Nog eens die hele discussie de voorbije bladzijden over 'monkey' gelezen. Blijkbaar zijn er velen die dit dus nog nooit gehoord hebben als belediging in de aard van 'idioot'. Nochtans kende ik dat woord wel in die context, en zelfs niet eens in racistische context (al moet je geen genie zijn om in te zien hoe beledigend dit tegen een zwarte moet zijn). Dus eens nagedacht dan waar ik dat woord dan van ken, en ik denk dat ik het ken uit chat van online poker. Daar wordt in chat natuurlijk ook serieus wat gevloekt en beledigd, maar racistisch kan het geenszins zijn gezien je niet eens ziet met wie je speelt.
Overigens ook eens dat gezegde 'pay peanuts, get monkeys' opgezocht, en blijkbaar is dat voornamelijk Brits Engels. Sowieso kan dat ook al rap racistisch overkomen, want als de laag-betaalde groep die ondermaats presteert dan toevallig van een ander ras zijn, dan wordt het ineens wel vaag.
Dus ja, daarom blijf ik Vanzeir wel het voordeel van de twijfel geven.
Overigens ook eens dat gezegde 'pay peanuts, get monkeys' opgezocht, en blijkbaar is dat voornamelijk Brits Engels. Sowieso kan dat ook al rap racistisch overkomen, want als de laag-betaalde groep die ondermaats presteert dan toevallig van een ander ras zijn, dan wordt het ineens wel vaag.
Dus ja, daarom blijf ik Vanzeir wel het voordeel van de twijfel geven.