Grand Theft Auto Definitive Edition

Action PC PS5 PS4 XBOX SWITCH Grand Theft Auto Definitive Edition

Die missie was al bij al gemakkelijk. Gewoon met uw vliegtuig op straat parkeren en dan die wagens kapotschieten als ze eraan kwamen. Missie waar ik het meest mee heb afgezien in die trilogy was The Driver in VC. Als je Hilary wou recruteren voor die bankoverval moest je hem verslaan in een race. Hij had zo'n opgefokte auto terwijl jij zo'n prutsmodel kreeg.
Vice city is volgens mij de enige GTA waar ik geen echte moeite had met een missie.
 
Vice city is volgens mij de enige GTA waar ik geen echte moeite had met een missie.
GTA IV, GTA V?

Ik heb zelf geen VC gespeeld, maar eigenlijk kriebelt het om daar vandaag eens mee te beginnen, dus wie weet doe ik dat wel eens. Moet het wel sowieso eens spelen. Zal er meer plezier mee hebben dan bij een GTA VI denk ik.

GTA V had niet de moeilijkheidsgraad van de vorige. GTA IV is lang geleden, maar ik heb ze uiteindelijk allemaal kunnen uitspelen, dus op zich was dat allemaal geen probleem. Eigenlijk denk ik niet dat er een spel is dat ik gespeeld uit de laatste 10 jaar waar ik vastzit, en dus niet verder heb kunnen spelen. Misschien Black Ops op veteran ergens... en dan ben ik gestopt omdat ik het spel niet gemaakt vond voor op veteran te spelen, omdat je jezelf zodanig moet forceren om vooruit te lopen op het juiste moment omdat de ventjes steeds maar blijven spawnen als je blijft op dezelfde plaats. Maar toch begreep ik niet waarom BO niet lukte, terwijl World At War op veteran (ook bij gezweet trouwens) dan wel weer lukte, ondanks de miljoenen granaten.
 
Coole bij GTA V. First person mode. Maakt het toch al iets pittiger.

Verder zijn deze games vreselijk gedateerd voor mij en vond ik GTA3 al best saai tijdens de release.

Al sinds de originele 2 top down games zijn dit titels geweest waar ik 10minuten mijn sociopatische lusten even vrij laat met een leuk spelletje hide and seek met de flikken en het dan laat voor wat het is.

Enkel GTA4 uitgespeeld en dat was dan grotendeels omdat het zo'n grote sprong qua grafix was. En het verhaal(hoewel weinig origineel) voor een videogame best volwassen werd gebracht. Zeker dat einde.
 
Coole bij GTA V. First person mode. Maakt het toch al iets pittiger.

Verder zijn deze games vreselijk gedateerd voor mij en vond ik GTA3 al best saai tijdens de release.

Al sinds de originele 2 top down games zijn dit titels geweest waar ik 10minuten mijn sociopatische lusten even vrij laat met een leuk spelletje hide and seek met de flikken en het dan laat voor wat het is.

Enkel GTA4 uitgespeeld en dat was dan grotendeels omdat het zo'n grote sprong qua grafix was. En het verhaal(hoewel weinig origineel) voor een videogame best volwassen werd gebracht. Zeker dat einde.
Het is wel wat gedateerd, maar het blijven goede games.

GTA4 is qua verhaal wel het beste, de originele 3D trilogie is toch meer nostalgie en ook wel een beetje meer over-the-top, waar GTA4 de meest realistische GTA is, maar misschien met de minste gta-feeling (al heb ik dat ook niet echt meer bij GTA V gehad).
 
Het is wel wat gedateerd, maar het blijven goede games.

GTA4 is qua verhaal wel het beste, de originele 3D trilogie is toch meer nostalgie en ook wel een beetje meer over-the-top, waar GTA4 de meest realistische GTA is, maar misschien met de minste gta-feeling (al heb ik dat ook niet echt meer bij GTA V gehad).
GTA 4 is echt de slechtste GTA uit de hele reeks :p
Is ook niet meer realistisch dan een GTA 3 of een VC hoor. San Andreas was qua setting veruit de beste. GTA5 was de SA van de ps4.
 
