Gedrag op het veld, in de tribune en op sociale media

Nu gaat ge mij op die woorden pakken. Ik vind pyro nog altijd een meerwaarde en het mag ook fel zijn qua aanmoedigen in de tribunes. Ik heb nooit gezegd dat ge vuurwerk en bierbekers op het veld moet smijten, laat staan mensen op hun gezicht vegen.

Ik heb ook het idee dat hier amper mensen zijn die met uitmatchen meegaan. Dan zou ge toch wel anders naar deze situatie kijken. Lekker in de zetel kijken.
Ik heb uitmatchen meegedaan met Club, Standard, Anderlecht, KV Kortrijk en ik vergeet er mssn nog een paar en ik vind nog steeds niet dat vuurwerk, pyro,... whatever allemaal moet kunnen. En dan nog een hoop bussen gevuld met strontzatte supporters omdat er menig bakbier werd leeggedronken tijdens de busrit. Dan zijn ze verwonderd dat er issue zijn met uitsupporters :rolleyes:. Dit is een goeie stap in de richting zodat de clubs en de supportersverenigingen hun verantwoordelijkheid moeten pakken en eindelijk iets doen tegen de rotte appels die er overal zitten maar waar er door niets of niemand op wordt gereageerd.
 
Ik heb uitmatchen meegedaan met Club, Standard, Anderlecht, KV Kortrijk en ik vergeet er mssn nog een paar en ik vind nog steeds niet dat vuurwerk, pyro,... whatever allemaal moet kunnen. En dan nog een hoop bussen gevuld met strontzatte supporters omdat er menig bakbier werd leeggedronken tijdens de busrit. Dan zijn ze verwonderd dat er issue zijn met uitsupporters :rolleyes:. Dit is een goeie stap in de richting zodat de clubs en de supportersverenigingen hun verantwoordelijkheid moeten pakken en eindelijk iets doen tegen de rotte appels die er overal zitten maar waar er door niets of niemand op wordt gereageerd.
Ja maar mannen, wij drinken op de bus voor de match ook pinten. Het wil niet zeggen dat iedereen die drinkt ook dingen gaat uitsteken. Ik vind dat heerlijk: een paar pinten drinken, de remming valt wat weg en ge gaat ook meer meezingen.

Natuurlijk moet ge mannen aanpakken die dan de boel gaan afbreken, maar de meerderheid doet dat gewoon niet.
 
Ja maar mannen, wij drinken op de bus voor de match ook pinten. Het wil niet zeggen dat iedereen die drinkt ook dingen gaat uitsteken. Ik vind dat heerlijk: een paar pinten drinken, de remming valt wat weg en ge gaat ook meer meezingen.

Natuurlijk moet ge mannen aanpakken die dan de boel gaan afbreken, maar de meerderheid doet dat gewoon niet.
Maar je hebt maar een paar enkelingen nodig die de boel verzieken en als de clubs of de supportersverenigingen daar niets tegendoen dan krijg je dus zo'n straffen zoals geen uitsupporters meer.
 
Ik heb ook het idee dat hier amper mensen zijn die met uitmatchen meegaan. Dan zou ge toch wel anders naar deze situatie kijken. Lekker in de zetel kijken.
Dit blijft toch een dooddoener die niet relevant is he. Alsof iemand, die geen uitmatchen mee gaat, niet kan beseffen dat dat heel leuk is en toch voorstander zijn van de voorgestelde straffen.
 
Dit blijft toch een dooddoener die niet relevant is he. Alsof iemand, die geen uitmatchen mee gaat, niet kan beseffen dat dat heel leuk is en toch voorstander zijn van de voorgestelde straffen.
Het is gewoon makkelijk om met deze straffen akkoord te gaan, terwijl ge nooit meegaat en de match op televisie volgt.
 
Het is gewoon makkelijk om met deze straffen akkoord te gaan, terwijl ge nooit meegaat en de match op televisie volgt.
Misschien wel, maar er zijn ook genoeg mensen die gewoon objectief kunnen oordelen, ook al kan dat nadelen hebben voor zichzelf. Ge wordt alleen maar met reden gestraft he. Dus als ze zich gedragen is er niks aan de hand. Ik kan me niet voorstellen dat ge zelf er plezier in hebt wanneer die mafkezen zich gedragen (zoals laatst bij STVV bijvoorbeeld).
 
