Gevoelens voor een ander tijdens een relatie

Ik snap ook niet wat hij ziet als een wenselijke uitkomst.

Zijn madam zal nooit akkoord gaan met 'in contact blijven met de "goeie vriendin" waarmee hij gesmost heeft'. Als hij al een 2e kans krijgt, zal de #1 voorwaarde obviously zijn om ze niet meer te zien of contacteren. Als hij dat al niet wil in de relatie met zijn madam is het duidelijk waar de prioriteiten liggen en is het game over. Ik zou toch verwachten dat dat stap #1 is (geen contact dus).

1. De madam behouden, de situatie opbiechten en nog met dame 2 afspreken is een obivous no go.
2. De madam behouden, de situatie niet opbiechten en met dame 2 afspreken zal moeilijk zijn praktisch.
3. De madam behouden, de situatie opbiechten en de relatie open trekken naar een open relatie lijkt me iets wat je op voorhand moet bespreken en niet after the fact als er iets gebeurd is. Je neemt ook geen brandverzekering na een brand.

Dus wat zie je zelf als een wenselijk pad ?

Gevoelens krijgen is één ding, gevoelens krijgen én ernaar handelen een ander. Randactiviteiten worden in de meeste relaties niet bepaald getolereerd en kan je beschouwen als vreemdgaan, zeker als het herhaaldelijk gebeurt.

Ik denk dat iedereen in een relatie wel eens iemand tegenkomt van "damn, die is leuk en het klikt zo goed" maar ik prijs mezelf gelukkig dat ik nooit in die mate ben getroffen dat ik over ben gegaan tot "randactiviteiten". Eeuwige trouw is gemakkelijk gezegd tot het onder spanning komt door een overrompelende verliefdheid voor iemand anders. Of niet eens verliefdheid, kan ook gaan om rauwe aantrekkingskracht.

Pls define 'randactiviteiten'

Ok dat de passie in de huidige relatie minder is dan in het begin, dat is normaal, maar je bent blijkbaar nog heel jong (twintiger I presume) en dat voorspelt eigenlijk niet veel goeds dat het zo snel bergaf gaat en dat je vrij makkelijk toegeeft aan een lolita op reis.

Pls define 'randactiviteiten'

Ok dat de passie in de huidige relatie minder is dan in het begin, dat is normaal, maar je bent blijkbaar nog heel jong (twintiger I presume) en dat voorspelt eigenlijk niet veel goeds dat het zo snel bergaf gaat en dat je vrij makkelijk toegeeft aan een lolita op reis.

Does it matter ? Hij heeft zelf al gezegd dat hij niet gepoept heeft omdat er geen privacy was. Als hij kon, had hij het al gedaan.

Op een random wijf kruipen is niet moeilijk, he. Er niet op kruipen is moeilijk. In een leven als volwassen man tussen je 20 en 50, moet je al ofwel een irritante creep zijn, spuuglelijk zijn of ander aberrant gedrag hebben om NIET eens op een of andere - zoals je zelf beschrijft - lolita te mogen. Wees 35y, heb 3 kinderen en al 3y semi ambras met de madam omdat je alle 2 slecht slaapt en KUT KINDEREN. Ga alleen op skireis met de boys naar random ski locatie en hang wat rond in de bars waar 25y chickies rondfladderen. Duurt 1 avond om 'een klik te hebben' :sarcastic: . De meeste venten kunnen zich wel inhouden. De meeste gaan niet intentioneel de 25y chickies opzoeken.

Den dezen is hier na een groepsreis zonder veel voorgaande relatiedruk overstag gegaan. Precies tempation island...

3) Waarom maak je het jezelf zo moeilijk ? De kans dat dame 2 reliable is, is close to 0. Welk deftig wijvetje papt actief aan met een vent in een relatie op een groepsreis en blijft nadien nog pushen ? Ofwel is het een uber sloerie ofwel heb je duidelijk foute signalen uitgestuurd. In any case lijkt me de kans op iets deftig met die dame 0. Waarom offer je je relatie op voor zo'n low chance ding ?
Echt 0 is veel gezegd en overdreven. Ik ken effectief een praktijkvoorbeeld uit mijn eigen kring waarbij de man in kwestie koos voor dame 2 en het met dame 2 na 20 jaar nog steeds 'aan' is. Ik ben er nog altijd niet van te spreken maar het is wat het is. Ik moei mij niet.

