God of War Ragnarök

Action PS5 PS4 God of War Ragnarök

Het gaat daar niet om, het gaat om de tekst:

"Wat doet Elden Ring beter dan GoW 2022:
- Het geeft ons een open wereld in een scope dat we nog maar zelden gezien hebben."

Maar Elden Ring kan dat niet beter doen dan GoW 2022, want die laatste heeft helemaal geen open wereld en heeft dat ook nooit gepretendeerd.

Bon, twee verschillende games, alle twee zeer goed in wat ze willen zijn en maakt voor mij niet uit wie van de 2 aan de haal gaat met 'de prijs'.
Heb ik ondertussen al verklaard en aangepast in de post zelf wat ik daar mee bedoelde :)
 
Ondertussen ook uitgespeeld. Een meesterwerk met gebreken, maar het blijft wel een meesterwerk.
Als ze de speelsessies met Atreus wat ingedijkt hadden. De puzzels wat meer beperkt hadden. En laten we zeggen een dikke 7 uren geknipt uit de game, dan was deze game nog veel beter geweest voor mij.
Het spel begint super episch. Maar dan ga je de wereld in. En in het begin had ik echt het gevoel dat ik van de ene arena naar de andere arena kroop(door die smalle openingen en stuff, wtf?)... Level design voelde echt raar aan in het begin. Dit voelt alles behalve een ps5 spel aan. Maar gelukkig werd het alleen maar beter, en beter, en veel beter, tot de slotfase, episch fucking goed! Maar zoals ik al op voorhand gezegd had. Als dit spel van grond af aan voor ps5 was ontwikkelt, was het echt 100 procent nog een stuk beter geweest. Die fast travel voelt nu gewoon niet goed meer aan. Ze zouden dit met een ps5 op een veel betere manier aangepakt hebben. Ook zoals ik zei, in begin voelde de levels echt niet goed aan. Maar dit beterde gelukkig wel drastisch. De wereld om in te spelen werd ook groter en groter. Hoe dan ook, het is echt een megavet spel. Op het einde had ik enorm kippevel!

In het begin moet je daar fruit plukken en zoeken met Atreus. Dat was vrij saai voor mij. Het leek wel dat ze er zo'n naugty dog momenten wilden insteken. Zoals de giraf in the last of us, maar hier voelde het niet goed aan. Ik was dan ook heel blij dat ik terug met Kratos kon spelen, en gelukkig werden de werelden om in te spelen beter en beter tot super goed zelfs. Maar uiteindelijk moet je wel 5 a 6 keer met Atreus spelen. En eerlijk gezegd, Atreus doet zijn ding wel goed, gameplay is ook niet slecht. Hij is ook een likeable personage, maarja, ik wil met the GOD OF WAR spelen he. En als je dan uiteindelijk echt los kan gaan, alle moves unlocked hebt, dan is het zo fucking fun om te spelen! En qua verhaal is het weer top! Al moet ik eerlijk zeggen, dat ik vrij snel door had dat Tyr niet de echte was. Ik had continu het gevoel dat dit Odin was. Het leek te makkelijk allemaal. En ook al had ik dit door, Het was gewoon damn goede storytelling. Ook de dialogen van vader tot zoon en omgekeerd zijn van zeer hoog niveau. Dikwijls merkte ik gelijkenissen op met mijn eigen zoon en dat gaf zoveel meer betekenis. Atreus was goed, maar Kratos was subliem! Wat een personage! Het is echt een zeer goed vervolg op god of war 2018, maar door de minpunten die ik aanhaalde, staat gow2018 wel hoger in mijn lijstje. Al had deze op dezelfde plaats kunnen staan...
 
Laatst bewerkt:
Er hier ook eindelijk door. Ik denk een 40 uur op de save nu en net de story afgemaakt. Elke realm zal rond de 80% zitten.
Toppertje toch wel, en 1 van de enigste games waar ik nu nog verder ga gaan om nog wat zaken af te maken. Ik ben geen platinum hunter maar deze kan ik gerust nog enkele uurtjes spelen.

