God of War Ragnarök

Action PS5 PS4 God of War Ragnarök

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
gowr.png


release: 9 november 2022
genre: action-adventure
dev: Santa Monica Studio

Vervolg op de game uit 2018.

The freezing winds of Fimbulwinter have come to Midgard, making survival for Kratos, Atreus, and Mimir in the Norse wilds even more challenging than before.

God of War Ragnarök will take you to the previously unreachable Vanaheim, Svartalfheim, and Asgard – as well as to new areas from locations featured in the last game. Exploring the realms will take you everywhere from verdant, otherworldly jungles to intricate subterranean mining networks.

As the threat of Ragnarök grows ever closer, Kratos and Atreus find themselves choosing between the safety of their family and the safety of the realms...

 
PS+ is een goede investering geweest van deze keer...sinds ik de PS5 heb heb ik grotendeels PS4 games gespeeld 😝
 
Toch geen verassing hebben gewoon wat hype gemaakt bij de eerste beelden van de ps5.
 
Wel jammer dat het ook ps4 is. Dat houdt zo een spel altijd tegen
 
Wel jammer dat het ook ps4 is. Dat houdt zo een spel altijd tegen
Uitgesteld naar 2022 en nog steeds ook op PS4? Ik dacht dat enkel fifa's zo lang meegingen op de vorige versie...
Gaan ze wachten tot hun PS5 exclusives tot de 6 aangekondigd is ofzo?
Ik heb alle begrip voor vraag en aanbod, en het feit dat je een half jaar na release nog altijd niet zomaar aan een PS5 geraakt, maar ooit gaan ze wel eens de knoop moeten doorhakken en stoppen met PS4 games te maken he.
 
Nog geen PS5 in huis gehaald en geen idee of ik tegen dan een PS5 ga kopen, dus in "het slechtste geval" kan ik hem alsnog spelen op de PS4 Pro. De laatste God of War was toch een van de beste spellen dat ik al heb gespeeld, niet alleen op de PS4 maar in het algemeen. Ik hoop dus dat het vervolg hetzelfde niveau mag bereiken.
 
Meh weer een system seller dat uitgesteld word naar volgend jaar. Hoop dat ze nog steeds een pareltje gaan afleveren maar als ik zie dat hij ook op PS4 gaat verschijnen tempert dit toch wel serieus de verwachtingen. Dit gaat altijd negatieve gevolgen hebben voor de PS5 versie.
Heb mijn PS5 nu een half jaar en hij staat hier meer stof te happen dan wat anders. Heb buiten astrobots nog niets kunnen spelen dat ook niet op de PS4 draaide. Toch wel een heel teleurstellend begin van deze gen.
 
Meh weer een system seller dat uitgesteld word naar volgend jaar. Hoop dat ze nog steeds een pareltje gaan afleveren maar als ik zie dat hij ook op PS4 gaat verschijnen tempert dit toch wel serieus de verwachtingen. Dit gaat altijd negatieve gevolgen hebben voor de PS5 versie.
Heb mijn PS5 nu een half jaar en hij staat hier meer stof te happen dan wat anders. Heb buiten astrobots nog niets kunnen spelen dat ook niet op de PS4 draaide. Toch wel een heel teleurstellend begin van deze gen.
Returnal en volgende week Ratchet & Clank.
 
Jammer, ja. Altijd de focus gelegd op exclusives en generaties en dan zijn plots God of War en Horizon cross-gen. Spijtig dat de prijs van de games ook niet cross-gen is.
 
Met het uitstellen heb ik geen probleem, ging er altijd van uit dat het 2022 zou worden. Het zou ook gewoon niet logisch zijn als Sony al hun grote kleppers te dicht op elkaar uitbrengt, en als de ene uitgesteld wordt... Ratchet & Clank nu, Horizon 2 eind van dit jaar en GOW2 in het voorjaar 2022 is een goeie spreiding, zeker als je dan nog wat kleinere of third party spellen ertussen hebt zoals Returnal en Deathloop.

Bij GOW2 en (in mindere mate) GT7 steekt het me wel tegen dat het crossgen gaat zijn. Enerzijds omdat Sony toch wel redelijk misleidend insinueerde dat deze PS5 exclusief gingen zijn. Anderzijds omdat een semi-lineair spel gelijk GOW toch echt wel zou kunnen profiteren van de SSD van de PS5 qua level design, zoals dat bij R&C het geval lijkt te zijn. In GOW had je bv toch wel een aantal "verborgen laadschermen", ik had gehoopt dat die verleden tijd zouden zijn op de PS5.

Wat is na R&C het volgende next gen only spel dat in de steigers staat?
 
Uitgesteld naar 2022 en nog steeds ook op PS4? Ik dacht dat enkel fifa's zo lang meegingen op de vorige versie...
Gaan ze wachten tot hun PS5 exclusives tot de 6 aangekondigd is ofzo?
Ik heb alle begrip voor vraag en aanbod, en het feit dat je een half jaar na release nog altijd niet zomaar aan een PS5 geraakt, maar ooit gaan ze wel eens de knoop moeten doorhakken en stoppen met PS4 games te maken he.
Ik zou ook liever hebben dat ze PS5 exclusive worden maar ik veronderstel dat het voor PS5 zal ontwikkeld worden en dat de PS4 gewoon een versie krijgt met veel minder toeters en bellen.
 
Ik zou ook liever hebben dat ze PS5 exclusive worden maar ik veronderstel dat het voor PS5 zal ontwikkeld worden en dat de PS4 gewoon een versie krijgt met veel minder toeters en bellen.
Meestal is het in de omgekeerde richting.
 
GOW2 is al 2-3 jaar in ontwikkeling, sowieso was het bij de start ervan al de keuze om het ook op PS4 te brengen. Daar hadden ze gewoon eerlijk over moeten zijn. Als het begon als een PS5 spel en ze gaandeweg dingen wegstrippen om het op PS4 te laten bollen, kom je uit bij Cyberpunk toestanden.

Dit gaat nu gewoon hetzelfde zijn als bij Spider-Man Miles Morales: een PS4 spel waar op PS5 een extra likje verf is (RT en hogere framerate) en met wat snellere laadtijden en Dualsense features. Net zoals dat bij Horizon 2 gaat zijn.
 
GOW2 is al 2-3 jaar in ontwikkeling, sowieso was het bij de start ervan al de keuze om het ook op PS4 te brengen. Daar hadden ze gewoon eerlijk over moeten zijn. Als het begon als een PS5 spel en ze gaandeweg dingen wegstrippen om het op PS4 te laten bollen, kom je uit bij Cyberpunk toestanden.

Dit gaat nu gewoon hetzelfde zijn als bij Spider-Man Miles Morales: een PS4 spel waar op PS5 een extra likje verf is (RT en hogere framerate) en met wat snellere laadtijden en Dualsense features. Net zoals dat bij Horizon 2 gaat zijn.
Cyberpunk 2077 werd aangekondigd nog voor de release van de PS4, het lijkt me niet dat ze daar ooit hebben gemikt op enkel de PS5 :tongue: Er is niet eens een PS5 versie op de markt momenteel.

Gaat jammer genoeg wel een impact hebben op level design en transities nu het ontwikkeld blijkt te zijn voor een systeem zonder SSD.
 
Terug
Bovenaan