Maar het is gewoon niet fair om beide dames aan het lijntje te houden.

(PS. Vergeet ook niet: Kent hij dame 2 echt wel goed? Iets nieuws is altijd een groot risico. Just saying) Maar dat moet TS maar over beslissen.

Laatst bewerkt:
Does it matter ? Hij heeft zelf al gezegd dat hij niet gepoept heeft omdat er geen privacy was. Als hij kon, had hij het al gedaan.

Op een random wijf kruipen is niet moeilijk, he. Er niet op kruipen is moeilijk. In een leven als volwassen man tussen je 20 en 50, moet je al ofwel een irritante creep zijn, spuuglelijk zijn of ander aberrant gedrag hebben om NIET eens op een of andere - zoals je zelf beschrijft - lolita te mogen. Wees 35y, heb 3 kinderen en al 3y semi ambras met de madam omdat je alle 2 slecht slaapt en KUT KINDEREN. Ga alleen op skireis met de boys naar random ski locatie en hang wat rond in de bars waar 25y chickies rondfladderen. Duurt 1 avond om 'een klik te hebben' :sarcastic: . De meeste venten kunnen zich wel inhouden. De meeste gaan niet intentioneel de 25y chickies opzoeken.

Den dezen is hier na een groepsreis zonder veel voorgaande relatiedruk overstag gegaan. Precies tempation island...
Je kan je perfect amuseren met knappe jonge grieten zonder de intentie te hebben om ermee in bed te duiken, net als een getrouwde vrouw kan genieten van mannelijke aandacht zonder intenties. "Het is niet omdat je al hebt gegeten dat je niet naar de menu mag kijken". En de verbeelding doet ook zijn ding: als ik een knappe vrouw zie met gewaagde kledij durf ik me ook soms wel in te beelden hoe die er naakt uit ziet. Dat doet iedere man. En omgekeerd zullen vrouwen dat ongetwijfeld ook doen. Maar dat is volkomen onschuldig.

Maar zoals je zelf zegt: als je in de tropenjaren zit met kleine kinderen met een relatie onder druk door slaaptekort, geldtekort en renovatieproblemen en je gaat dan op mannenweekend en je ziet daar een groep single vrouwen van 25 in een andere, onbezorgde levensfase en het is plezant, dan is het ongetwijfeld verleidelijk om een avontuurtje te willen.

Ken jezelf, zeker?

@Muñoz
1) Vakantieliefje 100% afblokken. Uit het oog, uit het hart na verloop van tijd. Thuis zwijgen en live happily ever after.
2) Alles opbiechten thuis en bereid zijn om die relatie op te geven niet wetende of een echte relatie met het vakantieliefje wel een optie is.
3) Polyamorie ftw! Good luck with that.
4) Alles opbiechten thuis, veel ambras, vakantieliefje alsnog afblokken. Uw geweten is gesust en uw vrouw diep gekwetst.

Echter is zwijgen thuis en stiekem verder doen (ook al is het enkel berichten sturen) met het vakantieliefje zoiezo de slechtse optie en komt vroeg of laat altijd uit.

The choice is yours.

Wat mij betreft mag de BG moraalpolitie best een toontje lager zingen.

Ik snap iets niet volledig in het verhaal.
Wat gebeurt en voorvalt op de reis lijkt zo voor de hand te liggen.
Jonge mensen bij elkaar, vakantiegevoel, alcohol…
Jouw vriendin moet toch op zijn minst bij terugkomst de vraag gesteld hebben of er geen verleidingen waren etc?
Of op voorhand moeten jullie hier toch over gesproken hebben?

In de meeste relaties gaan mensen er toch gewoon van uit dat ze niet bedrogen worden? Ge vraagt toch niet elke keer als uw partner eens alleen is weg geweest of die u niet bedrogen heeft? Als je de nood voelt om daar naar te polsen, moet er toch al wat scheef zitten?

