Droogkast kopen

Michster

Well-known member
Hoi allen,

Ik en vriendin overwegen om ecocheques te spenderen aan een droogkast. Met zen tweeën is er niet zo drastisch veel was, dus zouden we al tevreden zijn met een trommelinhoud van 7kg.

Via mijn schoonmoeder heb ik gehoord dat je een model moet nemen dat in twee richtingen kan draaien om de was echt droog te krijgen...

Als ik ga kijken bij de meeste kenmerken zie ik dat de meeste modellen wel een beetje terugdraaien, maar dat fabrikanten gelijk Hisense afkomen met zoiets als "twin flow"...

Mensen die hun ervaring/advies willen delen? Iemand die weet welk de mythische tweerichting-draaier is?

Budget zou tussen de €500 en €650 zijn. Misschien €700 als we zekerheid hebben dat het echt een kwalitatief toestel is.
 
Hoi allen,

Ik en vriendin overwegen om ecocheques te spenderen aan een droogkast. Met zen tweeën is er niet zo drastisch veel was, dus zouden we al tevreden zijn met een trommelinhoud van 7kg.

Via mijn schoonmoeder heb ik gehoord dat je een model moet nemen dat in twee richtingen kan draaien om de was echt droog te krijgen...

Als ik ga kijken bij de meeste kenmerken zie ik dat de meeste modellen wel een beetje terugdraaien, maar dat fabrikanten gelijk Hisense afkomen met zoiets als "twin flow"...

Mensen die hun ervaring/advies willen delen? Iemand die weet welk de mythische tweerichting-draaier is?

Budget zou tussen de €500 en €650 zijn. Misschien €700 als we zekerheid hebben dat het echt een kwalitatief toestel is.
Fout die ik had gemaakt: wasmachine had een grotere inhoud dan de droogkast waardoor ik de was onvoldoende goed droog kreeg.
Zorg dus dat die 2 op elkaar zijn afgestemd!

Verder moet je gewoon een deftig merk nemen van eentje met een warmtepomp en klaar.
Ik keek op vandenborre outlet, zocht dan de reviews op van de toestellen die ze in de aanbieding hadden, 5 jaar garantie en klaar. Zo vond ik meer negatieve ervaringen terug van de Samsung dan van de goedkopere aeg toen ik voor een andere keek.
 
Dat in twee richtingen draaien is een heleboel overdreven verkooppraat, naar mijn aanvoelen. Ik heb zo'n droogkast en voor lakens maakt dat helemaal niets uit.
 
Geen idee of die van ons naar 2 richtingen draait of niet, maar zoals al gezegd: neem een warmtepomp droger, dat scheelt heel wat in de elektriciteitskosten.

Volg ook de aanwijzingen uit het boekje als je wil dat die een tijdje mee gaat en dat die goed droogt. Je moet wat opletten met wasverzachter omdat die vochtsensoren kan beschadigen en het dagelijks onderhoud (pluizenvangers ledigen) is wat gevoeliger dan bij een ouder toestel dat gewoon 3000W warme lucht door de was naar buiten blaast. Als wij onze pluizenvangers niet heel goed schoon maken, kan het droogresultaat minder worden.

Wij hebben een Bosch WTW877W0FG, die veel onderdelen deelt met Siemens, die 2 bedrijven werken samen in hun productie. Ik weet niet hoe het nu zit, maar toen wij +-5j geleden een nieuwe warmtepompdroger kochten, zaten die meer in de regio van 800-1200€ budget, maar dat heb je er snel uit in energiebesparing...
 
Merci voor de tips allemaal. We gaan dan toch voor een warmtepomp-model en gaan zien voor een modelleke van AEG of Whirlpool of dergelijke.

@zephir vriendin is sowieso geen fan van wasverzachter, maar onderhoudrichtlijnen neem ik zeker door.
 
Wij zijn ook in de markt voor een droogkast.
Momenteel aan het twijfelen tussen:


En deze


Zit bijna geen verschil op....
hohja, weinig verschillen. maar het grootste is bv bij de laatste, het venster. Sommigen hechten daar waarde aan.
De laatste is de 9000 reeks, de andere is de 8000 reeks. Dus laatste heeft dus meer opties.
 
Wij zijn enkele maanden geleden uiteindelijk gegaan voor een Miele die toen in solden stond.
Tot nu toe heel content van. Mijn ervaringen tot nu toe:

- Stroomverbruik door warmtepomp is max 700W.
- Pluizen van filter halen doe je best elke beurt, filter van de warmtepomp één maal per maand (~20 ladingen) schoonmaken
- Als je pluizen te lang laat zitten gaat de machine in fout en slaagt ze af.
- U grootte van wasmachine en droogkast zijn best hetzelfde of droogkast groter.
- Lakens frommelen op in elke droogkast :) .
- Extra's zoals 'geurflacons' ga je nooit van ze leven gebruiken, kijk er dus niet naar.
 
Terug
Bovenaan