Heb jij een droogkast?

Heb jij een droogkast?

  • Ja

    Stemmen: 191 74,9%
  • Nee

    Stemmen: 64 25,1%

  • Totaal aantal stemmers
    255
Ja, een Bosch die dit jaar 10 jaar wordt.

Zoals bij velen, wordt de droogkast hier ook vooral voor handdoeken en lakens gebruikt. Sinds er kinderen zijn, wordt er af en toe ook wel eens iets anders ingegooid (als we veel was tegelijk doen, of zaken dringend nodig hebt), maar in principe gaat alle kleding wel gewoon naar het droogrek.

En het is nu ook eenmaal makkelijker voor de strijk achteraf (wat vaak niet nodig is dan). Moest ik niet op energieverbruik moeten letten, dan zou zowat alles in de droogkast vliegen hier ;)
 
Zoals velen: Ja droogkast, maar voor beperkte zaken, handdoeken, lakens (merde om om te hangen), soms ondergoed, en het occasionele "ik heb da snel nodig". De rest gaat op het wasrek in het waskot.
Ik snap niet hoe jullie minder strijken door een droogkast te gebruiken. Een natte T-shirt ophangen geeft imo minder kreukels dan eentje in de droogkast pleuren?


Sinds er kinderen zijn, wordt er af en toe ook wel eens iets anders ingegooid
:eek2: :eek2: :eek2:
 
waarom niet ideaal? Ben ook halvelings naar een wasmachine aan het kijken en heb die combi ook al regelmatig zien passeren.

Ik heb er ook zo eentje. Toen ik mijn appartement kocht heb ik een groot deel meubilair ed. overgenomen voor een prijsje van de vorige eigenaar die naar het buitenland verhuisde. De was-droog-combi zat in het pakket. Dus voor mij is dat eerder toeval dan een bewuste keuze geweest.

Voordelen:
- Neemt veel minder plaats in, zeker als je op een appartement woont (ineens ook de belangrijkste reden waarom de meesten zo eentje kopen)
- Alles kan in 1 keer, je hoeft niets te versteken
- Je kan als gevolg van het voorgaande 's avonds uw was opzetten en die 's morgens droog eruit halen (ideaal als je op nachttarief wast)
- Het wast en droogt uw was, wat ge dus van zo'n toestel verwacht en wat het ook doet

Nadelen:
- wij doen 1 machine kleding per week, dus vaak moet ik er toch nog dingen tussendoor uithalen die niet in de droogkast mogen en kan ik hem niet in 1 keer laten lopen. Daarnaast is ook mijn plastieken bol voor wasmiddel niet droogkastbestendig en moet die er dus ook uit.
- bij enkel wassen, hangt er meer pluis op de kleding (bij de mijne opgelost door alles een half uurtje te laten drogen standaard, dan is die nog niet op volle temperatuur, dus zelfs bij gevoelige was kan dat geen kwaad)
- Als je veel was hebt, kan je niet wassen en drogen tegelijkertijd, dus veel tijdsintensiever dan
 
Ja, maar enkel voor handdoeken en ondergoed. Al de rest hangen we te drogen.
Buiten tijdens dit shitweer? :tongue:

Ja ik heb er ééntje. Als het goed weer is, hang ik alles buiten maar nu met het slechte weer (bijna ELKE dag deze zomer) gebruik ik de droogkast.

Ik heb weinig extra ruimte voor alles in het waskot te hangen .. dat is niet erg praktisch hier is ons appartement ..
 
Laatst bewerkt:
Aan alle mensen die een droogkast hebben maar toch hun was blijven ophangen: why?
 
Omdat je niet alle kleren in de droogkast wilt steken. Die dingen slijten keihard (of is dat met nieuwere modellen al opgelost?).
Is dat zo? Ik heb er nul de botten verstand van, man. Ik steek al mijn was samen op 40° op goed geluk en behalve hemden en broeken vliegt dat daarna meteen de droogkast in. Strijken doe ik ook niet, het leven is al moeilijk genoeg.
 
Is dat zo? Ik heb er nul de botten verstand van, man. Ik steek al mijn was samen op 40° op goed geluk en behalve hemden en broeken vliegt dat daarna meteen de droogkast in. Strijken doe ik ook niet, het leven is al moeilijk genoeg.
Wat doe jij met de hemden en broeken dan? Die hang je niet op?
 
wij gebruiken de onze bijna dagelijks, voor handdoeken, ondergoed, sokken en doeken en slabben van de kleine.
rest hangen we op om te drogen.
 