Ik zet deze hoger dan 2018, daar was ik gewoon klaar mee toen de credits kwamen en daar was ook minder side-content naar mijn gevoel (enkel Midgard was daar denk ik een hub wereld waar nu praktisch elke realm zo is?).
Misschien is het de combat die meer klikte bij me dan vorige keer maar het lijkt me beter. Meer afwisseling in de vijanden waartegen je vecht doet daar vooral veel aan heb ik de indruk. Het verhaal heeft meer inzet dan 2018 en voelt grootser aan terwijl de kern toch een intiem verhaal is van Kratos en zijn zoon. Het hangt gewoon heel goed aan elkaar en hoe het op het einde samenkomt is gewoon meesterlijk.

Hoe op het einde Thor en Kratos eigenlijk heel vergelijkbaar zijn als vader had ik niet zien aankomen en was zo meesterlijk gedaan. Begrijpbare motieven voor alle personages in hun rol en ook als ze van Odin naar Kratos zijn kant switchen voelde het als een natuurlijk gevolg aan. Oh en een kleintje maar het raadseltje waar je pas na de game op de begrafenis van Broc de clue van krijgt vond ik heel leuk en toont hoe ze iets klein door heel het verhaal kunnen laten terugkomen.

De nadelen had ik hier al eens aangehaald eerder en dat is niet gebeterd. De stukken met Atreus waren gewoon saai, en in de endgame werd het nog irritanter als je opeens toch nog maar eens een stukje moest doen met hem. Ik had persoonlijk de afwisseling niet nodig van Kratos. Een gevoel dat ik zeker naar het einde ook wel kreeg is hoe spijtig het toch niet is dat dit ook een PS4 game was. De epische stukken hadden toch nog veel grootser kunnen gedaan worden (kijk de sprong van Gow2 naar Gow3) en het had allemaal wat gestroomlijnder kunnen gaan kwa level design (die spleten waar ge u moet tussenwringen voegen echt niets toe). Akkoord ook met de fast travel, dat hadden ze gewoon van poort naar poort moeten maken op PS5. Zeker nu in de endgame is dat gewoon irritant.
 
Gisteren ook uitgespeeld. Wel een uur of 60 op de teller maar ik heb ook veel exploration gedaan en zoveel mogelijk proberen doen voor de endgame. Nog een aantal dingen die ik moet opkuisen, al weet ik niet of ik een platinum ga halen want die laatste boss fight trophies zien er niet echt simpel uit 😅
 
Ik had uiteindelijk toen ik de plat binnen haalde 55 uur op de teller volgens mijn save file.
Mijn PS console zelf zei dat ik 66 uur gespeeld had tho...
 
Ondertussen uitgespeeld en wat een prachtige game is me dat toch geworden zeg. Nu bezig met de postgame content maar vrees dat er een bug in mn game is geslopen. Ik kan in Alfheim niet door richting Temple of Light. Vanaf de Strönd gateway kan je naar boven en is er een smalle muur waar je zou moeten kunnen tussenkruipen maar ik krijg nooit de prompt om dat te doen. Nog iemand met dat probleem? Heb het ondertussen al gemeld aan Santa Monica Studios zelf. Platinum'en zit er voorlopig dus niet in :sop:
 
Hier de platinum nu gehaald na 54 uur. Zelfs als dat gedaan was, was ik het spel nog niet beu :p

Samen met Spider-man de enigste game waar ik de Platinum voor gehaald heb.
 
Heb een paar dagen geleden
Heimdal omgelegd.

Hoe ver zit ik dan ongeveer?
Nog een paar uur denk ik, je zit nu ongeveer 75 a 80 procent.

Ik heb hem gisteren uitgespeeld kleine 70 uur over gedaan, fenomenaal spel wat een personage is kratos toch geworden.

