God of War Ragnarök

Action PS5 PS4 God of War Ragnarök

je hebt toch altijd een indicatie meter dat er een vijand achter u staaten bijna gaat aanvallen.
Enige irritante vind ik hier als ze projectielen naar u gooien en ge niet weet wat het is en waar het terecht komt, ok ergens normaal dat je niet alle info hebt, maar ik ben toch al een paar keer gefucked geweest door zo iets en voelt niet altijd even aangenaam..
 
Ik heb wat raad nodig voor Gna, de valkyrie queen in Muspelheim. Ik ben nu level 8 met mijn armor op level 9 en mijn wapens op level 7. Ik krijg ze niet neer, en ik heb al veel geprobeerd. Ik word er... vreselijk lastig van. Ik weet trouwens niet waar de ander upgrades voor mijn wapens zitten (ik dacht eerlijk gezegd dat na de trials op Muspelheim ik maxed ging zijn, maar ik krijg daar alleen maar nieuw Sutr armor). Zal wss een fkn guide moeten raadplegen.
 
Ik heb wat raad nodig voor Gna, de valkyrie queen in Muspelheim. Ik ben nu level 8 met mijn armor op level 9 en mijn wapens op level 7. Ik krijg ze niet neer, en ik heb al veel geprobeerd. Ik word er... vreselijk lastig van. Ik weet trouwens niet waar de ander upgrades voor mijn wapens zitten (ik dacht eerlijk gezegd dat na de trials op Muspelheim ik maxed ging zijn, maar ik krijg daar alleen maar nieuw Sutr armor). Zal wss een fkn guide moeten raadplegen.
alles op level 9 en na 5 pogingen had ik er neer.
voor de upgrades kan je wel zelf zoeken wat je nodig hebt, maar na alle sidemissions en dingen te doen had ik vrij veel op level 9 gekregen.
een guide is wel sneller, ja.
 
platinum behaald op 40u :)

gna best doen als je lvl 9 bent, als je voor platinum gaat moet je toch overal 100% hebben
heb zelf gna voor laatst gehouden. je kan ook beetje cheesen door check point aan te zetten in settings, als je dood gaat dan begint ze terug op 50% hp (en jij terug met full hp, rage en ress stone)
 
Bijna halverwege ofzo. Het is nog een eind te gaan hoor.
Bijna in de helft lol ben al 20 uur bezig, moet wel zeggen op de hoogste moeilijkheid ben je wel even blij als je tussendoor een puzzel hebt of eens kunt klimmen op je gemak.

Heb daar al veel comentaar over gehoord maar mij stoord ditniet ben eens blij dat ik dan noet 20 keer dood ga :D
 
Ik vind het tochwel een epische game.ik heb nu
juist freya geholpen dat ze overal kan gaan staan waar ze wilt in vanaheim

De wereld zit prachtig in elkaar de dialogen onder de personages, de voice acting alles klopt aan deze game zit nu al 30 uur ver.

Toch wel mijn game of the year boven elden ring puur omdat ik wel fan ben van filmische ervaring games.
 
Zalig spel inderdaad, ben volledig mee, moeilijkheid nog steeds 'give me no mercy', en lukt nog steeds. Denk zelfs da'k nog nooit zo 'in' een GOW game gezeten heb.
Maar vergeleken met Elden Ring komt het wel wat te kort, da's toch van een ander niveau imo
 
Ik heb de game nu sinds twee dagen geleden uitgespeeld en heb alles ondertussen wat laten bezinken.

Ik heb wel veel meer mixed feelings dan met de 2018 game. Er zijn zaken die 2022 beter doet dan zijn voorganger, maar er zijn ook zaken die ik in de 2018 aangenamer vond dan in de 2022 game. Deze game heeft voor mij persoonlijk veel meer ups en downs, afwisseling van enorm sterke momenten in zowel het verhaal als de gameplay tussen ook heel erg zwakke/saaie momenten in zowel verhaal als gameplay.

