God of War Ragnarök

Action PS5 PS4 God of War Ragnarök

Wie gaat er vanavond 18:00 aan de slag met deze DLC?
Er zijn nieuwe trophies bevestigd en het is meer dan alleen een simpele roguelike DLC, het zou ook echt een epilogue op het verhaal zelf zijn.
 
Ik ben er eindelijk klaar mee. Op zich niks mis met het spel, maar ten opzichte van de eerste (2018) vind ik dit spel een downgrade. Ik denk dat mijn voornaamste klacht is dat het aanvoelt als een rollercoaster waar je mag kijken naar de prentjes en het licht en het geluid maar je er niet echt in betrokken bent. Het voelt enorm railroaded aan waarbij je van sequence naar sequence gaat met een beetje klassieke marvel-level humor ertussendoor. De combat is fantastisch, de wereld ziet er fantastisch uit. Maar het eigenlijke verhaal gaat aan zo een tempo dat ik niet echt kan zeggen wat er gebeurd is. De omgevingen voelen heel erg open en divers aan, maar je stoot al snel op de fysieke elementen ervan waarbij er veel invisible walls zijn en weinig speelruimte.

Helaas ben ik ook niet te vinden voor de stukken met Atreus. Het stuk met Angrboda bleef maar duren.
 
Ik ben er eindelijk klaar mee. Op zich niks mis met het spel, maar ten opzichte van de eerste (2018) vind ik dit spel een downgrade. Ik denk dat mijn voornaamste klacht is dat het aanvoelt als een rollercoaster waar je mag kijken naar de prentjes en het licht en het geluid maar je er niet echt in betrokken bent. Het voelt enorm railroaded aan waarbij je van sequence naar sequence gaat met een beetje klassieke marvel-level humor ertussendoor. De combat is fantastisch, de wereld ziet er fantastisch uit. Maar het eigenlijke verhaal gaat aan zo een tempo dat ik niet echt kan zeggen wat er gebeurd is. De omgevingen voelen heel erg open en divers aan, maar je stoot al snel op de fysieke elementen ervan waarbij er veel invisible walls zijn en weinig speelruimte.

Helaas ben ik ook niet te vinden voor de stukken met Atreus. Het stuk met Angrboda bleef maar duren.
Ik volg je wel ongeveer in wat je zegt, het verhaal in deel 1 vond ik veel beter gebracht dan in deel 2, anderzijds waren andere zaken dan weer beter dan in deel 1. Voor mij persoonlijk krijgt deel 1 de voorkeur van de twee, maar dat gaat ook te maken hebben met dat deel 1 nieuwer was op dat moment terwijl deel 2 gewoon aanvoelt als een deel 2. Ik had hetzelfde bij SM en SM2, 1 was nieuwe en cool en tof, maar na deel 1 en Miles morales was deel 2 "gewoon.." deel 2.

Het beste stuk van GoW:R vond ik dat deel van de wereld dat compleet optioneel was en geen main quests bevatte. Daar had je echt zo wat vrijheid en een veel beter tempo aan activiteiten die je daar kon doen. Het verhaal ging inderdaad veel te snel van hier naar daar. Geen enkel moment om eens dingen te laten bezinken en binnenkomen. Als je game van begin tot einde het spektakel probeert te verhogen heb je eigenlijk geen hoogtepunt meer en voor mij steekt het dan allemaal net iets sneller tegen.

Des al niet te min, het is en blijft een top game eh, gewoon sommige zaken waren beter in deel 1.
 
Naar aanleiding van die Valhalla DLC heb ik eindelijk het plasticje gisterenavond van GOW: Ragnarok gescheurd en na meer dan een jaar in de kast gelegen te hebben eens geïnstalleerd op m'n PS5. Ik mocht meteen een gigantisch grote patch downloaden. Hoewel ik 't gisteren maar een kwartiertje gespeeld heb ben ik wel enorm onder de indruk van GOW: Ragnarok. Het lijkt met momenten meer een film dan een spel. Daar gaan deze winter enkele vrije uurtjes met veel plezier aan besteed worden. Beter laat dan nooit, zeker?
 
Terug
Bovenaan