Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

Ik vraag me echt af wat hij exact heeft gezegd, want in het korte clipje dat ik zag vond ik precies geen echte gelegenheid waar ik zware woorden 'passend' vond. Het moet er dus echt heel casual zijn uitgekomen, wat natuurlijk ook niet goed is. :unsure:

In ieder gevl echt heel erg dom. Dat is ook dé plek waar je geen 'gamer moment' moet voorhebben.
 
Ik vraag me af in welke context je in godsnaam "nigger" zou zeggen op het veld als het niet eens specifiek gericht is naar een tegenspeler... Nu in Amerika sowieso dat woord gebruiken is oliedom, hoe hypocriet het ook wel niet mag zijn dat een blanke het niet mag en een zwarte wel.

Toen Diagne de penalty afpakte van Hans en de penalty mistte was ik ook "godverdoeme stoeme neger" aan het tieren naar mijn tv. Ben ik een racist? Belange niet. Zou ik dat ooit buiten m'n eigen huis of buiten in een grappige context tegen bvb vrienden gebruiken? No way.
 
Ik vraag me af in welke context je in godsnaam "nigger" zou zeggen op het veld als het niet eens specifiek gericht is naar een tegenspeler... Nu in Amerika sowieso dat woord gebruiken is oliedom, hoe hypocriet het ook wel niet mag zijn dat een blanke het niet mag en een zwarte wel.

Toen Diagne de penalty afpakte van Hans en de penalty mistte was ik ook "godverdoeme stoeme neger" aan het tieren naar mijn tv. Ben ik een racist? Belange niet. Zou ik dat ooit buiten m'n eigen huis of buiten in een grappige context tegen bvb vrienden gebruiken? No way.
vreemde opmerking , je vindt zelf dat 'neger' ontoelaatbaar is , maar hetzelf gebruiken thuis in intieme kring is dan geen probleem ?
 
vreemde opmerking , je vindt zelf dat 'neger' ontoelaatbaar is , maar hetzelf gebruiken thuis in intieme kring is dan geen probleem ?
Waar heb ik gezegd dat het ontoelaatbaar is?
Binnenskamers doe of zeg je wat je wil. Daarbuiten moet je letten op wat je zegt en zeker wat de lokale gevoeligheden zijn.

Op één jaar gratis heb ik me dit seizoen dood-geërgerd aan Viktor en hem stoeme jaenet en flikker genoemd. Maakt me dat homofoob omdat ik dat in mijn eigen huiskamer naar de tv roep? Ik denk het niet. Tzou nogal moeilijk zijn trouwens want ik ben zelf homo :biglaugh:

Maar ik als ik me bvb zou ergeren aan iemand buiten op straat ga ik niet lukraak iemand gaan uitmaken voor vuil jaenet. Nunance my dear.
 
Waar heb ik gezegd dat het ontoelaatbaar is?
Binnenskamers doe of zeg je wat je wil. Daarbuiten moet je letten op wat je zegt en zeker wat de lokale gevoeligheden zijn.

Op één jaar gratis heb ik me dit seizoen dood-geërgerd aan Viktor en hem stoeme jaenet en flikker genoemd. Maakt me dat homofoob omdat ik dat in mijn eigen huiskamer naar de tv roep? Ik denk het niet. Tzou nogal moeilijk zijn trouwens want ik ben zelf homo :biglaugh:

Maar ik als ik me bvb zou ergeren aan iemand buiten op straat ga ik niet lukraak iemand gaan uitmaken voor vuil jaenet. Nunance my dear.

Vreemde hersenkronkels.

Als een Afrikaanse speler een penalty mist en jij wordt daar zo boos van dat je "stomme neger" naar je TV roept, dan heb je eerlijk gezegd wel een probleem, ja.
Los van het feit dat je thuis kan doen wat je wil wat betreft uitspraken, is de plaats van je uitspraak compleet irrelevant om te bepalen of het racistisch is.
 