Ik weet eerlijk gezegd zelf niet of ik het verhaal over de hele lijn beter vind dan zijn voorganger. Er zijn uiteraard enorme hoogtepunten die er kop en schouders bovenuit steken, maar ik heb ook vaak momenten ervaren waarbij ik het verhaal heel zwak vond en jammer genoeg soms op heel belangrijke momenten. De 2018 game was dan misschien iets minder vuurwerk dan deze, maar was anderzijds wel van begin tot eind heel stabiel en altijd op gelijke hoogte. Ik heb me in dat verhaal ook nooit vragen gesteld over bepaalde zaken, terwijl ik in deze game soms wel eens dacht van "hmm dit slaagt echt op niks..." Dingen die ze enorm belangrijk maken en dan uiteindelijk heel zwak gebruikt worden en zelf geen steek houden met wat er vooraf over gezegd werd. Swat het is allemaal zeer moeilijk uit te leggen zonder dingen te spoilen.

Qua gameplay heb ik eigenlijk zo goed als hetzelfde gevoel, alles voelt net iets beter aan, er is ook meer variatie dan in de vorige game ( vooral in vijanden ) maar ik heb dan anderzijds in deze game veel vaker momenten gehad dat de combat heel cheap aanvoelde. Hier heb ik het dan vooral over projectielen die je uit blinde hoeken in de rug raken en je volledig uit je fight sleuren. Soms echt op gevloekt, niet dat ik erdoor mijn fight verloor, maar het voelde heel goedkoop aan...

Overall een super goeie game wel met enorm hoge hoogtepunten, maar ook met meer laagtepunten... Ik kan niet echt zeggen dat ik deze game veel beter vond dan zijn voorganger, eerder dat ik ze aan elkaar gewaagd vind en elk om hun eigen redenen. 2018 speelde het meer op veilig terwijl deze net iets meer durft, maar dan soms wel eens de bal mis slaat.

Ben gisteren begonnen aan de opkuis van de post game content + alle collectables voor de platinum.


En last but not least, aangezien dit toch een groot vergelijkingspunt is: Elden Ring steekt voor mij met kop en schouders uit boven deze GoW game. Niet dat ik hiermee wil afdoen aan wat deze game is, maar voor mij is er geen competitie, Elden Ring zit op een heel ander niveau voor mij persoonlijk.
 
Ik ga dat echt eens een kans moeten geven Eldin Ring precies. Maar elden ring is dan puur gameplay dan want er zit toch amper verhaal in dacht ik?
 
Ik begrijp dat het de 2 game of the year contenders zijn, maar die 2 games zijn nu toch echt totaal niet te vergelijken? Het is beiden wel een actiespel maar de gameplay is nu toch echt wel volledig verschillend.
 
Een spel hoeft toch niet identiek te zijn aan elkaar om te vergelijken? Je kan van beide games de + en - punten opsommen en vergelijke als ook een persoonlijk gevoel zegt vaak veel meer dan gewoon een opsomming. Waarom ik Elden Ring beter vind naar mijn mening dan GoW 2022.

Wat doet GoW 2022 beter dan Elden Ring:
- Het brengen van een simpel maar goed verhaal.
- Grafisch is deze game enorm veel sterker.

Wat doet Elden Ring beter dan GoW 2022:
- Het geeft ons een open wereld in een scope dat we nog maar zelden gezien hebben. (Edit: Ik bedoel dat ER het genre Open World nieuw leven in blaast terwijl GoW gewoon doet wat het vorige keer ook gedaan heeft en niet echt iets vernieuwend brengt binnen zijn genre)
- De vrijheid die je in deze game hebt is een enorme verademing en voelt ongelofelijk natuurlijk aan.
- Als je wil heb je hier 100den uren content en plezier dat niet eens repetitief hoeft te zijn. ( zo veel classes, builds, items, wapens en gear )

GoW 2022 brengt op zich niks nieuws met zich mee, dit is op zich niet negatief, want waarom zou je dingen gaan wijzigen die zo goed werken en waar iedereen zo lovend over was in de eerste game. Anderzijds is GoW 2022 wel niet echt veel nieuws tegenover wat we zagen in 2018.

