Grand Theft Auto Definitive Edition

Action PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Grand Theft Auto Definitive Edition

GTA III is van de drie de minste, maar iedereen die GTA 2 heeft gespeeld, weet wat voor een mijlpaal III was.
GTA III staat onder andere door die reden bij mij wat hoger. In elk geval hoger dan GTA SA :p
Dit was zo een geweldig spel en ok het had nog niet de sfeer die Vice had, of de grootsheid van SA, maar dit was echt bom van een wereld en zo veel vrijheid, heb deze echt kapot gespeeld.
 
Als ik mij niet vergis hebben zelfs die remasters geen two-stick camera controls. Dus ik hoop dat dat bij deze wel het geval gaat zijn.
Hopelijk ook achievements op Steam deze keer.
 
Ik ga waarschijnlijk tegen wat schenen schoppen, maar als ik de hele GTA franchise bekijk, vind ik de 5 toch wel de minste.
GTA 1 is legendarisch natuurlijk, dan heb je de 2 die daar uitstekend op voortbouwde. 3 is dan weer legendarisch door de overstap naar 3D. Ik weet nog dat ik niet kon geloven dat een hele stad in 3D te verkennen was, en dat ik kon rijden waar ik wou. Ik heb nog altijd goeie herinneringen aan in mijn Banshee stappen, en 19-2000 van Gorillaz door de speakers te horen knallen (MP3 radio in game).
Vice City en San Andreas vond ik ook erg goed. San Andreas is voor mij de beste omdat die zich het beste leende tot random shit doen en alles opblazen.
GTA IV is voor mij de underdog van de serie. Ik vond de realistische physics heerlijk. Ook het op physics gebaseerde autorijden vond ik geweldig. Je voelde tenminste dat je met een boot reed als je zo'n oude Amerikaanse aan het besturen was. GTA V was op zich ook niet slecht, maar het rijgevoel was te arcade, en er was na het uitspelen van de game voor mij totaal geen interesse meer om nog random shit te doen.
 
GTA III, die quotes van de pedestrians :rofl:. Gegraveerd in mijn geheugen.
De 'Spank-drugs met die ene missie waar de zelfmoord-drugsverslaafden Claude omsingelen: "Hahaha, special delivery, come to daddy."

Portland, het eerste eiland was zo verslavend om te ontdekken. Het squishy-geluid bij het omver rijden van voetgangers; de maffia die je met shotguns bestoken na de laatste missie ginder; de Triade achter je hielen; de prostituee-missies; killer-telephone.

Politie die op voetgangers slaan en casual weglopen nadat ze die hebben doodgemept :love:.
 
Raar dat niemand nog echt het feit heeft aangehaald dat je met je auto prostituees kon oppikken om zo je health te verhogen. Als de daad gedaan was kon je ze vermoorden om zo je geld nog terug te krijgen. :unsure:
 
Zoals de meesten een grote fan van deze games maar ik zit niet echt op een remaster te wachten. Voor mij mogen dit gewoon mooie herinneringen blijven. Zal wel met een half oog volgen of hier uiteindelijk toch een beetje meer moeite in gestoken is, heel misschien dan eens tijdens een sale oppikken.

Wat wel een beetje mindblowing is: GTA3 is indertijd gemaakt door een team van een 25tal man. Toont sterk aan hoe de industrie uit z’n voegen gebarsten is, aangezien er nu een paar 100 man aan een AAA game werkt. Bij GTA5 en RDR2 zullen dat er wel meer dan 1000 geweest zijn.
 
Ze mogen ook gewoon eens hun focus leggen op een nieuwe game. Hoe lang kan je uw "oude" titels blijven uitmelken...

GTA: 1997
GTA 2: 1999
GTA 3: 2001
GTA: Vice City: 2002
GTA San Andreas: 2004
GTA Liberty City Stories: 2005
GTA Vice City Stories: 2006
GTA 4: 2008
GTA 5: 2013
GTA 6: 2023, hopelijk?

Ze moeten er nu ook Assasins Creed van maken. Maar met zo'n successerie kan je toch wel vaker een nieuwe game op de markt brengen. Of is een nieuwe GTA écht 10x zoveel werk als een AC game (die toch ook uitgebreide werelden hebben)?
 
Ze mogen ook gewoon eens hun focus leggen op een nieuwe game. Hoe lang kan je uw "oude" titels blijven uitmelken...

GTA: 1997
GTA 2: 1999
GTA 3: 2001
GTA: Vice City: 2002
GTA San Andreas: 2004
GTA Liberty City Stories: 2005
GTA Vice City Stories: 2006
GTA 4: 2008
GTA 5: 2013
GTA 6: 2023, hopelijk?

Ze moeten er nu ook Assasins Creed van maken. Maar met zo'n successerie kan je toch wel vaker een nieuwe game op de markt brengen. Of is een nieuwe GTA écht 10x zoveel werk als een AC game (die toch ook uitgebreide werelden hebben)?
Feit dat GTA V nog zoveel gespeeld en gekocht wordt is de grote boosdoener he.
 