Ik zal nooit vuile homo/neger/etc tégen iemand zeggen of roepen om hem te kwetsen. Daar zit voor mij het verschil.

Dus jullie zeggen nooit achter de tv och wa een jaenet is dat? Of oh die James Cooke wat een irritante mongool is dat?
Daar zit voor mij het verschil, het gebruik ervan specifiek om iemand te kwetsen/beledigen, of in u eigen huishouden dat eruit flappen uit frustratie.
Dus jullie allemaal hebben in heel jullie leven nog nooit zo een uitspraak eruit geflapt naar tv ofzo? Geloof ik echt niet. Niet katholieker zijn dan de paus eh gastjes. In een stadion tussen de eigen supporters zou ik het bvb ook nooit zeggen ondanks menig supporter rond mij het wel doet.
 
Ik zal nooit vuile homo/neger/etc tégen iemand zeggen of roepen om hem te kwetsen. Daar zit voor mij het verschil.

Dus jullie zeggen nooit achter de tv och wa een jaenet is dat? Of oh die James Cooke wat een irritante mongool is dat?
Daar zit voor mij het verschil, het gebruik ervan specifiek om iemand te kwetsen/beledigen, of in u eigen huishouden dat eruit flappen uit frustratie.
Dus jullie allemaal hebben in heel jullie leven nog nooit zo een uitspraak eruit geflapt naar tv ofzo? Geloof ik echt niet. Niet katholieker zijn dan de paus eh gastjes. In een stadion tussen de eigen supporters zou ik het bvb ook nooit zeggen ondanks menig supporter rond mij het wel doet.
Dat mensen ooit iets fout deden en nu dat niet meer doen / bijgeleerd / beseft hebben, betekent toch niet dat ze daar nu geen kritiek over mogen geven?
Het zou maar erg zijn als we mensen niets meer laten bijleren want 1 keer fout is altijd fout...

Dat maakt mensen volgens mij niet "katholieker dan de paus", maar zou eerder aangemoedigd moeten worden.
 
Je begint het ook wel uit te breiden. Eerst ging het over "stomme neger" naar de TV roepen, dan over homofobe verwensingen en nu ook al "irritante mongool".
Die laatste lijkt me iets meer ingeburgerd te zijn als equivalent van idioot², en iets sociaal aanvaardbaarder dan "stomme neger".
 
Kunt zoiets toch niet begrijpen he. Of het is effe een moment van verstandsverbijstering geweest, of dit is structureel en wordt er op onze velden vanlles geroepen waar we gewoon geen aandacht aan besteden.

Duidelijk een slechte omgeving gehad bij Union. Van mij mogen ze Union als straf 12punten aftrekken en dit zeg ik als compleet neutrale genkenaar.
 
Een patent zowaar. :sarcastic:

Toch al mooi 279 doelpunten in het betaald voetbal ondanks zijn zogezegd pAteNt ...
De laatste tijd heeft hij statistisch gezien gewoon veel pech. En als een spits telkens de lat raakt of de keeper ipv de goal, dan wordt dat met een vergrootglas bekeken.

En een spits wordt daarop ook hard afgerekend. Want waarom ben je anders een spits? Juist ja, om te scoren.
 
Kunt zoiets toch niet begrijpen he. Of het is effe een moment van verstandsverbijstering geweest, of dit is structureel en wordt er op onze velden vanlles geroepen waar we gewoon geen aandacht aan besteden.
Dit is gewoon een structureel probleem vrees ik. Denk dat je niet wilt weten wat er onderling allemaal op zo'n veld gezegd wordt tegen elkaar.
 
Ik zou veel dingen zeggen in razernij, maar ik denk dat ik nooit in de buurt kom van een n-woord, ondanks vele jaren online gaming en dus ook pittige publieke CoD lobbies. :unsure:

Waanzinnige plaatsvervangende schaamte als je iemand zoiets hoort zeggen.
 
Terug
Bovenaan