Grand Theft Auto Definitive Edition

Action PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Grand Theft Auto Definitive Edition

Moh, wist niet dat het op PS2 was.. dacht enkel handled. Blijkbaar wel een port, wrs heb ik hem daarom geskipped.

Kun je dus imo niet vergelijken met 3, VC, SA, IV en V.
Maakt ook niet uit waar ze uitgekomen zijn. Het ging over de GTA franchise. Deze horen daar bij, of ze nu op PSP of PS2 uit kwamen.
Er is ook nog chinatown wars in 2009 voor DS en PSP horen er ook bij. Tis niet omdat deze kleinschaliger zijn, dat ze niet tellen eh.
 
Over die hele LC en VC stories discussie: Ik tel die toch ook niet mee. Dat zijn geen "op zichzelf staande games". Dat zijn gewoon extensies / mods van bestaande games. Ge telt bvb toch ook niet DLCs zoals Ballad Of Gay Tony mee als "main installment" lijkt mij?
Chinatown Wars is dan net anders imo, omdat dat from scratch als nieuwe game opgebouwd is.

Nu bon het maakt ook geen fluit uit, beetje een non-value-adding discussie, dat ieder maar denkt wat hij wil :tongue:.


ik weiger deze te kopen, rockstar heeft voor mijn part heel veel van zijn pluimen verloren ...
Op welke manier?
 
Op welke manier?
zelfde game 10 jaar en meer uitmelken is gewoon belachelijk, vroeger stonden ze bekend om goeie games te maken, nu staan ze bekend om games uit te melken
vroeger had je iedere 2-3 jaar een nieuwe rockstar game .. gta 6 zal waarschijnlijk 12 jaar na gta 5 komen
 
zelfde game 10 jaar en meer uitmelken is gewoon belachelijk, vroeger stonden ze bekend om goeie games te maken, nu staan ze bekend om games uit te melken
vroeger had je iedere 2-3 jaar een nieuwe rockstar game .. gta 6 zal waarschijnlijk 12 jaar na gta 5 komen
Ok, snap ik, en geen probleem met die mening.

Maar ik ben niet helemaal akkoord. Ik vind hun "uitmelken" nog goed meevallen eerlijk gezegd. Dat GTA V 8 jaar non-stop populair blijft en iedereen het blijft spelen, kunt ge hun niet kwalijk nemen imo?
Uitmelken is imo nog iets anders. Dan denk ik aan elk jaar een nieuwe Fifa / Far Cry / Assassins waar ge effectief ook elke keer de volle pot voor moet dokken, bovenop alle pay2win en microtransactions die daarin zitten.
 
Ik ga best al mijn voorraad controllers inslaan voor die dwaze missie met dat helicoptertje op afstandsbediening.
LAUNCH THE RED BARON

/EDIT: alles wat vliegen is in GTA en deze missie in bijzonder is wat het kut maakte en de reden waarom ik vroeger de originele spelen nooit uitgespeeld heb

Pas jaren later opnieuw gespeeld en uitgespeeld.
 
zelfde game 10 jaar en meer uitmelken is gewoon belachelijk, vroeger stonden ze bekend om goeie games te maken, nu staan ze bekend om games uit te melken
vroeger had je iedere 2-3 jaar een nieuwe rockstar game .. gta 6 zal waarschijnlijk 12 jaar na gta 5 komen

Ik snap ook niet goed waarom je dat uitmelken noemt. Ze bieden al 10 jaar gratis content aan.