Ze mogen ook gewoon eens hun focus leggen op een nieuwe game. Hoe lang kan je uw "oude" titels blijven uitmelken...

GTA: 1997
GTA 2: 1999
GTA 3: 2001
GTA: Vice City: 2002
GTA San Andreas: 2004
GTA Liberty City Stories: 2005
GTA Vice City Stories: 2006
GTA 4: 2008
GTA 5: 2013
GTA 6: 2023, hopelijk?

Ze moeten er nu ook Assasins Creed van maken. Maar met zo'n successerie kan je toch wel vaker een nieuwe game op de markt brengen. Of is een nieuwe GTA écht 10x zoveel werk als een AC game (die toch ook uitgebreide werelden hebben)?
pppffff als ik naar die jaartallen kijk besef ik hoe oud ik wordt :shy::p
 
Ik denk dat jullie Assassin's Creed zwaar, heel zwaar overschatten. Die games gaan gemiddeld 10 miljoen keer over de toonbank.

Grand Theft Auto V gaat daar nog altijd elk jaar ruim overheen, en zit inmiddels aan 150 miljoen stuks.
150 miljoen is zoveel als alle games in de gehele Assassin's Creed reeks bij elkaar opgeteld, inclusief alle spinoffs.
 
Benieuwd wat ze ervan gaan maken, als het op wa trekt wil ik ze gerust nog eens opnieuw spelen. Heb de ganse reeks liggen op playstation maar niet meer recent opnieuw gespeeld...
 
Ik denk dat jullie Assassin's Creed zwaar, heel zwaar overschatten. Die games gaan gemiddeld 10 miljoen keer over de toonbank.

Grand Theft Auto V gaat daar nog altijd elk jaar ruim overheen, en zit inmiddels aan 150 miljoen stuks.
150 miljoen is zoveel als alle games in de gehele Assassin's Creed reeks bij elkaar opgeteld, inclusief alle spinoffs.
Correctomundo, GTA V als game was/is echt gi-gan-tisch, ongezien en ongeëvenaard in earnings, 1 van de fastest earning media properties ooit. Wat was het, 1 miljard omzet op 5 dagen? Dat is echt wacko eh mannen :crazy:. Dat is moeilijk om voor te stellen, maar GTA V is echt een commercieel monster.

Het is natuurlijk ook een vergelijking tussen een "best of all time" en een "goed spel"...

En indeed, GTA V alleen heeft LETTERLIJK evenveel sales als alle Assassins samen.
 
Die best of all time vind ik toch zwaar overroepen. Is ook gewoon de naam die verkoopt.
Als je ziet hoeveel kleine kinderen dat kopen.
Kan best zijn, maar GTA staat consistent in alle "best of" lijstjes, of het nu of the year, genre, of ever is...
De Assassins zult ge nu een dan eens tegen komen.

(en ter herinnering: Ik ben zelf geen giga GTA V fan hoor. Dit is gewoon objectief bekeken.)
 
Qua kwaliteit zijn ze dan wel niet beter maar mensen kopen ze toch massaal.
De meesten spenderen geen €200/jaar meer aan games, zeker nu niet meer aangezien een PS+ verplicht is voor online gamen. Mensen die een van genoemde games reeds kochten gaan dan waarschijnlijk niet nog eens 70-80 eurotjes neertellen voor GTA. Alleszins toch niet bij release.

Vroeger moest je enkel uitkijken met Driver, die maar om de paar jaar uitkwam én goedkoper was. Nu zijn er een pak meer concurrenten op de markt, vooral dan wanneer Ubisoft élk jaar een nieuwe open world uitbrengt.

Ik wilde dat dit een grap was, maar de markt is al serieus veranderd sinds de laatste keer dat een GTA uitkwam.

Daarbij komt ook nog dat veel mensen bepaalde games al niet kopen vanwege hun setting. Moest de setting van GTA 6 hen niet aanstaan...

GTA is niet meer de enige serieuze speler op de markt.
GTA V heeft deze maand de 150 miljoen sales overschreden. RDR2 is van de games die ge opnoemt het dichtste in de buurt met 38 miljoen :p
De top 50 wordt afgesloten met games rond de 20 miljoen en die andere zitten er zelf niet tussen. Denk dat Mafia zelf niet aan 10mil komt mss 5-6. GTA heeft letterlijk geen concurrentie in hun gebied, nooit gehad ook. En zo ne grote fan van GTA ben ik zelf niet eens :p

Het zijn net die genen die maar 2-3 games per jaar kopen die ZEKER ook een GTA in huis halen als er een nieuwe komt. GTA releases zijn altijd een grote hype fest van een jaar op voorhand. Als al die games die ge op noemt samen zouden uit komen met ne nieuwe GTA op dezelfde dag, zou ik er niet van verschieten dat 50% GTA sales zijn en de andere verdeeld over de overige 50%
 
Terug
Bovenaan