Elden Ring heeft volgens velen (ik hoor hier ook wel bij) het open world genre een nieuwe adem gegeven en naar een nieuwe niveau getild. De vrijheid die je van begin tot eind hebt in zowel hoe je het game speelt ( classes en gear ) als in wat je doet en wat niet en in welke volgorde is zo verfrissend. Niks houd je tegen te doen wat je zelf wil doen en het voelt ook nooit echt raar aan. FromSoftware heeft met deze game gewoon opnieuw hun eigen grenzen verlegt. Ze combineren hier alles wat ze kennen en geleerd hebben van Sekiro, Bloodborne to de Souls serie en gieten dit in een gigantisch project. Het spel heeft misschien niet de meest hoogstaande graphics of story, maar daar sta ik persoonlijk geen seconde bij stil als ik deze game speel.

Het is aan iedereen voor zichzelf om uit te maken wat zij beter vinden, maar voor mij is dit een zeer eenvoudige keuze. Als een spel als Elden Ring of Dark Souls je niks zegt, dan is het ook maar logisch dat je die mening niet zal delen. Maar zelf dan nog, als je tussen de grote lijnen kijkt zie je nog altijd wat en fenomenaal project dit is.
 
Laatst bewerkt:
Een spel hoeft toch niet identiek te zijn aan elkaar om te vergelijken? Je kan van beide games de + en - punten opsommen en vergelijke als ook een persoonlijk gevoel zegt vaak veel meer dan gewoon een opsomming. Waarom ik Elden Ring beter vind naar mijn mening dan GoW 2022.

Wat doet GoW 2022 beter dan Elden Ring:
- Het brengen van een simpel maar goed verhaal.
- Grafisch is deze game enorm veel sterker.

Wat doet Elden Ring beter dan GoW 2022:
- Het geeft ons een open wereld in een scope dat we nog maar zelden gezien hebben.
- De vrijheid die je in deze game hebt is een enorme verademing en voelt ongelofelijk natuurlijk aan.
- Als je wil heb je hier 100den uren content en plezier dat niet eens repetitief hoeft te zijn. ( zo veel classes, builds, items, wapens en gear )

GoW 2022 brengt op zich niks nieuws met zich mee, dit is op zich niet negatief, want waarom zou je dingen gaan wijzigen die zo goed werken en waar iedereen zo lovend over was in de eerste game. Anderzijds is GoW 2022 wel niet echt veel nieuws tegenover wat we zagen in 2018.

Elden Ring heeft volgens velen (ik hoor hier ook wel bij) het open world genre een nieuwe adem gegeven en naar een nieuwe niveau getild. De vrijheid die je van begin tot eind hebt in zowel hoe je het game speelt ( classes en gear ) als in wat je doet en wat niet en in welke volgorde is zo verfrissend. Niks houd je tegen te doen wat je zelf wil doen en het voelt ook nooit echt raar aan. FromSoftware heeft met deze game gewoon opnieuw hun eigen grenzen verlegt. Ze combineren hier alles wat ze kennen en geleerd hebben van Sekiro, Bloodborne to de Souls serie en gieten dit in een gigantisch project. Het spel heeft misschien niet de meest hoogstaande graphics of story, maar daar sta ik persoonlijk geen seconde bij stil als ik deze game speel.

Het is aan iedereen voor zichzelf om uit te maken wat zij beter vinden, maar voor mij is dit een zeer eenvoudige keuze. Als een spel als Elden Ring of Dark Souls je niks zegt, dan is het ook maar logisch dat je die mening niet zal delen. Maar zelf dan nog, als je tussen de grote lijnen kijkt zie je nog altijd wat en fenomenaal project dit is.
Ge kunt elden ring en god of war toch niet vergelijken in verband met open world god of war is geen open world.

