Album of the week Gramatik - Street Bangerz vol 3

PolletPoulet_OG

Well-known member
Waardige AOT scharnuiten,



Hierbij mijn keuze voor het AOTW. Zoals zovele, had ik toen dit concept uitkwam keuzestress. Echter heb ik dat van me af kunnen gooien. Ik besefte dat ik dit elke week zou kunnen doen voor minstens 2 jaar lang. Ik heb eens luidop zitten denken en na een half uurtje kwam ik op meer als 100 albums uit dat ik wel aan jullie zou willen voorstellen. De wekelijkse Polle-brak-soms-is-het-wel-goed-maar-die-gast-luistert-naar-rare-dingen-vaak album of the week. Of het PBSIHWGMDGLNRDVAOTW. Er zouden belachelijk veel genres aan bod komen, en enorm veel leden hun haren uittrekken, toetsenborden kapotslaan, en anthrax in mijn brievenbus komen steken. Na een paar weken zijn jullie dat toch beu en komen jullie mijn huis met de grond gelijk maken.


Ik heb sinds de 3de week dat deze reutemeteut gestart is er niet meer aan gedacht, en ik heb voor u, wat ik voor u heb nu op deze eigenste moment. Gisteren dus, voor wanneer jullie dit lezen. Wat ik wel gedaan heb is in het achterhoofd gehouden dat dingen die reeds aan bod zijn geweest qua algemene genres niet gekozen worden door mij. Omdat ik een paar weken geleden in mijn ziel gekrengt was wou ik ook eerst de meest harde/obscure en lange metal plaat kiezen die ik heb. Maar helaas, dat ging tegen mijn voorgaande, zelf opgestelde regels. En plus zitten hier over het algemeen metalheads die het mss nog goed zouden vinden. Om deze mensen hun muziekkennis toch wat proberen open te breken gaan we deze week verder de electronische kant op. Zijnde het iets verteerbaarder, want de plaat van vorige week verdiende in mijn ogen meer liefde jongens.


Gramatik – Street Bangerz Vol. 3


artworks-000006490535-0njyjy-t500x500.jpg




Nu nog een goeie intro voorzien voor deze gast nadat ik nog een klein beetje wazig ben van zaterdag ochtend om 9u het cafe buiten te wandelen met een vriendin.


Waar te starten.. In mijn ogen 1 van de grootste producers van de laatste decenia. Een gast die ooit in een interview heeft gezegd dat hij het gelukkigste is als hij thuis in zijn kamer jointjes kan paffen en muziek kan maken.


Is een ontdekking geweest via een maatje die op een gegeven moment mij mee sleurde naar een feestje op een dinsdag in een kerk, in Antwerpen. En jawel, daar kwam deze gast spelen. Mijn god wat een avond. Sindsdien fan van het eerste uur, en heb heel zijn discografie al meerdere keren erdoor gejaagd doorheen de jaren. Als mensen hier bij mij in de living zitten en ik weet niet wat op te zetten knal ik gewoon een playlist op van deze gast op random.
Kortom iemand waar ik regelmatig naar luister, en gelukkig heeft hij een enorme hoeveelheid aan platen, singles en EP's zodat ik het moeilijk beu geluisterd raak. En plus is al zijn muziek gratis voor iedereen.


Deze vent is redelijk moeilijk om in een vakje te duwen, mijn excuses voor de Laki's onder ons. Als je het mij vraagt om het te beschrijven zijn het over het algemeen chille electronische hip hop beats met een dansbare groove. Echter heeft hij albums die over gaan naar techno, dubstep, blue's, ... Na het beluisteren van deze cd kan je concluderen dat zijn muziek niets voor jou is. En dat begrijp ik, maar de manier waarop hij zijn muziek produced is gewoon wild.


Waarom van alle albums dit album, Street Bangerz vol 3? Goeie vraag, en dat heeft een beetje te maken met de nostalgische waarde die het album bij mij heeft. Ik heb nog even getwijfeld tussen deze en The Age of Reason of Beatz and Pieces vol 1. Maar deze zit vol herinneringen bij mij, aan zwoele zweterige zomers, toen mijn leven nog iets meer onbezonnen was als nu. Zomers met drank, drugs, vele tieten en pieten. Losbandige avonden en zorgeloze nachten. Wazige ochtenden en zonnige middagen. Zomers waar als ik aan terug denk, ik instant gelukkig van word.