Ik heb uitmatchen meegedaan met Club, Standard, Anderlecht, KV Kortrijk en ik vergeet er mssn nog een paar en ik vind nog steeds niet dat vuurwerk, pyro,... whatever allemaal moet kunnen. En dan nog een hoop bussen gevuld met strontzatte supporters omdat er menig bakbier werd leeggedronken tijdens de busrit. Dan zijn ze verwonderd dat er issue zijn met uitsupporters :rolleyes:. Dit is een goeie stap in de richting zodat de clubs en de supportersverenigingen hun verantwoordelijkheid moeten pakken en eindelijk iets doen tegen de rotte appels die er overal zitten maar waar er door niets of niemand op wordt gereageerd.
Volgens mij moet Pyro kunnen, maar dan wel door mensen die er effectief voor opgeleid zijn en nuchter zijn. Dan kan de sfeer en de veiligheid worden gegarandeerd. Als dat niet kan, dan liever geen pyro. Als ze daar rond zouden werken, zouden ze ook veel meer supporters meekrijgen in dat ganse verhaal in plaats van alles of niets te doen.

Daarnaast zouden ze ook beter de bar langer openlaten dan de 70e minuut op uitwedstrijden, zeker nu dat matchen rap 100 minuten duren.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nrt
Hoeveel uit supporters gaan er eigenlijk gemiddeld mee per ploeg?
Wij gaan nu zondag met 800 Genk-fans naar Mechelen. In de toppers kan dat rond de duizend liggen. Meestal toch altijd wel een paar honderd man.

Europees kan dat ooit ook een paar duizend man zijn.

Jammer dat ons thuispubliek niet zo trouw is zoals het uitpubliek.
 
Ik vind het een maatregel die zijn doel totaal voorbij schiet en enkel voor miserie en discussie zal zorgen.
En mensen in uitvakken die er niet horen om zo de boel te verkloten.

En kom niet af ja maar tickets op naam.
Ikzelf heb nog nooit een ticket op naam gehad als ik eens naar een match in de pro league ga.
Europees op Genk met West Ham ook niet.

Nuja gelijk ze al jaren bezig zijn zou men het beter de jupiler rechtbank league noemen.
Degradatie: rechtbank
Resulaat/beslissing staat ons niet aan: rechtbank

Nu dus ook nog onze supporters waren niet lee dus daardoor verloren: rechtbank
 
Betreffende die discussie een tijdje terug over supporters die elkaar aanspreken over slecht gedrag, hoe kan je die daders daarover aanspreken als die deel uitmaken van internationale cocainehandel en banners ontrollen in het stadion ter ondersteuning van willekeurige passanten in mekaar slagende hooligans?


Antwerp heeft een probleem.
 
Laatst bewerkt:
Het ontgaat mij wel een beetje wat de meerwaarde is om in dat artikel te zeggen dat onze vriend ook supporter is van een bepaalde club... Alsof er geen havenarbeiders zijn die supporteren voor een andere ploeg of geen interesse hebben in voetbal die mee doen aan de smokkel...

Maar het is idd wel een feit dat een groot deel van die harde kernen ook naast het voetbal echt geen doetjes zijn dus het hele "we straffen de hele tribune, ze zullen zich wel tegen die gasten keren" gaat niet op want niemand gaat zo iemand tegenspreken vrees ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
Is toch ook niets nieuws? Kijk maar naar Diabolik bij Lazio.
Het heeft hem uiteindelijk zijn leven gekost.

Maar snap uiteindelijk niet wat iemand zijn voetbalvoorkeuren te zoeken hebben hierbij?
Of gaan we nu ook voor iedere corrupte politieker, foefelende bedrijfsleiders, en andere sjoemelaars en misdaders gaan uitzoeken wat hun favoriete sport en club is om dat erbij te bonjouren?

Volgende week in HLN en voetbalkrant: supporters van club x hebben het meeste snelheidsovertredingen...
 
De voetbalvoorkeur zelf is niet relevant, wel dat ze reeds misdrijven plegen of verheerlijken (hooliganisme), onder een bepaalde kleur. Zeker als bepaalde misdrijven ook gebeuren in groepsverband onder die kleur.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nrt
Terug
Bovenaan