Aan alle mensen die een droogkast hebben maar toch hun was blijven ophangen: why?
Omdat ik in het begin géén droogkast had. :)

Ik heb dus nog die paal die je in de grond kan steken in de tuin en waarbij je je was kan ophangen.
Waarom dat dan zomaar weggooien in het containerpark?

Als het dan een zonnige dag is, dan hang ik het nog steeds op buiten, en bespaar ik zo nog een beetje elektriciteit.

---

Onlangs zo nog de vraag gekregen:
Ne goeie vriend: Ah Makila je hebt een vaatwasser?
Ik: Ja.
Vriend: Allé zedde nu op uwe kop gevallen! Wie koopt er nu een vaatwasser. Doe toch gewoon alles met de hand!
Ik: Ik heb die vaatwasser niet gekocht hé, dat was de vorige eigenaar. :tongue:
Die vriend: Oh ..

Ik moet wel eerlijk zijn: Ne vaatwasser is wél gemakkelijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er 2 :coolbrows:

Ook 2 wasmachines
Zijn een samengesteld gezin en hadden deze toestellen.
Met 6 is dat best wel handig. Maar je moet er de plaats voor hebben.

Bij goed weer gaat wel alles de waspaal op hoor
 
Hier meteen een droogkast gekocht toen we gingen samenwonen (inmiddels al acht jaar geleden) en toch altijd vrij intensief gebruikt. Zeker sinds we een kleine (3 jaar nu) hebben kan ik me niet meer voorstellen géén droogkast te hebben aangezien dat toch meteen voor een veelvoud qua was zorgt. Als we tegenwoordig élk stuk textiel afzonderlijk zouden moeten ophangen, dan zou ons huis of tuin volstaan met droogrekken/waspalen. "Gewone" kleding hangen we meestal wel op. Droogkast wordt vooral gebruikt voor ondergoed, pyjama's, handdoeken, t-shirts, speelkledij van de kleine, ...
 
Ik snap niet hoe jullie minder strijken door een droogkast te gebruiken. Een natte T-shirt ophangen geeft imo minder kreukels dan eentje in de droogkast pleuren?
Ik dacht dat ik de enige was. Want dat ervaar ik toch ook. :unsure:

Hier hebben we momenteel geen droogkast. (Toen ik thuis woonde en daar de was deed, wel steeds gehad)
Ik wilde er wel eentje kopen, maar mijn vriendin had dat vroeger niet en miste niks. Na verloop van tijd miste ik het ook niet echt en is er nog steeds geen aankoop gedaan. Wij zijn dan ook maar met 2.

Hier is het na het wassen eruit pakken en op het wasrek in het waskot. Ik hang meestal alles proper op en dat zorgt ervoor dat ik quasi geen strijk heb. (Enkel hemden moet ik strijken).
 
Ja, geen mogelijkheid om buiten iets te drogen tenzij ik een droogrek op het voetpad zou zetten. :)
Ik gebruik al 20 jaar van die droogkasten zonder darm naar buiten, met een waterafvoerbakje dat je moet legen.
Mijn was is maar voor 1 persoon, dus ik moet toch maar 1x week wassen en dat 1x week legen.

Wat het verhaal betreft van niet alles in droogkast steken wegens schade:

Ik heb nog maar zelfden kleren gehad die daar snel van verslijten.
Ik steek daar alles in.
Maar wel ALLES binnenste buiten gedraaid.
En niet op de hoogste stand, duurt veel langer, zeker bij een systeem met een opvangbakje, maar dat hinderd niet voor mij.
Maar ik heb bijvoorbeeld nog zwarte tshirts die 5 jaar oud zijn, en nog niet vaalgrijs worden.
Dus als kleren al zo lang meegaan na wekelijkse droogbeurten dan is het ok voor mij.

Ik heb wel geen ervaring met van die gevoelige stofjes zoals wellicht eerder vrouwen dragen, zoals lingerie of zijde of zo van die zaken.
 
En hoe helpt dat om vliegen weg te houden als je je kleren buiten aan de draad hangt? 🤔
mqdefault.jpg
 
Terug
Bovenaan