Heb jij een droogkast?

Heb jij een droogkast?

  • Ja

    Stemmen: 191 74,9%
  • Nee

    Stemmen: 64 25,1%

  • Totaal aantal stemmers
    255
Als het regenachtig weer is plaats ik mijn wasrek in de badkamer en gebruik ik een goedkope dehumidifier, anders pakt het vocht op mijn adem. BIj goed weer blijft het buiten staan tot wanneer het droog is.

Maar ik twijfel wel om mij ooit een droogkast aan te schaffen. Het duurt soms erg lang tot alles droog is.
 
We hadden een oude tweedehandse gekocht maar die staat nu in dienst van het bedrijf van mijn vriendin.

Droogkast is enkel handig om dierenharen en andere pluizerij van je kleren te halen, dus heel soms gaan de matten en handdoeken van de hondjes erin.
Voor de rest kan je beter een droogrek gebruiken (als je een goed geventileerde ruimte hebt daarvoor natuurlijk...).

Wij centrifugeren een keertje extra in de wasmachine (toch bij de oude, de nieuwe zwiert precies efficienter).
Ik ben niet echt van plan om alles in de droogkast te steken.
Als we er al eentje gaan kopen in de toekomst, zal het veel geld zijn voor weinig gebruik..
 
Ik leefde zonder als single, door enkel een droogrek te gebruiken. In de winter zette ik dat dan naast de verwarming, in de zomer was dat sowieso geen probleem. Vanaf we met twee waren (op een appartementje) was dit echter niet meer doenbaar, meer was, meer vocht door het koken en het leven, met als resultaat condensatie op de vensters in de winter. Dus een droogkast aangeschaft.

Nu in een huis met tuin gebruiken we die in de zomer minder, als het weer goed genoeg is om zaken buiten te hangen.
 
Wij hebben er één. 't is gewoon enorm gemakkelijk, zeker nu we met 5 zijn. Al hangen we bij goed weer wel alles buiten.
 
Hebben er eentje maar wordt mss 1x/maand gebruikt. Enkel indien er iets voor de kinderen (slaapzakje ofzo) snel droog moet zijn. Betwijfel of we deze zouden vervangen mocht ze kapot zijn.
 
Handdoeken zijn toch een pak fijner wanneer ze uit de droogkast komen. Als we die gewoon laten drogen zijn die een stuk ruwer.
Hier altijd een droogkast gehad en mijn vrouw wou er één vooral hiervoor.
Van thuis uit was ze dat gewoon en de mijne waren voor haar als schuurpapier zei ze...

(vrouwen... :unsure:)
 
Ook een heel gevoelige huid, dus droogkast 4 life! 🥳

Na de geboorte van de dochter een Miele met warmtepomp gekocht en zodra die kapot is : nooit meer 😡
Drogen duurt 2x zo lang als mijn vorige condensatiedroogkast en vaak is de helft van mijn was nog klam als het signaal afgaat na ruim 3u 🙄
Dus dan droogt de was verder aan het droogrek... Maar ze is wel heerlijk zacht 😇
 
Geen droogkast en wil dat ook niet. Er zijn inderdaad voordelen. Enkel in de winter gebruiken we soms ééns de droogkast van de wasserette.
 
Ook een heel gevoelige huid, dus droogkast 4 life! 🥳

Na de geboorte van de dochter een Miele met warmtepomp gekocht en zodra die kapot is : nooit meer 😡
Drogen duurt 2x zo lang als mijn vorige condensatiedroogkast en vaak is de helft van mijn was nog klam als het signaal afgaat na ruim 3u 🙄
Dus dan droogt de was verder aan het droogrek... Maar ze is wel heerlijk zacht 😇

Ik heb een warmtepomp droogkast van Samsung (met 5 is dat soms wel handig) en dat duurt idd lang (maar het is overall zuiniger) maar de was is wel droog hoor. De Bosh was veel sneller maar na 2 maal stuk te gaan op 7 jaar (waarvan 5 jaar als alleenstaande en gebruike dat ding dus amper) komt dat er nooit meer in.
Ik heb wel een afvoerkit en gebruik de opvangbak dus niet, geen idee of dat nog wat uitmaakt overigens.
 
Ook een heel gevoelige huid, dus droogkast 4 life! 🥳

Na de geboorte van de dochter een Miele met warmtepomp gekocht en zodra die kapot is : nooit meer 😡
Drogen duurt 2x zo lang als mijn vorige condensatiedroogkast en vaak is de helft van mijn was nog klam als het signaal afgaat na ruim 3u 🙄
Dus dan droogt de was verder aan het droogrek... Maar ze is wel heerlijk zacht 😇
Rap de Miele buiten gooien dan. Wij zijn recent gaan zien voor een nieuwe en de verkoper zei dat het zowat het laatste jaar gaat zijn dat je nog een condensatie model kan krijgen. Die zijn er aan het uitgaan omdat de zuinigere warmtepomp modellen worden gepushed.
 
Hier een Siemens iQ800 met warmtepomp. Zeker niet de snelste maar droogt perfect. Een droogkast was voor mij 1 van de betere huishoud aankopen :)
 
Hier een Bosch uit de 8 reeks, met warmtepomp, 8kg. Gekocht toen we verhuisd zijn naar ons huis en we wisten dat er een kindje op komst was. Zou het niet meer kunnen missen. Zeker omdat hier in de buurt nog veel werken gebeuren met het nodig stof.

Standaard programma katoen duurt 3 uur, even lang als een programma katoen van het wasmachine. Duur is wel afhankelijk van de hoeveelheid was en de sensor, dus meestal is die op 2 uur klaar.

Hierbij dan ook een rant naar de was voorschriften. Van duurdere merken, ook babykleding, mag niks in de droogkast, terwijl bij de h&m alles, ook synthetische zaken, volle bak er in mogen (cirkel met 2 bolletjes).

Verder mogen de kleedjes van mijn vriendin er niet in of op lagere temperatuur dus vaak moet je toch nog iets ophangen.
 
Ook een heel gevoelige huid, dus droogkast 4 life! 🥳

Na de geboorte van de dochter een Miele met warmtepomp gekocht en zodra die kapot is : nooit meer 😡
Drogen duurt 2x zo lang als mijn vorige condensatiedroogkast en vaak is de helft van mijn was nog klam als het signaal afgaat na ruim 3u 🙄
Dus dan droogt de was verder aan het droogrek... Maar ze is wel heerlijk zacht 😇
Ik heb een jaar of 6 geleden een Bosch droogkast met warmtepomp gekocht. Kwam toen als beste uit een test.
Maar zelfde verhaal als bij jou, 3 uur drogen en dan is het soms nog wat klam.

Bij mij gaan ook enkel lakens, handdoeken en ondergoed/sokken in de droogkast.
Al de rest op het droogrek.
Heb altijd een droogkast gehad en ook altijd zo gedaan.
 
Terug
Bovenaan