In de meeste relaties gaan mensen er toch gewoon van uit dat ze niet bedrogen worden? Ge vraagt toch niet elke keer als uw partner eens alleen is weg geweest of die u niet bedrogen heeft? Als je de nood voelt om daar naar te polsen, moet er toch al wat scheef zitten?
Dit, inderdaad.

Enfin, ik weet niet wat voor reis het was. Maar ik vermoed niet dat het ging om een reis voor singles naar een feestbestemming.

Dan ga je er vanuit dat beide partijen weten dat er iets scheef zit. En dat beide partijen bedrog als een aanvaardbaar gevolg zien van iets scheef zitten.

Als iemand die niet dacht dat er iets scheef zat en niet dacht dat bedrog daar een aanvaardbaar gevolg aan is kwam het ook als een donderslag bij heldere hemel. En ik heb gemerkt dat in de jaren sinds mijn standaard gedachtegang is dat mensen u zullen bedriegen, punt.

de BG moraalpolitie
Aaaah, ik was al aan het wachten op de moraalpolitie-kaart in dit topic. Dat is zo'n zwak excuus om dingen goed te praten. Hij vraagt advies, hij krijgt advies en de kans dat dat advies "goed bezig jongen" zou zijn is vrij laag.

Bedrog is pijnlijk, punt. Dat het vaak gebeurt verandert daar niks aan. Wilt ge rondpoepen, bespreek dat dan eerst met uw madam of zet eerst uw relatie stop. Gebeurt het toch zonder voorgaande? Neem dan uw verantwoordelijkheid en ga op de blaren zitten.

De witte ridders maken zich al op zie ik. Allemaal makkelijk praten om alles te vertellen tegen de vriendin.

Precies of niet de helft van de koppels al stiekem uitgeblust zijn en samen zijn uit gewoonte/gemak ipv graag zien en verliefdheid. Zaken zoals dit gebeuren CONSTANT.

OP. Search your feelings. Je hebt een fout begaan en moet onmiddellijk alles stoppen met die andere griet ofwel dump je de huidige.

Precies of niet de helft van de koppels al stiekem uitgeblust zijn en samen zijn uit gewoonte/gemak ipv graag zien en verliefdheid. Zaken zoals dit gebeuren CONSTANT.
Wat noem jij uitgeblust? Het is logisch dat een relatie van 5 jaar of 10 jaar of langer, anders is dan het 1ste jaar. Een relatie is meer dan spanning alleen. In een lange relatie komt er ook veel in de plaats, wat je in de beginfase dan weer niet hebt.

Kan je daar niet mee overweg? Simpel, begin dan geen klassieke relatie (op dit moment).

Als je dan toch ‘uitgeblust’ bent in de relatie, hou het dan gewoon voor bekeken, en ga dàn pas verder met andere zaken.

Ja, het gebeurt vaker, maar dat praat het zeker niet goed. Heeft niets te maken met ‘witte ridder’, maar eerder vaak met respect en fatsoen. Het is niet omdat het ‘vaak gebeurt’, dat iedereen zich daar schuldig aan maakt, zeker niet.

Wat noem jij uitgeblust? Het is logisch dat een relatie van 5 jaar of 10 jaar of langer, anders is dan het 1ste jaar. Een relatie is meer dan spanning alleen. In een lange relatie komt er ook veel in de plaats, wat je in de beginfase dan weer niet hebt.

Kan je daar niet mee overweg? Simpel, begin dan geen klassieke relatie (op dit moment).

Als je dan toch ‘uitgeblust’ bent in de relatie, hou het dan gewoon voor bekeken, en ga dàn pas verder met andere zaken.

Ja, het gebeurt vaker, maar dat praat het zeker niet goed. Heeft niets te maken met ‘witte ridder’, maar eerder vaak met respect en fatsoen. Het is niet omdat het ‘vaak gebeurt’, dat iedereen zich daar schuldig aan maakt, zeker niet.
Uitgeblust als in dat ze in een sleur zitten die semi ongemakkelijk is en waar ge uit zou willen maar niet kunt want hypotheek en kids.

Gij bent nu al de 2e.
NIEMAND zegt dat het oké is en niemand zegt wohoo goed bezig jongen! Ik hoop dat iedereen zich kan inhouden want de brokken zijn meestal de 5 minuts niet waard.

Als hij mijn maat was zou ik hem een klets tegen zijn paasei gegeven hebben.
Zijn gedrag is quasi onbegrijpbaar maar wel verklaarbaar.

Dat er hier direct wordt gezegd 'alles opbiechten gij valsaard' stoot mij tegen de kar. Als hij kan leven met de schuld en die griet kan dicthen, doen.

Ja eigenlijk wel want er zijn toch veel gradaties in 'randactiviteiten'.

Als het dan toch op opbiechten aankomt, zal dat sowieso de allereerste vraag zijn van de vriendin en ik kan me inbeelden dat een zwoele dans met een boob touch meer kans maakt op vergevingsgezindheid dan wanneer ze op elke dansavond elkaar uitgebreid stonden af te lebberen.

Dat er hier direct wordt gezegd 'alles opbiechten gij valsaard' stoot mij tegen de kar.
Dat wordt hier gezegd omdat het geen one-time foutje was maar hij ook met nr. 2 het contact wil aanhouden. Als het een eenmalig ding is op een zatte avond kan je u afvragen of het de moeite waard is om uw relatie op het spel te zetten en zwijg je mss beter. Zeker als het "maar" wat gefoefel is. Het praat het verder niet goed en blijft een dwaze actie, maar swat.

Dat wordt hier gezegd omdat het geen one-time foutje was maar hij ook met nr. 2 het contact wil aanhouden. Als het een eenmalig ding is op een zatte avond kan je u afvragen of het de moeite waard is om uw relatie op het spel te zetten en zwijg je mss beter. Zeker als het "maar" wat gefoefel is. Het praat het verder niet goed en blijft een dwaze actie, maar swat.
Ja die jongen heeft vlinders en vindt da allemaal spannend. Aan hem om te besluiten of hij dat risico wil blijven aanhouden voor ne keer goe te fappen vs alles kwijt.
Niet de moeilijkste beslissing.

Veel gescheiden mensen zijn wellicht ook slippers. Tot ze echt gescheiden zijn en dan beseffen dat dat het allemaal niet waard was.

Ik zou nog wel eens willen zien bij koppels die eenmaal ze een aantal jaar gelukkig samen zijn en dan apart 2 weken op reis gaan met gelijkgestemden hoeveel verleidingen er zijn en “randactiviteiten” zullen plaatsvinden. Dan moet je toch al sterk in je schoenen staan.

Ik ben niet heiliger dan de paus, maar ik vind dat goedpraten à la "het is mij gewoon overkomen" meestal misplaatst. Als je iemand bent die niet enkel thuis zit en er op zijn minst gemiddeld goed uit ziet en vlot bent, dan gaan er sowieso kansen komen. Maar het is dan wel aan jou om-indien je in een relatie zit waarin je niet weg wilt- die kansen af te blokken.

Als je merkt dat er gevoelens beginnen borrelen of je voelt je bovengemiddeld aangetrokken tot iemand, dan MOET je niet ingaan op avances. In tegendeel: dan is het beter om dat niet te doen. En je kan heus wel iemand's benaderingen afblokken zonder de sfeer op een groepsreis te verpesten.

Nu goed, niemand is foutloos. En de sfeer op zulk een reis is helemaal anders (en broeieriger) dan aan het thuisfront. Dus dan is een foutje sneller gebeurd. Maar herhaaldelijk en tot op het punt dat je er seks mee zou hebben gehad moest het logistiek toegelaten zijn? Dat is toch al meer dan een dronken eenmalig slippertje.

De opties zijn hier al duidelijk belicht door meerdere leden, en ik zeg dit niet om van TS de baarlijke duivel te maken, maar dit vind ik al geen klassiek slippertje of 'gevoelens voor een ander' situatie. Dit is bedrog.

Terug
Bovenaan