Denk dat veel mensen toch meer verwacht hebben in die zin dat

Dat ragnarok maar bij zaak is en dat het hoofdthema eigenlijk vader en zoon is persoonlijk voor mij heeft dit de game zeer goed gedaan vind het werkelijk prachtig hoe kratos zo open is.

Nu begrijp ik ook wel dat mensen ragnarok horen, dat het een god of war 3 afaire ging worden vermoord die god dan die gewoon iedereen omleggen
 
Hier ook platinum, moet wel toegeven dat ik het voor die ene bepaalde optionele baas, na het einde, we weten allemaal welke, toch ff de moeilijkheidsgraad verlaagd heb.

Die leuke extra's na het einde apprecieer ik wel enorm

Bv dat je Tyr eerst redt in die gevangenis, en hem dan nog op verschillende plaatsen tegenkomt.
Dat je die ene kerel terug tegenkomt in Midgard, Skjoldr, terwijl die die munt aan het proberen loskrijgen is
 
Hier ook platinum, moet wel toegeven dat ik het voor die ene bepaalde optionele baas, na het einde, we weten allemaal welke, toch ff de moeilijkheidsgraad verlaagd heb.

Die leuke extra's na het einde apprecieer ik wel enorm

Bv dat je Tyr eerst redt in die gevangenis, en hem dan nog op verschillende plaatsen tegenkomt.
Dat je die ene kerel terug tegenkomt in Midgard, Skjoldr, terwijl die die munt aan het proberen loskrijgen is
Guilty, me too!!
So what, als dat het enigste is dat mij tegenhoud van een platinum en de mogelijkheid is er, waarom niet dan.

Inderdaad. Leuke dingen te doen nog nadat het uitgespeeld is, dat kleine beetje dat een extra dimensie geeft aan het verhaal.
 
Platinum binnen rond de 80 uur, ook wel achter uitgespeeld te hebben op give me god of war de moeilijkheid veranderd.

Zeer tevreden over mijn aankoop mogen meer zulke games komen.
 
Gisteren nog wat doorgespeeld,
gestart met het zoeken van het laatste deel van het masker
en doorgedaan tot het einde van het verhaal.
Tot nu toe ook alle spoilers kunnen vermijden maar natuurlijk zag ik net die dag een YouTube Short staan met een spoiler in de titel (n)
"Het eerste moment waaraan je kan merken dat Tyr eigenlijk Odin is". Natuurlijk was de eerstvolgende scene bij Sindri die reveal. Het was duidelijk dat Tyr nogal vreemd was, maar dat het Odin zelf was had ik nog niet door. Nuja, de scene zelf had nog wel de beoogde impact.

In ieder geval een mooie afsluiter van het jaar.
 
uitgespeeld en aan de postgame begonnen. geen 11/10 zoals elden ring maar zeker een 9/10.

ik was effenaf emotioneel en droevig als het gedaan was. jammer dat het de laatste is en ze hier niet meer verder op itereren. De open wereld nature vande crater zone is echt hoe heel de game had mogen zijn.


het had een 10 op 10 geweest had het een ps5 game geweest van de grond op zonder de verdoken loading screens. De atreus delen stoorde ik mij eigenlijk niet aan. De side quests waren relatief boeiend. sommige waren echt super super goed zoals in the witcher en elden ring en andere waren boring fetch quests a la horizon zero dawn, maar er waren er zo weinig dat ik er mij eigenlijk niet aan stoorde.

het eindgevecht vond ik ook wat teleurstellend. Ik had me één of ander groots multi phase gevecht voorgesteld maar het was heel gemakkelijk en niet zo spectaculair in vergelijking met eerdere bossfights.

Al bij al een waardige afsluiter voor één van mijn favoriete game series ooit. Jammer dat het gedaan is maar langs een kant goed dat ze het niet uitmelken tot het uitdooft in middelmatigheid.
 
Is er na de endgame nog iets noemenswaardigs te beleven/doen buiten
bersekers, gna en asgard remains
(en buiten collectibles)?
 
Terug
Bovenaan