marcel
Well-known member
ze zijn de start in Vegas vorig jaar nog vergeten.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Max beslist al voor de bocht om vol gas langs het circuit te gaan rijden. Waardoor hij veel later kan remmen.
Max gaat van de baan...
Als dat tegenwoordig ook al geen fout meer is bij racen...
Als je de onboards van Piastri en Norris ziet, sturen ze alle 2 heel de tijd in, nergens maakt iemand een beweging naar links om zo de andere opzij te duwen, Verstappen gaat zo van de baan omdat er geen plaats meer is en geeft dan als een gek gas om zo toch nog voor Norris de baan op te komen. Als er gravel had gelegen, had Verstappen ofwel moeten inhouden, ofwel Norris aanrijden. Terecht dat hij zijn plaats moest opgeven, als dit al vanuit het team zelf komt.Omdat hij van de baan wordt gereden, ja.
Als je de onboards van Piastri en Norris ziet, sturen ze alle 2 heel de tijd in, nergens maakt iemand een beweging naar links om zo de andere opzij te duwen, Verstappen gaat zo van de baan omdat er geen plaats meer is en geeft dan als een gek gas om zo toch nog voor Norris de baan op te komen. Als er gravel had gelegen, had Verstappen ofwel moeten inhouden, ofwel Norris aanrijden. Terecht dat hij zijn plaats moest opgeven, als dit al vanuit het team zelf komt.
Max is helemaal niet van de baan gereden.
Hij gaat daar op een plaats rijden die sowieso verdwijnt met 2 man aan de binnenkant.
Gas lossen en achter de McLarens invoegen.
Hij rijdt gewoon zelf van het circuit af.
Als er gravel was zoals vroeger, einde oefening.
Tuurlijk was Verstappen in fout. Soit een echte winnaar maar wanneer het close ligt, zoals de laatste GP’s, dan doet hij soms dingen op het randje of erover. Na 2 seizoenen onverstoorbaar alles te winnen dacht ik dat hij her aspect beheersing wel beter onder de knie mocht hebben nu.Ik denk niet dat Norris iets anders kon doen aangezien hij anders tegen Piastri ging rijden
Weinig discussie mogelijk denk ik. Bij Red Bull wisten ze het ook en daarom hebben ze hem maar snel de plaats laten teruggeven voor ze een tijdstraf kregen.
Nu ben je een aantal zaken gewoon aan het negeren. Eerst is dat Max niet weet hoeveel volk er aan de binnenkant zit en dat ook niet moet weten. Hij kiest een legitieme lijn langs de buitenkant en een lijn die hij kan aanhouden zonder van de baan te gaan. Dat is 1.
Ten tweede, en ik weet niet waarom dat genegeerd blijft worden, dus voor de zoveelste keer: hij ligt voor op de apex. Dat je in de remfase voor ligt op de buitenkant doordat je later remt is logisch, maar dat je aan de apex nog voor ligt toont gewoon dat je legitiem positie hebt. Het is carrement ABSURD dat je verwacht dat iemand in die positie gas terugneemt. Dat is langs de buitenkant meerijden en dat is absoluut geldig als je voor ligt.
En dan zie je ZEER goed vanuit de onboard van Max dat hij enkel maar van de baan rijdt omdat hij reageert op Norris die met zijn vleugel net niet tegen hem aan komt kletsen. Dat is letterlijk "van de baan worden gereden".
Dat zie je in die voorlaatste afbeelding toch ook al? Die neus van Max staat daar heel anders dan de mclarens. Ik denk omdat hij ook nog te veel snelheid in zich heeft in de bocht zelf. Voor zover ze niet alle 3 wat te veel snelheid hadden want inderdaad Piastri mist de apex ook en duwt de rest naar buiten. Maar racestart, 3 wagens op een rij, is de lijn die verstappen neemt toch wel zeer risicovol. Voor mij is er geen schuldige en is dit gewoon hard racen op de limiet in de eerste bochten na de start. Wat ik wel weet: als er een grindbak ligt dan maakt het niet uit dat Max op de apex miniem voorligt, dan zou hij zelf wel ingehouden hebben met de lijn die hij neemt. Dus haalt hij voordeel van buiten het circuit te gaan? Ja dat wel.Die laatste afbeelding is wel het moment dat Max beslist om uiteindelijk zo wijd mogelijk te gaan, off-track zo veel mogelijk snelheid te nemen en er zo voor te zorgen dat hij toch Norris uitkomt, en dat kan niet de bedoeling zijn.
Die laatste afbeelding is wel het moment dat Max beslist om uiteindelijk zo wijd mogelijk te gaan, off-track zo veel mogelijk snelheid te nemen en er zo voor te zorgen dat hij toch Norris uitkomt, en dat kan niet de bedoeling zijn.
Dat zie je in die voorlaatste afbeelding toch ook al? Die neus van Max staat daar heel anders dan de mclarens. Ik denk omdat hij ook nog te veel snelheid in zich heeft in de bocht zelf.
Wat ik wel weet: als er een grindbak ligt dan maakt het niet uit dat Max op de apex miniem voorligt, dan zou hij zelf wel ingehouden hebben met de lijn die hij neemt.
Bedankt voor de kinderachtige laughing reactTuurlijk was Verstappen in fout. Soit een echte winnaar maar wanneer het close ligt, zoals de laatste GP’s, dan doet hij soms dingen op het randje of erover. Na 2 seizoenen onverstoorbaar alles te winnen dacht ik dat hij her aspect beheersing wel beter onder de knie mocht hebben nu.

![]()
Audi appoints Binotto to head F1 venture as Seidl departs
Audi has announced that ex-Ferrari team boss Mattia Binotto will head the marque's Formula 1 venture amid a management shake-upwww.motorsportweek.com