij hebt tijd voor koffie nr 3, zelfs maar nr 1, eer ge vertrekt?
Mijn ochtendritueel is tot op de minuut ingepland om zo lang mogelijk te kunnen slapen, inclusief koffie 1 in een reisbeker op weg naar het werk....
Vertrekken? Ik ben een ochtendmens, ik weet niet hoe de wekker klinkt en moet de eerste uren nooit vertrekken 🤪
 
Wij hebben een droogkast maar gebruiken hem niet. Het ding is nog van zijn mama geweest, ik heb geen idee welk merk en handleiding is ook nergens te vinden. Ik heb hem één keer gebruikt voor lakens en na vijf uur waren die nog niet klaar dus nu heb ik het opgegeven.

Het ding staat ook in de garage, zo geen zin om vijf keer op een avond te gaan kijken of het al klaar is.
Als de bak van de condensvloeistof vol is, zullen die zelfs nog na 10u niet droog zijn, die moet je om de 2-3 droogbeurten leegkappen 😛
 
Terug
Bovenaan