Ik speel het ook nog regelmatig. Telkens als er nieuwe content komt speel ik die tot ik het weer beu ben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
LAUNCH THE RED BARON

/EDIT: alles wat vliegen is in GTA en deze missie in bijzonder is wat het kut maakte en de reden waarom ik vroeger de originele spelen nooit uitgespeeld heb

Pas jaren later opnieuw gespeeld en uitgespeeld.
San andreas nooit uitgespeeld door die missie. Deze keer ga ik niet opgeven ook al is het het laatste wat ik doe.
 
vroeger had je iedere 2-3 jaar een nieuwe rockstar game .. gta 6 zal waarschijnlijk 12 jaar na gta 5 komen
Games van toen (waaronder de 3D GTAs) vergden dan ook niet zoveel jaren ontwikkelingstijd vergeleken met de hedendaagse AAA games. RDR2 was completed na 8 jaar, en dat met 1600 medewerkers. Het was onmogelijk voor Rockstar om GTA VI gelijktijdig te ontwikkelen naast RDR2, waar zo goed als alle Rockstar studio's aan meewerkten.
 
Launch The Red Baron was toch een optionele missie?

Ik heb die missies van Zero nooit gedaan. Wat ik ook herinner dat niet makkelijk was, waren de driving school en ook wel de flight school (maar dat hangt ook wel af van platform). De eerste keren dat ik GTA speelde vroeger als kind, dan was dat nog met het toetsenbord & muis, en dat is wat onhandiger [al is de muis een voordeel bij schieten tegenover de consoles].

Eigenlijk zouden ze moeten de muis integreren in het console van een bakje, en ook nog een toetsenbord (kleintje), zoals bvb. bij de Blackberry in- en uittrekbaar toevoegen aan de consoles.
 
Launch The Red Baron was toch een optionele missie?

Ik heb die missies van Zero nooit gedaan. Wat ik ook herinner dat niet makkelijk was, waren de driving school en ook wel de flight school (maar dat hangt ook wel af van platform). De eerste keren dat ik GTA speelde vroeger als kind, dan was dat nog met het toetsenbord & muis, en dat is wat onhandiger [al is de muis een voordeel bij schieten tegenover de consoles].

Eigenlijk zouden ze moeten de muis integreren in het console van een bakje, en ook nog een toetsenbord (kleintje), zoals bvb. bij de Blackberry in- en uittrekbaar toevoegen aan de consoles.
Ja, maar ik was die missie begonnen en volgens mij moest je ze dan uitspelen om verder te kunnen.
 
Was die missie zo erg?
Vond precies op die trein springen met die motor veel lastiger en natuurlijk de continue trash talk van big smoke. :(
 
Ja, maar ik was die missie begonnen en volgens mij moest je ze dan uitspelen om verder te kunnen.
Ik herinner het niet meer, want volgens mij heb ik er eens eentje geprobeerd hoor, maar als het niet lukte moet je opnieuw naar de mission marker gaan.

Ik heb wel niet op de PS2 gespeeld, maar PS3 en PS4. Misschien al geupdatet toen (de missie Wrong Side of the Tracks is misschien ook geupdatet, want toen ik het de laatste paar keren speelde, was dat supergemakkelijk en in 1 keer altijd gedaan), maar er is wel een truc voor. De meeste mensen gaan bij die missie te dicht bij de trein waardoor wie op de moto zit, vanuit een onmogelijke hoek moet schieten, je moet eigenlijk verder van de trein... en ook redelijk stabiel rijden enzovoort. Ook niet te ver vooruit natuurlijk, en dan is het niet zo moeilijk. Maar misschien hebben ze dat geupdatet later?

Op de PC als kind ben ik ongeveer daar geraakt (San Fierro bijna alles gedaan, maar nooit Las Venturas, omdat de computer toen was gecrashet bij mijn vader, en vervolgens heb ik daar eigenlijk ook niet lang meer gewoond door andere problemen... maar ik moest dat dan ook illegaal downloaden / cracken om te kunnen spelen).

