Grote en kwalitatieve zweefparasol

Herman De Croo

Well-known member
Ik ben op zoek naar een grote (>3m) zweefparasol. Iemand die goede merken of (web)winkels kent? Overstock Garden ken ik al ;-)

Kantelbaar, en met een voet op wieltjes.
Bestaan er voeten die ook op gras kunnen verrollen?

Budget 1000-2000 EUR
 
Ik ben op zoek naar een grote (>3m) zweefparasol. Iemand die goede merken of (web)winkels kent? Overstock Garden ken ik al ;-)

Kantelbaar, en met een voet op wieltjes.
Bestaan er voeten die ook op gras kunnen verrollen?

Budget 1000-2000 EUR
De mijne is van garden impressions. Wel een stuk kleiner (ook minder budget). Zeer tevreden van! Ik heb wel maar 1 met 2 wieltjes die in het blad zijn verwerkt, maar 4 wielen was ook een optie
 
Dikke aanrader deze. Heb er zelf 2. In combinatie met de voet van 70kilo komen ze op 325€ (samen kopen, niet apart anders is het meer).
Wieltjes kan je er apart nog bijkopen, en eventueel ook een beschermhoes voor de regen.
 
Hier hebben ze er van 3 op 4 meter. Wij hebben daar ene van 3 op 3 gekocht, en we zijn er heel content van. Kwalitatief spul. Die parasol verrijden op gras gaat nooit lukken, daarvoor is de voet veel te zwaar:
 
Hier hebben ze er van 3 op 4 meter. Wij hebben daar ene van 3 op 3 gekocht, en we zijn er heel content van. Kwalitatief spul. Die parasol verrijden op gras gaat nooit lukken, daarvoor is de voet veel te zwaar:
Onze parasol komt ook van bij discogv. Heel erg tevreden van!
 
Dikke aanrader deze. Heb er zelf 2. In combinatie met de voet van 70kilo komen ze op 325€ (samen kopen, niet apart anders is het meer).
Wieltjes kan je er apart nog bijkopen, en eventueel ook een beschermhoes voor de regen.
Ik had eigenlijk wat groter (en duurder) in gedachten; maar nu doe je mij wel twijfelen!
 
Ik had eigenlijk wat groter (en duurder) in gedachten; maar nu doe je mij wel twijfelen!
Ik twijfelde toen ik het budget zag. Er zullen er wel grotere zijn ook, maar voor een 3x3 kan ik deze echt wel aanraden. 70kg voor de voet is voor ons ook voldoende om niet om te waaien, enkel opletten als je hem quasi volledig verticaal plaatst natuurlijk. Bij de buren is hij zo 1x toch omgewaaid.
 
Ik ben op zoek naar een grote (>3m) zweefparasol. Iemand die goede merken of (web)winkels kent? Overstock Garden ken ik al ;-)

Kantelbaar, en met een voet op wieltjes.
Bestaan er voeten die ook op gras kunnen verrollen?

Budget 1000-2000 EUR


Als ge kwaliteit zoekt :p

Komt wel rond de € 2.000,00 excl. btw voor een P7 XL met galva tegelvoet op wielen.
 
Bedankt voor de vele nuttige tips! Ik heb de gok gewaagd en die van de Hubo gekocht en reeds geïnstalleerd. Ik was bereid om meer te betalen, maar prijs-kwaliteit lijkt mij die van de Hubo toch wel niet te kloppen. Momenteel dus erg tevreden; zien hoe het op lange termijn is. Hij lijkt trouwens voor 95% op deze: https://www.overstockgarden.be/nl/c...ls/avola-zweefparasol-39838-39847#product-top

Maar de thread mag zeker nog actief blijven voor andere mensen van dienst te zijn!

Van budget tot 2000 EUR naar 368 EUR :rofl:
 
Laatst bewerkt:
Hier ook die van Hubo sinds vorig jaar. Nog steeds zeer tevreden van.

Als het goed is, mag het ook gezegd worden :)
 
Wij hebben deze van Overstock die idd goed lijkt op die van Hubo. Het doek van Overstock is trouwens nog wat dikker (250g/m³ ipv 200g/m³).
Dus in theorie zou die van Overstock nog wat duurzamer moeten zijn. Die echte luxemerken (richting 1000 eur+) zullen wellicht nóg beter zijn, maar prijs/kwaliteit lijkt me dat minder interessant.

Tegen dat deze versleten is, zal het mss ook gewoon tijd zijn voor vernieuwing (andere mode, mss andere tuininrichting tegen dan...)
 
Kan die van de Hubo wat tegen de wind? Da's altijd het probleem hier...
Enfin, hier een cheape gekocht in de carrefour voor 30 euro ( kwamv an 70 euro ofzo), en dan nog 4 van die paneeltjes gekocht die je kan opvullen met water en dan met elkaar verbinden ( dus een 100 kg).
Is op zich al stukken beter van hetgeen we vroeger hadden, maar vanaf er wat wind is...

*edit: zo iets dus:
 
Kan die van de Hubo wat tegen de wind? Da's altijd het probleem hier...
Enfin, hier een cheape gekocht in de carrefour voor 30 euro ( kwamv an 70 euro ofzo), en dan nog 4 van die paneeltjes gekocht die je kan opvullen met water en dan met elkaar verbinden ( dus een 100 kg).
Is op zich al stukken beter van hetgeen we vroeger hadden, maar vanaf er wat wind is...

*edit: zo iets dus:
Kan tegen goed wat wind ja, voet van 70kg is al zeer stevig. Beweegt wel wat mee als hij volledig open staat, en bij onze buren heb ik 'm 1x weten omvallen maar toen stond hij ook echt volledig verticaal opgezet en op z'n "strakst", dan vangt die natuurlijk het meeste wind. Hier nog geen enkele beweging gezien in de voet zelf.
 
Kan die van de Hubo wat tegen de wind? Da's altijd het probleem hier...
Enfin, hier een cheape gekocht in de carrefour voor 30 euro ( kwamv an 70 euro ofzo), en dan nog 4 van die paneeltjes gekocht die je kan opvullen met water en dan met elkaar verbinden ( dus een 100 kg).
Is op zich al stukken beter van hetgeen we vroeger hadden, maar vanaf er wat wind is...

*edit: zo iets dus:
Van 2000€ naar 300€ naar 30€.
Ja een parasol heb je echt in alle prijsklasses :p
Mijn ouders hebben ook zo een 300€/ hubo parasol en daar is niks mis mee. Zou persoonlijk niet inzien waarom ik zelf eentje van 1000€ zou kopen.
 
Wij hebben de volterra gekocht in de orga (staat nu ook in promo denk ik), wel content van. Lijkt goed op die van de Hubo denk ik. 360 graden en zwenkbaar. (+Voet op wieltjes van 90kg)
 
Terug
Bovenaan