RPG PS5 PS4 XBOX SWITCH Sea of Stars

Michster

Well-known member
seas.png


release: 29 augustus 2023
genre: turn-based RPG
dev: Sabotage Studio

Van de makers van The Messenger.

Sea of Stars aims to modernize the classic RPG in terms of turn-based combat, storytelling, exploration and interactions with the environment, while still offering a hearty slice of nostalgia and good old, simple fun.

Swim, climb, vault, jump off or hoist up ledges as you traverse seamlessly through the world with a navigation system based on platformer expertise that breaks free from the classic bound-to-the-grid tileset movement.

Dozens of original characters and story arcs will take you on a captivating journey. Sometimes epic, sometimes silly, and other times emotional, Sea of Stars does its RPG duty of exploring classic themes of adventure and friendship, while also being chock-full of the unexpected twists and events you’d expect from a Sabotage production.

 
Nog steeds niet apart aan te kopen. :S Ik ben benieuwd om het proberen, maar geen zin om men ps+ up te graden. Iemand van de redactie ofzo die hem kon spelen?
 
Kijk er naar uit deze te kopen, nu nog de tijd vinden hem te spelen.

Gaat naast Tears of the Kingdom toch één van m'n topgames van dit jaar worden denk ik.
(Baldur's Gate 3 & Starfield zal ik helaas niet kunnen spelen, wegens verouderde gaming-pc en geen PS/XB).
 
Blijkbaar zit er een spoiler voor het einde in de review van IGN. Dus ik zou die niet bekijken :p

Vanavond eens beginnen aan deze als ik met FF16 klaar geraak
 
Ik was van plan Baldur's Gate III als volgende spel te spelen en kende dit eigenlijk helemaal niet maar heb ook wel interesse door de goeie reviews. Vroeger ook wel graag turn-based RPG's gespeeld. Heb onlangs mijn PS+ abo voor de rest van het jaar geüpgrade, misschien dat ik BG3 dan toch nog even uitstel en deze eerst tussendoor speel. Lijkt me iets dat wel beter op de Switch zou passen maar nu het "gratis" in mijn abo zit, ga ik voor PS5.

Ik las dat dit spel ongeveer 25u zou duren terwijl ik aan BG3 waarschijnlijk tegen de 100u kwijt ben en ik speel niet meer zoveel als vroeger. Als ik zou wachten tot na BG3 en met Spider-Man 2 dat dan ook nog uitkomt, is mijn abo misschien verlopen tegen dat ik later tijd heb :unsure:.
 
Deze net begonnen op mijn Ally te spelen en ben al een beetje verliefd geworden na een uur. Wat een fijne sfeer, absurd mooie pixelart en leuke soundtrack :love:.
 
Terug
Bovenaan