Ik dank dat veel mensen met god of war ragnarok dachten dat het zoals god of war 3 ging zijn direct volle bak, ik apprecieer het slome begin wel en de verhalen in de wereld en de personages staan echt wel als een huis plus voice cast is van een fenomenaal niveau.

Ik heb elden ring ook geplat en er 100 uur op zitten fantastische game met veel berserk referenties, maar er zijn ook veel mensen die het minder vonden dan dark souls 1 en bloodborne.

Los van het feit zijn dit toch wel de 2 beste games van 2022 eender wie het krijgt is terecht.
 
Ge kunt elden ring en god of war toch niet vergelijken in verband met open world god of war is geen open world.
Dan verstaat ge mij verkeerd ik vind ER niet beter dan GoW omdat het een betere open world heeft. Ik zeg dat ER het concept open world nieuw leven ingeblazen heeft. Ze hebben met hun game een genre eens goed van onder het stof geblazen en er echt iets moois mee gedaan. Waar dat GoW inderdaad geen open world is en dat vind ik helemaal niet erg, maar GoW doet gewoon wat het in de vorige game ook al deed en niks speciaal nieuw of anders. Het was zeer goed, maar ook niks nieuws langs de andere kant, gewoon op veilig gespeeld en klaar.

Dat is ook wat ik zeg je hoeft 2 games niet letterlijk te vergelijken, je moet tussen de lijnen kijken. Welke invloed hebben de games op ons de gamers, of op andere games of genres bijvoorbeeld. Naar mijn mening kan je geen enkele game 1 op 1 vergelijken, je gaat altijd af op de sterktes enz waktes van elke game apart en wat is het globale gevoel daar rond. En op dat vlak vind ik persoonlijk dat ER meer impact gehad heeft dan GoW.

En dat doet zeker niet af naar de prestaties van GoW, want dat is een steengoeie game, maar ik heb persoonlijk niks gezien dat ik nog niet gezien had in de vorige game... terwijl ER mij wel echt weer eens doen opfleuren heeft met zen wereld en frisse touch.

Edit: heb de vorige post aangepast omdat ik snap vanwaar je verwarring komt, het lijkt idd alsof ik zei dat ER een betere Open World had dan GoW, maar dat bedoelde ik niet.
 
Komaan zeg, als ge gow al niet kunt vergelijken met Elden Ring, 't is nu niet dat ge het met Call of Duty vergelijkt he
 
Komaan zeg, als ge gow al niet kunt vergelijken met Elden Ring, 't is nu niet dat ge het met Call of Duty vergelijkt he
En zelf dat valt te vergelijken. Je kijkt gewoon opnieuw naar zaken zoals:

- Het bereik van de games.
- Hoe vernieuwend of goed zijn ze binnen hun eigen genre.
- Hoeveel plezier en welk gevoel geeft elk van deze games u.
- ...

Vaak worden games echt te letterlijk vergeleken, je moet gewoon rekening houden met wat het spel is en wil bereiken en of het dat al dan niet goed doet of niet. In het geval van GoW en ER, beide games doen exact wat ze moeten doen en wat mensen er van verwacht hadden, al doet ER dat volgens mij nog net iets beter dan GoW. Dat is de enige redenatie die ik er aan geeft.
 
Komaan zeg, als ge gow al niet kunt vergelijken met Elden Ring, 't is nu niet dat ge het met Call of Duty vergelijkt he
Het gaat daar niet om, het gaat om de tekst:

"Wat doet Elden Ring beter dan GoW 2022:
- Het geeft ons een open wereld in een scope dat we nog maar zelden gezien hebben."

Maar Elden Ring kan dat niet beter doen dan GoW 2022, want die laatste heeft helemaal geen open wereld en heeft dat ook nooit gepretendeerd.

Bon, twee verschillende games, alle twee zeer goed in wat ze willen zijn en maakt voor mij niet uit wie van de 2 aan de haal gaat met 'de prijs'.
 
Terug
Bovenaan