Mensen die het goed vinden, heel mooi, jullie hebben een discografie te ontdekken, waar de gemiddelde goudmijn nog iets van kan leren.









Hier nog een paar losse nummertjes en eventuele aanraders voor mensen die vinden dat het naar meer smaakt.






Eentje speciaal voor @NDEFCB zijn subwoofers, en omdat ik weet dat hij zo'n fan is van dubstep en dub en weet ik veel:



Twee pareltjes van Street Bangerz Vol. 2




En nog twee van Beatz and Pieces Vol. 1 om af te sluiten.




Laat jullie gaan en houd jullie vooral niet in.
 
Laatst bewerkt:
Leuk deze hier plots tegen te komen, die man is de sample meester. Al van in het begin zware fan van zijn werk geweest, goede keuze !
 
Weer een kleine achterstand opgelopen en moet de twee vorige platen nog beluisteren.
Fleet foxes ken ik, drum & bass ligt me echt niet en uw openingspost doet me wel zin in deze krijgen.

Morgen heb ik normaal wel tijd dus nu is de vraag: ga ik me kunnen bedwingen om al aan deze plaat te beginnen of niet?
 
Ik vond dat eigenlijk makkelijk scoren met een legendarische sample. :unsure:
Ditto voor die Barry White, maar merendeel is wel bovenmatig degelijk. Je had tien jaar geleden ook een Oostblok producer die beats leverde voor grote Amerikaanse rappers, beetje deze stijl, ben de naam kwijt.
 
Ik moet zeggen dat ik dit ook wel een tof plaatje vond, ideaal voor op een luie vrije dag. Had de plaat opstaan terwijl ik soep aan’t maken was en dat was een geslaagde combinatie. Goeie mix van funk- en soulsamples met de hiphop beats, ik zie me dit nog wel op zetten.

Het is geroosterde butternutsoep, voor de geïnteresseerden.
 
Ik moet zeggen dat ik dit ook wel een tof plaatje vond, ideaal voor op een luie vrije dag. Had de plaat opstaan terwijl ik soep aan’t maken was en dat was een geslaagde combinatie. Goeie mix van funk- en soulsamples met de hiphop beats, ik zie me dit nog wel op zetten.

Het is geroosterde butternutsoep, voor de geïnteresseerden.
Klein beetje komijn erin. yumz
 
Ben bekend met de producer, maar niet met deze exacte plaat. Later deze week moet ik wat tijd vinden om ze es goed hard op te zetten.

Toffe keuze alvast, afgaand op zijn ander werk! :-D
 
@PolletPoulet_OG : ik ga kort zijn: zalige plaat! Hayrus zegt het perfect: "Dit was zo chill". Da's echt het woord dat ik er ook op plak.
Het is een chille plaat met een heel warme sound. Ideaal voor op ne warme zomeravond op te zetten wanneer ge na nen BBQ zit na te genieten met uw favoriet biertje.

Allemaal goeie nummers maar volgende steken er imo toch nog een beetje bovenuit:
Dungeon Sound
The Swing Of Justice
The Anthem
Victory
Oriental Job

Excuses dat het niet uitgebreider kan, ik heb deze week jammer genoeg niet zo veel tijd. Misschien dat ik hier later nog eens op terug kom. Want deze plaat gaat zeker nog is passeren. En bij uitbreiding ook andere Gramatik platen!
 
Ik sluit me aan bij de rest.
Dit + het Shpongle-album geven me goesting om achter een draaitafel te staan en faliekant te mislukken, omdat er teveel knopjes aanwezig zijn en ik me verplicht zou voelen om lsd te nemen, zodat de zelfgedraaide muziek in mijn gedachten wel goed moet zijn, want mede dankzij de oortjes galmt deze muziek doorheen mijn oren en daar ben ik happy genoeg mee.
'Muy Tranquilo' is muy bien.
Volgens mij heeft The Voidz wat geleend van 'The Anthem' voor hun eigen 'Pink Ocean'.
 
Terug
Bovenaan