GTA 4 is echt de slechtste GTA uit de hele reeks :p
Is ook niet meer realistisch dan een GTA 3 of een VC hoor. San Andreas was qua setting veruit de beste. GTA5 was de SA van de ps4.
Ik ben ook geen superfan van GTA4 maar bvb. qua driving mechanics en de gehele setting kwam wat realistischer over dan GTA5. GTA5 is inderdaad in zekere zin qua fun factor misschien de SA van de PS4 (ja GTA4 kwam ook niet op PS4 maar bon). GTA4 is een beetje de meer depressieve GTA waar GTA5 de anything can happen GTA is, meer arcade driving, terug wat meer over de top, qua auto's ook veel meer uitgebreider dan GTA4.

Ik ga deels wel akkoord met jou. In bepaalde aspecten is GTA5 zeker beter dan GTA4. In andere dan weer niet. Ik denk dat het inderdaad leuker is om zo buiten de missies om in GTA 5 te zijn en daar wat dom te doen, terwijl de missies leuker waren in GTA4.

Setting van GTA5 is ook wat leuker. Het grijze, depressieve Liberty City zonder enige countryside (Alderney City was gebaseerd op New Jersey, maar toch ook eerder volgebouwd) vs het zonnige Los Santos dat je een vakantiegevoel geeft, met meer leuke plaatsen (Chilliad enzovoort). Het is gewoon, ik blijf met een wrang gevoel omdat ik denk dat er veel meer potentie in GTA5 zat, qua zelfde setting, maar ook qua rest v/h spel. Beter verhaal enzovoort.

Bij GTA4 is de potentie ook niet volledig waargemaakt, maar dat heeft meer met de sidecontent te maken (te weinig variatie in auto's, niet alleen puur in de game maar ook qua spawnen, want het zijn altijd dezelfde auto's die terugkeren en in GTA4 is dat nog veel erger dan in andere GTA's, natuurlijk heeft dat ook met processiekracht te maken, net zoals dat de draw distance in niet altijd alle games heel ver is, maar het haalt je wel uit de immersion mode, wanneer er daar 14 dezelfde auto's rijden in dezelfde auto als jij, of die jij juist naar de kloten hebt geholpen -> maar sowieso wel een terugkerend probleem doorheen GTA, en verder gewoon te weinig te doen als het verhaal compleet is). Ook meer interiors zouden ze wat meer moeten op focussen. In GTA4 is dat echt belachelijk weinig. In de andere GTA's eigenlijk ook te weinig. Dat is een werkpunt van GTA6.

Een grote map is niet altijd alles als je niets kan doen erin natuurlijk, en als er geen variatie is, met name als er geen reden is om de map te verkennen buiten het verhaal geen (en de laatste tijd is het in veel openwereld spellen ook copy paste, waardoor de variatie een groot werkpunt is in open wereld games). Ook qua buildings heel erg veel copy / paste. Nu zal dat in GTAV wel goed gedaan zijn, en qua auto's zijn ze misschien wel slim geweest om bijna alle auto's van GTA4 mee te nemen naar V.

Ze hebben allebei wel hun goede en mindere punten to be clear. Maar de voorkeur geef ik aan GTA: SA. En VC wil ik graag eens spelen komende dagen en weken.
 
In de plaats dat ze keer RDR remasteren... zeg. Dat spel kan je enkel op PS3 spelen.. Niet eens op PS4 of PC. RDR2 idem dito, kan je niet op PS5 spelen (hoewel PS4 games op PS5 kunnen gespeeld worden dacht ik).

Maar alle GTA's vanaf III tot GTA V dan weer wel. Eigenlijk belachelijk zeg. Maar goed zolang ik geen RDR gespeeld heb, speel en koop ik dus ook geen RDR2.
 
In de plaats dat ze keer RDR remasteren... zeg. Dat spel kan je enkel op PS3 spelen.. Niet eens op PS4 of PC. RDR2 idem dito, kan je niet op PS5 spelen (hoewel PS4 games op PS5 kunnen gespeeld worden dacht ik).

Maar alle GTA's vanaf III tot GTA V dan weer wel. Eigenlijk belachelijk zeg. Maar goed zolang ik geen RDR gespeeld heb, speel en koop ik dus ook geen RDR2.
GTA 3 - Vice - Sa veridienen het echt wel meer ze. Ik had altijd gedacht en gehoopt dat ze RDR1 als DLC in RDR2 gingen steken, de optie hiervoor lag wagenwijd open, maar ze doen het niet..
 
