FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Verdient een goeie klets rond zijn oren van zijn mama

Van wie heeft hij die manieren denk je? :oi22:

moeder-verstappen-2022-970-1536x316.jpeg

bon, blijkbaar was er geen F1 op Tipik, dus waar kan ik nu in godsnaam de F1 bekijken, ze doen zelfs geen uitgestelde uitzending. Onnozele 21 juli

Was gewoon te zien op La Trois. Je kan ook gewoon een programmagids raadplegen he. Heb ik gedaan toen ik zag dat het niet op Tipik was en er zeker van was dat het dan wel op een andere RTBF zender te zien zou zijn.

Als fan van Mclaren is dit gewoon top om zien maar toch met een zure nasmaak want spijtig voor Oscar om onder deze omstandigheden te winnen. En Max is geen GOAT maar een geit. Lewis mag je met deze 200e podium toch duidelijk de GOAT noemen van deze generatie, en dat op zijn leeftijd allemaal nog, chapeau.

Was gewoon te zien op La Trois. Je kan ook gewoon een programmagids raadplegen he. Heb ik gedaan toen ik zag dat het niet op Tipik was en er zeker van was dat het dan wel op een andere RTBF zender te zien zou zijn.

Ik had de TV gids geraadpleegd maar er duidelijk overgezien, heb het dan dankzij de zoekfunctie gevonden.

Ik vind dit geen WIN voor piastri maar een kado overwinning, Lando was sneller, dus ik snap niet waarom piastri alsnog voorbij moest van het team. Dat Lando pissed was, kan ik goed begrijpen.

Vreemde conversatie van Lando in de cooldown room.

Lewis geeft een compliment, nogal zure reactie van Lando?

Ik vind dit geen WIN voor piastri maar een kado overwinning, Lando was sneller, dus ik snap niet waarom piastri alsnog voorbij moest van het team. Dat Lando pissed was, kan ik goed begrijpen.

Hoezo ge snapt het niet. Lando is de leiding gegeven door het team bij de 2de pitstop door hem eerst te laten pitten.

Lando geraakte er op eigen kracht niet voorbij dus lijkt me maar logisch dat de positie wordt teruggegeven.

Maar op die laatste stint was Lando aanzienlijk sneller. Dat zou ook zo geweest zijn als Piastri toch eerst had gepit. Lando zou hem dan onvermijdelijk op de hielen gezeten hebben, en dan vraag ik mij af wat ze hadden gedaan, hen laten racen of Lando de instructie geven om P2 te behouden. Ik denk eerlijk gezegd dat hij dan gewoon voor winst kon gaan.
Dat allemaal ervan uitgaande dat de undercut van Piastri toch niet voor een te groot verschil had gezorgd.

In het eerste deel van de race was Piastri gewoon sneller en nadien heeft Lando compleet onbegrijpelijk de 1ste plaats cadeau gekregen van het team. Ze hebben gewoon hun blunder rechtgezet door Piastri Norris voorbij te laten gaan.

Hadden ze Piastri eerst gepit zoals het hoort had Norris hem mss nog kunnen en wellicht zelfs mogen aanvallen in de laatste stint, als hij werkelijk zoveel sneller was. Maar door hun geblunder is dat er dus niet van gekomen.

Gewoon verdiende overwinneng voor Piastri, maar de manier waarop zorgt toch voor een wrange nasmaak voor het hele team. Hijzelf had zich zijn eerste overwinning ook wel ander voorgesteld wellicht.

In het eerste deel van de race was Piastri gewoon sneller en nadien heeft Lando compleet onbegrijpelijk de 1ste plaats cadeau gekregen van het team. Ze hebben gewoon hun blunder rechtgezet door Piastri Norris voorbij te laten gaan.

Hadden ze Piastri eerst gepit zoals het hoort had Norris hem mss nog kunnen en wellicht zelfs mogen aanvallen in de laatste stint, als hij werkelijk zoveel sneller was. Maar door hun geblunder is dat er dus niet van gekomen.

Gewoon verdiende overwinneng voor Piastri, maar de manier waarop zorgt toch voor een wrange nasmaak voor het hele team. Hijzelf had zich zijn eerste overwinning ook wel ander voorgesteld wellicht.
Het is een probleem dat Mclaren zelf veroorzaakt heeft natuurlijk. Oscar's eerste overwinning gaat nu altijd een wrange nasmaak hebben.
Op F1TV waren ze er ook over bezig, of ze de overwinning zouden afgeven of niet.

Ik vraag me het inderdaad ook af, stel dat Norris em sneller had teruggegeven en hij was effectief opnieuw sneller, mocht die em dan wel terug voorbij gegaan zijn? Toch altijd vreemd die teamorders. Het waren nog een 20-tal laps.

Het is een probleem dat Mclaren zelf veroorzaakt heeft natuurlijk. Oscar's eerste overwinning gaat nu altijd een wrange nasmaak hebben.
Op F1TV waren ze er ook over bezig, of ze de overwinning zouden afgeven of niet.

