Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

De Guardia Civil zijn grote vuillappen. Ja, ge moet die idioten aanpakken die vuurwerk op het plein gooien en stoeltjes afbreken. Maar een heel vak binnengaan en dan op onschuldigen kloppen is er gewoon over. Ik heb het zelf eens meegemaakt in Celta de Vigo. Hopelijk komen die klootzakken eens een stevige Oost-Europese ploeg tegen. Dan hebben ze tenminste tegenstand.
Bij de CL finale in 2019 ook menig Liverpool supporter met kinderen dat daar tussendoor wel eens plots een matrak van eentje op zijn paard tegen hem kreeg, at random. Die zijn er inderdaad niet vies van, in Frankrijk een beetje van hetzelfde.

En vandaag al voor de rechtbank. :clap:
Dat is het grote verschil met hier. Meteen snelrecht. Hier sleept dat 5 jaar aan

Bij de CL finale in 2019 ook menig Liverpool supporter met kinderen dat daar tussendoor wel eens plots een matrak van eentje op zijn paard tegen hem kreeg, at random. Die zijn er inderdaad niet vies van, in Frankrijk een beetje van hetzelfde.
Kijk, ik heb hier ook wel eens gezegd dat voetbal oorlog is en pyro een meerwaarde is, maar daar bedoel ik niet deze onzin mee. Die mennekes in het zwart mogen ze stilaan eens uit het voetbal gooien.

En vandaag al voor de rechtbank. :clap:
Ge moogt daarvan peizen da ge wil, mo die manne emmen wel in de bak gezeten voor under club ei.

Voila nu is iedereen aan de orde geweest.

Buiten die van Union maar die waren met te weinig en wouden hun verrekijkers niet kwijt.

Ligt toch ook aan Club (+ supportersvereniging) zelf. Voor Cercle Europees op Kilmarnock werden geen tickets verkocht aan mensen met stadionverbod voor geweldsdelicten. Die pipo's zijn wel effectief meegereist maar konden geen ticket bekomen bij de uitsupporters, ze zijn uiteindelijk bij Kilmarnock zelf gaan zitten en zijn daar ook uit de tribune gezet.

Ik weet dat er minder supporters zijn dus dat het makkelijker te controleren valt, maar het werkingsbudget van Club is toch veel groter. Vraag me wel af of Lorin Parys nog eens iets gaat zeggen over de de akkefietjes de afgelopen weken...
En net daarom heeft Cercle voor miserie gezorgd in Molde.
In Kilmarnock deden die gasten (buiten de goal in thuisvak vieren) overigens niets mis, en deden ze ook maar omdat ze boven hen gans het bestuur zagen vieren en roepen.

ze mochten erna wel allemaal mee en zie geen gedoe ...

De Guardia Civil zijn grote vuillappen. Ja, ge moet die idioten aanpakken die vuurwerk op het plein gooien en stoeltjes afbreken. Maar een heel vak binnengaan en dan op onschuldigen kloppen is er gewoon over. Ik heb het zelf eens meegemaakt in Celta de Vigo. Hopelijk komen die klootzakken eens een stevige Oost-Europese ploeg tegen. Dan hebben ze tenminste tegenstand.
idd. naar spanje gaan is 9/10 lappen van de matrak voor niets. Italie kan er ook weg mee. mogen lopen voor mijn leven in palermo omdat politie dan tov de ultras oogje dicht knijpt.
snachts molotovscocktails de cafe binnen, buiten komen en lappen van de flikken. mensen lagen dan vanaf de brancard te motten op flikken en anderen 😂
voordeel was: geen hotel nodig gehad 😁

trouwens de beerschot supporters worden beloond. ze moeten 3 matchen het schabouwlijk spel aanschouwen op verplaatsing.

trouwens de beerschot supporters worden beloond. ze moeten 3 matchen het schabouwlijk spel aanschouwen op verplaatsing.

*niet aanschouwen.

Voila, wat ik al eerder zei he. Voor een paar vuurpijlen op het veld, 3 wedstrijden zonder uitsupporters. Voor pijlen richting tegenstrever te gooien of politie werkonbekwaam te kloppen een actieplan opstellen.

Ik heb echt geen probleem met onze straf, voor de volledigheid. Terecht. Vuurpijlen horen niet thuis op het veld, zeker niet om onvrede te uiten betreffende het club beleid. Maar een beetje consequentie aub, toch niet zóveel gevraagd.

Voila nu is iedereen aan de orde geweest.

Buiten die van Union maar die waren met te weinig en wouden hun verrekijkers niet kwijt.
Gast gaf gewoon da stoelke terug.

4de provinciale, de belangen zijn daar hoog he.
Vuurwerk gooien is altijd belachelijk, de lage reeks maakt het nog belachelijker, maar dat gewoon oprapen om weg te leggen is natuurlijk ook niet de meest briljante ingeving.

"Het lag nogal dicht bij het team en bij de kindjes die aan de rand van het terrein stonden."

Ok, op zich zeker niet slim. Anderzijds, nog wel een 'nobele' actie. Uiteindelijk probeert die ook maar iets goed te doen.

"Toen ik hem aan de lijn had, heb ik gezegd dat ik hem niets kwalijk neem."

Amai, chapeau dat je dat kan zeggen. Denk dat ik die kerel in zijn plaats zou kapot-procederen voor de rechtbank met alle mogelijke middelen :tongue:
Wat voor een randmongool ben je eigenlijk als je zo'n zaken naar het stadion meesleurt en dan ook nog eens op het veld gooit... Stel je voor dat die dat slecht/verkeerd gooit en het komt gewoon los in de tribune terecht... De marginaliteit in het voetbal is toch soms echt niet te schatten.

De club is minder vergevingsgezind, terecht, en stelt zich uiteraard burgerlijke partij.

Hoezo neem je iemand iets niet kwalijk die basically een kleine bom in de buurt van kinderen gooit en waarbij jezelf door het verwijderen ervan vingers kwijtspeelt... :confused: :confused:

Hersens toch ook precies door mekaar geschud. Of gewoon schrik voor de "harde kern" misschien...

Heb de beelden gezien en het zag er op het eerste zicht zo'n rookbom uit die zoveel keepers en stewards in hun handen nemen en weg smijten m.

Ondertussen een combi regeling voor de Lommel supporters die tegen de beloften van Genk, in het stadion van ASV Geel(!!) spelen komende vrijdag.

En dan verbaasd zijn dat mensen opgefokt zijn..

Hoezo neem je iemand iets niet kwalijk die basically een kleine bom in de buurt van kinderen gooit en waarbij jezelf door het verwijderen ervan vingers kwijtspeelt... :confused: :confused:

Hersens toch ook precies door mekaar geschud. Of gewoon schrik voor de "harde kern" misschien...
gewoon omdat die spelers en co in die reeksen daar vaak zelf om vragen om zo wat ambiance te hebben.

Terug
Bovenaan