Uiteindelijk wel minstens 1 keer uitgespeeld, en verder minstens tot 3 keer toe redelijk ver in het verhaal gekomen (1 keer in LV (begin/mid) en 1 keer op het laatste deel van SF). Als kind ook toen ik bij vrienden speelde, ook wel gespeeld maar dan geen missies ofzo. Eerste keer dat ik het speelde wou ik verkennen, maar omdat SF en LV niet vrijgespeeld waren, zwemde ik dan maar naar LV en kreeg je direct 5 sterren wanted level... Ik weet niet meer wat er gebeurde, maar ik heb mega lang in LV kunnen rondlopen.

Wat ik ook altijd deed als kind was met de treinsporen, zoveel mogelijk auto's daar zetten om dan te zien hoe ze door de trein werden meegesleept of ontploften. Door dat auto's zo makkelijk ontploffen, kreeg je dan een kettingontploffing van alle auto's in de rij. :laugh:

Ook herinner ik me nog eens constant ergens vast te zitten, omdat ik niet wist hoe ik eruit moest geraken, en het leek alsof ik ergens gewoon compleet vastzat, maar ik herinner me niet meer waar, ik denk de luchthaven van Los Santos. En ik wist niet als kind hoe je weg moest van de luchthaven, dus ik zat daar uren vast, te zoeken hoe ik eruit moest geraken... .

EDIT: Vice City nog nooit gespeeld, staat nog op de to do list. III wel 1 keer uitgespeeld op PS4. Vice City heb ik wel op mijn PC staan. Denk de enige GTA die ik niet heb uitgespeeld. En TLAD/TBOGT ook niet, TLAD kan wel, maar ik herinner me het niet meer goed, maar TBOGT niet, maar dat zijn DLC van GTA IV, maar qua verhaal gewoon wellicht beter dan V.

III is niet zo speciaal, wel leuk, maar natuurlijk meer revolutionair in de zin dat het toen de eerste 3D GTA game, en misschien ook wel één van de eerste racing open world (sim) games? Hoofdpersonage doet niets, kan gewoon niet praten. Dat is maar dom. Maar verder wel eens leuk gespeeld om te hebben, maar qua map design is het niet zo super. Sowieso lijken III, VC en SA qua map design niet super door de deels beperkingen toen, maar met SA zijn ze met de beperkte ruimte toen goed omgegaan met een voor die tijd eigenlijk grote map. Maar het is eigenlijk een kleine map die er groot uitziet omdat ze verstandig ermee omgegaan zijn.

Dat is bvb. deels als je de design van de straten ziet, waarom je die vreemde kronkels enzovoort hebt. Dat is deels om te verbergen dat het spel eigenlijk niet zo groot is als het lijkt.
 
Laatst bewerkt:
XDs0tTZ.jpeg


Het is misschien overdreven. Ik denk dat dit een directe vergelijking is, maar ik ben niet 100% zeker, maar Los Santos staat kleiner op SA dan op V. Toch heb ik het idee dat LS groter is in SA dan in V gewoon puur op gevoel. Maar dat is wellicht omdat ja ik daar al de haven en luchthaven daar niet echt bij bijreken. Die is gigantisch vergeleken met SA. Downtown LS is veel groter dan in SA. En Vinewood is ook gigantisch tegenover Vinewood in SA. Maar als je het over de gang territories hebt (waar Franklin in V leeft, en dus CJ in SA), ben ik redelijk zeker dat dat groter is in SA. Kustgebied gebaseerd op Santa Monica is ook groter dan in V. Al heeft LA in SA 2 stranden, misschien zit er een stuk in gebaseerd op Malibu. Malibu ligt in V wat verderop, en niet echt in de stad zoals het eigenlijk hoort.

EDIT: even opgezocht. Ja je hebt een strand in ZW van LS in SA (Santa Maria Beach en Verona Beach en dat is gebaseerd op Venice Beach en Santa Monica Beach, en dan heb je een East Beach met Playa del Seville en Vespucci Beach en dat is elders op gebaseerd. Malibu zit niet in SA, maar dus wel in V. De stranden in V zijn Del Perro en Vespucci districten.