In de plaats dat ze keer RDR remasteren...
->
For fans who are more interested in other classic Rockstar games getting remastered and rereleased, sources tell me that Rockstar has plans to develop new ports of games like Red Dead Redemption. But the future of these remastered games depends on how well these initial re-releases sell.
 
Enkel San Andreas nooit echt gespeeld. (wel dat begin maar snel afgehaakt) Ik kan me echt niet overzetten aan dat "homie" gedoe. Ik hoor nochtans zoveel positief. :/ Mss met deze remaster nog eens een pogingske wagen.
 
GTA 3 - Vice - Sa veridienen het echt wel meer ze. Ik had altijd gedacht en gehoopt dat ze RDR1 als DLC in RDR2 gingen steken, de optie hiervoor lag wagenwijd open, maar ze doen het niet..
Maar ze hebben het toch al zoveel keren uitgebracht. Wat gaat een remaster veranderen. Als je GTA 3 - SA - VICE wilt spelen op PS5, dan kan je dat gewoon al (via PS4)? Bij RDR kan dat niet, en om het succes van een remaster te linken aan een totaal niet gerelateerde andere remaster waar dat niet nodig is, vind ik ook onzin. Ik ga niet OPNIEUW GTA 3 - VICE - SA kopen, tenzij de remaster effectief voor een heel ander spel zorgt, maar dat is dan geen remaster meer, maar een remake.

Ik heb het gelezen en ik hoop dat andere mensen de remasters inderdaad kopen, zodat die RDR remaster er komt, want anders is dat een spel dat ik nooit (deftig) nog kan spelen.
 
GTA 4 is echt de slechtste GTA uit de hele reeks :p
Is ook niet meer realistisch dan een GTA 3 of een VC hoor. San Andreas was qua setting veruit de beste. GTA5 was de SA van de ps4.
Laten we dit even quoten voor waarheid.

GTA SA blijft voor mij één van de allerbeste games ooit, honderden uren in gestoken in gewoon rondrijden, wat mensen ambeteren (lees: in brand steken enzo :unsure:), naar het country stuk met passende muziek op, mount chilliad (denk ik?) op en dan eraf met een fietske of gewoon zonder iets, cheatcodes voor geld, alle wapens, politie kan ik nu nog perfect volledig vanbuiten opzeggen, heb een jaar of vier schat ik geleden SA nog gekocht voor op de PS4 en ook daar weer twee weken ofzo amper lessen gezien in Leuven, spel uitgespeeld en me rot geamuseerd met alles errond ook. Dat was voor de +- 10 jarige arevee écht wel een openbaring zoals ik er nadien zelden of nooit gehad heb op gamesvlak.

Rond men 18de Vice City is gekocht omdat die toch ook vaak fantastisch genoemd wordt maar ik vind SA op alle vlakken een verbetering, zelfs op sfeer en locatie bijvoorbeeld maar al helemaal op grafisch vlak, cheats, besturing, verhaal, ... .

GTA 4 was x aantal jaren later uiteraard grafisch/visueel een énorme verbetering maar al die ziel was precies wel uit de reeks gehaald, één keer uitgespeeld en nadien nooit nog aangeraakt (k heb het hier nochtans nog liggen). Matig spel waar véél minder fun aan was, en moest het verhaal dan subliem zijn ofzo dan had je een omweg naar een "serieuze" reeks wel kunnen accepteren maar nu, nah.

GTA 5: Was dan weer wél erg geslaagd, voor mij de nr 2 van de GTA's die ik gespeeld heb, met voorsprong. Heel leuk gedaan die drie personages ook en die hadden echt nog wel hun eigen verhaallijn en hun eigen nut. Speelt super vlot en er zit gewoon terug meer fun in en meer leven. Side missions zijn soms hilarisch, main missies vaak even geweldig. En tegelijk heb je wel weer het gevoel dat je kan rondfucken vollenbak als je daar zin in hebt.
 
GTA4 persoonlijk ook de slechtste uit de reeks. Heel dat Nico Bellic gedoe interesseerde me geen reet :p

Persoonlijk is Vice City nog altijd mijn favoriet. Gewoon dat 80's sfeertje dat er rond hangde, lekker chillen en cruisen met die radiostations. Het is zelfs zo erg dat ik die radiostations bijna vanbuiten ken :laugh:

:love:

San Andreas zal ik zeker eens spelen. Ik kan me wel inbeelden dat het spel uitblinkt in leukere missies/funfactor. Maar qua sfeer give me 80's xD
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan