Gevoelens voor een ander tijdens een relatie

De meeste affaires gebeuren op het werk omdat de meeste mensen ook werken natuurlijk.
Er zijn niet veel mensen die alleen 2 weken op reis gaan met een groep gelijkgestemden.
Vooraleer je op zo een reis vertrekt lijkt het mij wel logisch dat er een gesprek met de partner is over de mogelijke verleidingen die daar om de hoek loeren.
Ik ben echt jarenlang op zo'n groepsreizen geweest, en nooit zo'n gesprek gehad. Dat is toch net heel het punt dat je elkaar zou moeten kunnen vertrouwen in een goede relatie? Hoe zou je zo'n gesprek dan zien? Want er is toch niemand die gaat zeggen "goed, je gaat nu 2 weken weg, doe maar wat ge wilt, maar het nadien wel vertellen he!"?

Vooraleer je op zo een reis vertrekt lijkt het mij wel logisch dat er een gesprek met de partner is over de mogelijke verleidingen die daar om de hoek loeren.
Hoe is dat in godsnaam “logisch” om zo een gesprek te hebben?

Het is logisch om uw partner niet te bedriegen, ongeacht de situatie, laat staan omdat je ocharme 2 weken op reis gaat met andere mensen. 🤦🏻‍♂️

Ik ben echt jarenlang op zo'n groepsreizen geweest, en nooit zo'n gesprek gehad. Dat is toch net heel het punt dat je elkaar zou moeten kunnen vertrouwen in een goede relatie? Hoe zou je zo'n gesprek dan zien? Want er is toch niemand die gaat zeggen "goed, je gaat nu 2 weken weg, doe maar wat ge wilt, maar het nadien wel vertellen he!"?
Klopt, en dit is ook de reden waarom zo weinig koppels ontrouw overleven. Plots is het daar en valt er een taboe waar men geen raad mee weet.
Communicatie is toch essentieel en begint al lang voordat er iets zou durven mislopen
in de relatie.

De meeste affaires gebeuren op het werk omdat de meeste mensen ook werken natuurlijk.
Er zijn niet veel mensen die alleen 2 weken op reis gaan met een groep gelijkgestemden.
Mja, werken is natuurlijk de kat bij de melk zetten he.

Nee dat is het helemaal niet?
Het gaat over risico’s.
Bij een klein risico (vreemdgaan op het werk) maar een grote groep mensen, zul je in absoluut aantal dus veel vreemdgaanders hebben.
Bij een groot risico (de reis), maar een kleine groep mensen (niet veel mensen in een relatie die alleen een groepsreis gaan doen), zal je in absoluut aantal weinig vreemdgaanders hebben.

Reacties als dit maken deze thread toch bijzonder infantiel.
MrCipo zijn posts zijn echt niet zo van de pot gerukt als je zou denken.

Als ge als 1/2 van een koppel op groepsreis gaat met een bende andere singles lijkt het me nogal wiedes dat er daar zaken kunnen gebeuren als je bijvoorbeeld al flink veel aandacht krijgt en dat thuis gewoon niet (meer) krijgt of de bare minimum.

Kat bij de melk is mss 1 brug te ver maar niet van de pot gerukt.
Stel jezelf eens de vraag of het echt zo vreemd is dat bijvoorbeeld jij met je Vlaamse melkkoe al jaren samen bent en op reis je droomvrouw tegenkomt. Hoeveel mannen zwichten? Je zou schrikken van het aantal mensen dat vreemdgaan een gedoogde zonde vindt.

Dit topic heeft trouwens al een compleet andere wending gekregen dan waar het eigenlijk eerst voor bedoelt is geweest voor TS.

Ik ben vorig jaar een weekendje in het buitenland geweest voor een vrijgezellenfeest. Mijn vrouw heeft mij niet op voorhand aangesproken wat ik wel en niet mag doen.

Ik zou denken dat iedereen met iets of wat verstand en respect voor zijn relatie wel weet wat mag en wat niet?

Sommige doen hier precies alsof ge als koppel meedoet aan Temptation Island en uw grenzen tot in detail op voorhand moet bespreken.

Reacties als dit maken deze thread toch bijzonder infantiel.
MrCipo zijn posts zijn echt niet zo van de pot gerukt als je zou denken.

Als ge als 1/2 van een koppel op groepsreis gaat met een bende andere singles lijkt het me nogal wiedes dat er daar zaken kunnen gebeuren als je bijvoorbeeld al flink veel aandacht krijgt en dat thuis gewoon niet (meer) krijgt of de bare minimum.

Kat bij de melk is mss 1 brug te ver maar niet van de pot gerukt.
Stel jezelf eens de vraag of het echt zo vreemd is dat bijvoorbeeld jij met je Vlaamse melkkoe al jaren samen bent en op reis je droomvrouw tegenkomt. Hoeveel mannen zwichten? Je zou schrikken van het aantal mensen dat vreemdgaan een gedoogde zonde vindt.

Dit topic heeft trouwens al een compleet andere wending gekregen dan waar het eigenlijk eerst voor bedoelt is geweest voor TS.
Ik heb er geen moeite mee dat ge mijn luchtige reactie als infantiel beschouwt, maar kun je dan zelf wel het juiste voorbeeld geven ipv uw verwijderde post en zoals hierboven te spreken van Vlaamse melkkoe?

En zoals je eerder kon lezen in mijn bericht, heb ik geen waardeoordeel gegeven aan Munoz zijn misstap. Mijn vrouw en ik hebben al vaker een "gesprek" gehad waarin we beseffen dat bepaalde dingen kunnen gebeuren en dat dat menselijk is. Los van wat de gevolgen zouden zijn bij zo'n misstap.

Ik heb zelf nooit zo'n groepsreis gedaan, maar kan me moeilijk voorstellen dat dat alleen maar knappe jonge singles zijn, dus geen idee wat ik ervan moet vinden. Ik ben wel iemand die zijn vrouw genoeg vertrouwen geeft om haar niks te belemmeren (al gaat mijn vrouw sowieso niet alleen op reis zonder vriendinnen, ouders of zus). Wilt dat zeggen dat ik daarom naïef ben om te denken dat mijn vrouw geen misstap kan begaan? Natuurlijk niet, maar als ik in de eerste plaats haar dat vertrouwen niet kan geven, is het overduidelijk niet de vrouw waar ik oud mee wil worden. Ikzelf vier carnaval ook praktisch zonder vrouw en ga ook een week skiën en feesten met vrienden en ik weet me perfect te gedragen. Het zal misschien wel helpen dat ik geen Leonardo DiCaprio ben, maar actief ernaar op zoek gaan ga ik zeker ook niet doen. (Ja, ik begrijp dat een groepsreis nog iets anders is, omdat je dan constant samen zijt, maar dat is op je werk ook en daarom gebeuren veel affaires op het werk).

Hoe is dat in godsnaam “logisch” om zo een gesprek te hebben?

Het is logisch om uw partner niet te bedriegen, ongeacht de situatie, laat staan omdat je ocharme 2 weken op reis gaat met andere mensen. 🤦🏻‍♂️
Lijkt mij ook logisch dat op een leuke reis met allemaal jonge gelijkgestemden dat uw hormonen wel eens de lucht kunnen inschieten en dat ge niet helemaal helder nadenkt.

Zo gek vind ik het niet om een gesprek te hebben op voorhand. Net als bij een erasmus van een semester of volledig jaar.

Inderdaad logisch om elkaar niet te bedriegen, helaas zijn gevoelens en verlangens niet echt onderworpen aan de ratio van uw relatieregels. En in bovenbeschreven situatie zal uw beoordelingsvermogen wel eens falen of kan ge iemand te dicht laten komen. Al is zo een gesprek enkel maar om bewust te worden van het risico zodat ge wat meer op uw hoede zijt, niets mis mee.

Ge zou u vergissen hoe naïef sommige mensen zijn op dat vlak. En de helft van de kunst is een beetje opletten dat ge niet in té penibele situaties terecht komt.

Voor alle duidelijkheid : ik heb zelf nog nooit zo een gesprek gehad met mijn vriendin vlak voor een reisje ofzo maar ik vind het totaal niet gek

Ik ben vorig jaar een weekendje in het buitenland geweest voor een vrijgezellenfeest. Mijn vrouw heeft mij niet op voorhand aangesproken wat ik wel en niet mag doen.
Maar daar zit het hem ook he.
Een vrijgezellenfeest met vrienden voor een weekend. Daar is nog wat sociale controle door de vrienden.

Maar met onbekenden ergens op verplaatsing zijn gedurende langere tijd en alles wat erbij komt, dat is toch al een heel andere context?

Ik denk dat je in je hoofd al lang afscheid genomen hebt van je madam en nu een elegante exit zoekt.

Het is pijnlijk maar dat denk ik ook. Je houdt van jouw madam maar de vlinders zijn weg. Het is wel veilig natuurlijk, iemand altijd bij de hand, iemand die je nog altijd wel graag ziet maar ook weer niet te graag ziet dat je bang bent háár kwijt te raken. Als je hiermee serieus verder gaat, zal er altijd iets blijven knagen (wat als … ) en dat breekt je dan op. Niet waarschijnlijk dat die ander wel iets is, al zeggen de vlinders in je buik nu wat anders.

Misschien ben je toe aan een vrijgezellen bestaan voor een tijdje.

Lijkt mij ook logisch dat op een leuke reis met allemaal jonge gelijkgestemden dat uw hormonen wel eens de lucht kunnen inschieten en dat ge niet helemaal helder nadenkt.

Zo gek vind ik het niet om een gesprek te hebben op voorhand. Net als bij een erasmus van een semester of volledig jaar.

Inderdaad logisch om elkaar niet te bedriegen, helaas zijn gevoelens en verlangens niet echt onderworpen aan de ratio van uw relatieregels. En in bovenbeschreven situatie zal uw beoordelingsvermogen wel eens falen of kan ge iemand te dicht laten komen. Al is zo een gesprek enkel maar om bewust te worden van het risico zodat ge wat meer op uw hoede zijt, niets mis mee.

Ge zou u vergissen hoe naïef sommige mensen zijn op dat vlak. En de helft van de kunst is een beetje opletten dat ge niet in té penibele situaties terecht komt.

Voor alle duidelijkheid : ik heb zelf nog nooit zo een gesprek gehad met mijn vriendin vlak voor een reisje ofzo maar ik vind het totaal niet gek
Ik weet dat toch zo niet hoor. Ik denk dat mijn vrouw redelijk in haar gat gebeten zou zijn moest ik beginnen over aanpappen met andere venten wanneer ze eens alleen op reis zou gaan (wat in onze relatie eigenlijk iets is wat nooit gebeurd, eens weg met vriendinnen maar helemaal alleen is nog nooit gebeurd en ook nog nooit sprake van geweest). Die zou dat echt wel aanzien als een wantrouwen tegenover haar. Moest het omgekeerd zijn zou dat ook gewoon zo zijn hoor. Imo is dat ook de basis van veel relaties, namelijk het vertrouwen dat ge niet gaat aanpappen met een ander wanneer de kans zich eens voordoet. Het zou nogal wat zijn moest je bij iedere kans die je partner zou hebben om op een ander te gaan je eerst eens een gesprek gaat voeren omdat te bespreken.

Laatst bewerkt:
Ik snap het nut van zo’n gesprek gewoon niet. Wat zeg je dan? "Liefje, als je een aantrekkelijke reisgezel hebt, mag je daar naar kijken, maar je mag er niet aan likken?”
Ik ga er van uit dat mijn partner wel weet, ongeacht de context, dat wij geen open relatie hebben en dat het dus niet de bedoeling is om op een ander te kruipen.

Lijkt zowat op gesprek ouders met kinderen
- en niet roken hè
- en niet neuken hé
- en niet aan de drugs he
- en mooi uw poep afvegen hè

Ik weet dat toch zo niet hoor. Ik denk dat mijn vrouw redelijk in haar gat gebeten zou zijn moest ik beginnen over aanpappen met andere venten wanneer ze eens allen op reis zou gaan (wat in onze relatie eigenlijk iets is wat nooit gebeurd, eens weg met vriendinnen maar helemaal alleen is nog nooit gebeurd en ook nog nooit sprake van geweest). Die zou dat echt wel aanzien als een wantrouwen tegenover haar. Moest het omgekeerd zijn zou dat ook gewoon zo zijn hoor. Imo is dat ook de basis van veel relaties, namelijk het vertrouwen dat ge niet gaat aanpappen met een ander wanneer de kans zich eens voordoet. Het zou nogal wat zijn moest je bij iedere kans die je partner zou hebben om op een ander te gaan je eerst eens een gesprek gaat voeren omdat te bespreken.
Sommige mensen zeggen niets, sommige mensen maken een ''''''''''''''''''grapje''''''''''''''''' ("Haha vergeet mij niet als ge daar tussen de mooie jonge meisjes zit he hihi hihi..." *wink wink*), sommige mensen uiten openlijk een onzekerheid en praten er eens over.

Titel van de thread is fout. Zou moeten zijn “ik heb mijn vriendin bedrogen, wat nu?”

En het antwoord daarop is alles opbiechten :)

5 Pagina's wanneer het antwoord de 3de reply was. Je bent gewoon vreemd gegaan en nu heb je gevoelens voor de andere persoon.

Opbiechten en hopen dat ze je vergeeft zodat je met haar verder kan. Of opbiechten en er een punt achter zetten met je huidige vriendin en verder gaan met de nieuwe vlam.

OF

Je kan een affaire beginnen tot het in je gezicht ontploft.

Terug
Bovenaan