Vanuit V herinner ik me Little Seoul en La Puerta ook niet goed, mar naar East Los Santos of Port of International Airport ging ik ook niet dikwijls, de stranden eigenlijk ook niet echt, tenzij voor missies. Wellicht daarom een beetje het idee dat LS in SA groter is.

Maar gewoon de countryside, Tatavian Mountains, alles op het oosten van de map, ten oosten van de highway, daar ga je toch nooit naartoe. Alles rond Zancudo Lago buiten kindjes die graag in de militaire basis wat dom doen, ga je ook nooit naartoe. Van dat hele groene ten zuiden van Zancudo en de woestijn, weet ik ook niet veel meer.

De woestijn zelf was wel relevant voor het verhaal. Maar vaak ga je ook nooit verder naar het noorden, voor Paleto Bay en Chilliad. Al was het mooiste deel v/d countryside wel in het noordwesten van de map. Maar bvb. het hele oosten is echt totaal niet relevant, geen enkele weg daar ook. Allemaal nutteloos, ook de graphics wanneer je zo een berg beklommen had uit het oosten vielen tegen, dat herinner ik me nog.

Met SA is men slimmer omgegaan met de beperkte ruimte. Als je het stratenplan van de countryside tussen LS en SF bekijkt, zijn ze gewoon extreem goed in het verbergen dat het niet zo groot is als je denkt, terwijl je daar soms uren rondrijdt. Misschien waren er ook minder snelle auto's, en ja inderdaad, ik denk dat de auto's minder snel konden, maar ook als je daar een auto pikt, meestal trok dat op niet veel, ik was altijd al blij met een rancher die er reed, want anders reden daar tractors, vrachtwagens en gewoon slechte auto's. En dan was het altijd de country radio op.

De snelweg pakt een buitenommetje via Chilliad en een kleine basis dat belangrijk is in het verhaal. Bij de binnenwegen is het moeilijk om direct te rijden, veel slingeren (vooral die laatste lus bergaf naar SF zelf ook nog eens), paar kruispunten, riviertje oversteken dan weer bocht enzovoort. Vaak gebeurden er 10.000 dingen waardoor een kort ritje een lange rit wordt naar San Fierro. En bij lange ritjes moet je vaak wel een andere auto nemen... gezien ze direct ontploffen.

In die zin ook slim om LV dicht bij LS te zetten, omdat je van SF naar LV gaat. En dan pas op het einde dan van LV naar LS terug, maar uiteindelijk heb je dan de hele map al vrijgespeeld en toertje om gedaan.

Gewoon het verschil in de map zit, er is een reden om de hele map te verkennen in SA, en dat is gewoon slim aangepakt. Maar in V is het op een paar missies na vrij nutteloos allemaal. Nu in de toekomst, met fast travel en dit en dat... zal het ook niet meer nodig zijn, maar ik vind V deels mislukt omdat er geen reden was om 2/3e van je map te verkennen, en de map gewoon niet intelligent overkomt. En qua sfeer en verhaal staat SA ook mijlenver boven LS. De gangs uit SA, de rednecks uit de countryside, de Aziaten uit SF, de casinobazen uit LV en wacko's uit de woestijn, etc. Personages zijn stuk voor stuk interessanter in SA dan in V (op Catalina na, die van III komt, en daar mocht blijven).
 
Laatst bewerkt:
Kerel…
Serieuze trauma’s heb ik aan die missie. Niet normaal hoe lastig die was.
Die missie was al bij al gemakkelijk. Gewoon met uw vliegtuig op straat parkeren en dan die wagens kapotschieten als ze eraan kwamen. Missie waar ik het meest mee heb afgezien in die trilogy was The Driver in VC. Als je Hilary wou recruteren voor die bankoverval moest je hem verslaan in een race. Hij had zo'n opgefokte auto terwijl jij zo'n prutsmodel kreeg.
 
Terug
Bovenaan