Ik vraag me het inderdaad ook af, stel dat Norris em sneller had teruggegeven en hij was effectief opnieuw sneller, mocht die em dan wel terug voorbij gegaan zijn? Toch altijd vreemd die teamorders. Het waren nog een 20-tal laps.
Hoe vreemd het ook lijkt, maar ik denk toch ook dat ze hun 2 piloten mss wel nog hadden laten racen mocht Norris meteen zijn plaats hebben afgegeven.

100%, maar er is een groot verschil tussen hard racen en de ‘yield or crash’ divebombs van Verstappen.

Plus na de race sta je weer naast elkaar. Rosberg en Hamilton waren ook dikke buddies. En zoals Verstappen nu weer deed… Vriend of vijand, dat is gewoon erover.
Wat deed? Ronde 1 is de fout van piastri dat Norris geen plaats laat waarop Max alleen langs buiten kan gaan. ( had die plaats nooit moeten teruggeven)
Peter windsor merkte dit ook al op
De divebomb bij hamilton is trouwens ook gebeurd door die andere auto die daar was ( de gedubbelde). Is gewoon een race incident, waar zelfs de stewards zeggen dat hamilton iets meer moeite kon doen om te ontwijken.

Over Max zijn gedrag tenslotte, tja dat was heel zielig dit weekend.
Het zit daar volgens mij heel fout bij redbull.
Hij moet het daar grondig beu zijn en volgens mij een deftige ruzie met een bepaalde persoon. ( de persoon dat wakker moet worden volgens hem)

Wat deed? Ronde 1 is de fout van piastri dat Norris geen plaats laat waarop Max alleen langs buiten kan gaan. ( had die plaats nooit moeten teruggeven)
Peter windsor merkte dit ook al op
Ik vond anders dat Max wel vrij vlotjes de buitenkant nam. Met zelfs nog een powerslide omdat ie het gas waarschijnlijk volledig ingeduwd had.

Jolyon Palmer had al een soortgelijke opmerking na één van Max zijn uitstapjes naast het circuit in Oostenrijk: dat het niet de bedoeling is om volle doemp op het gas te gaan en een heel wijde lijn te pakken om extra snelheid te behouden als je naast het circuit wordt geduwd.

Max maakt de bocht daar gewoon veel wijder zodat hij met meer snelheid dan de rest eruit komt (en dan nog eens gaat inhalen met die extra snelheid). Dat is dus niet de bedoeling als je naast de baan belandt.

De enige reden dat hij daar voor Norris zit aan de apex is omdat hij zich gewoon commit om gigantisch breed te gaan. Uiteraard kan je dan later remmen.

Nogal wiedes dat je uw plaats moet terug geven.
Deze beslissing komt trouwens van RedBull zelf hé. Stewards gaan nooit instructie geven om uw plaats af te staan. Dat is aan de teams zelf.

De enige reden dat hij daar voor Norris zit aan de apex is omdat hij zich gewoon commit om gigantisch breed te gaan. Uiteraard kan je dan later remmen.

Nogal wiedes dat je uw plaats moet terug geven.

Ik heb het hier wat moeilijk mee. Je mag gigantisch breed gaan, je mag daarvoor later remmen, zolang je eigenhandig on track zou blijven is er daarbij geen probleem en de rijder aan de binnenkand moet je ruimte laten om niet van de baan te gaan. Dat zijn tegenwoordig de regels.
Als Max hier uit zichzelf on track had kunnen blijven en Norris laat hem geen andere keuze dan off track te gaan, dan begrijp ik op zich niet waarom die plaats dan zou moeten teruggegeven worden. Het is dan ook niet aan Max om in te houden zodat hij er zeker achter moet blijven - Norris maakt de fout, niet Max.

Ik denk niet dat Norris iets anders kon doen aangezien hij anders tegen Piastri ging rijden :thinking:
Weinig discussie mogelijk denk ik. Bij Red Bull wisten ze het ook en daarom hebben ze hem maar snel de plaats laten teruggeven voor ze een tijdstraf kregen.

Norris maakt helemaal geen fout.
Zit nog ene langs hé.

Piastri laat 1 wagenbreedte ruimte aan de buitenkant. Dus ok.
Norris volgt de enige geldige lijn die er nog is. In dat geval heeft de buitenkant gewoon pech.

Max beslist al voor de bocht om vol gas langs het circuit te gaan rijden. Waardoor hij veel later kan remmen.

De divebomb bij hamilton is trouwens ook gebeurd door die andere auto die daar was ( de gedubbelde).

ik neem er gewoon 1 quote uit om te tonen hoe belachelijk het Max-verdedigen weer is.

de kerel is 1 van de meest getalenteerde piloten die er zijn. Heeft de titels van 2022 en 2023 onbedreigd binnen gehaald.
maar kan dan niet compenseren voor een klein beetje extra tow voor de volgende bocht? 't is geen unieke situatie voor hem he. en Lewis zat achter dezélfde wagen, en had géén probleem om de bocht te halen, behalve dan dat er een blauwe raket hem voorbij kwam gevlogen.
Max probeerde gewoon zijn move, maar was te laat.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan