FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ocon naar Audi of Haas, ik gok op Audi
Mick Schumacher naar Alpain, al zou het ook Doohan mogen zijn.

Pfff :(
Had echt gehoopt dat we Ocon niet meer zouden terugzien.
Wat een naar ventje.

Waarom zou een ander team die uberhaupt willen met zoveel ander beschikbaar talent...
Wat met Bearman, Lawson, Antonelli, enzoverder

.....but why?
Omdat Mick een grote link heeft met Alpain, want hij rijdt WEC voor hun. En hij heeft F1-ervaring. Is dat voor Alpain dan mss een goeie optie, dat weten we niet. Een Doohan er in zetten is dat mss ook niet, een Zhou (die ook wordt gelinkt aan het team) idem.

Ik zou eerder Doohan denken die het meeste kans heeft met de namen die genoemd worden. Ze gaan bij Alpine toch geen herhaling van het piastri scenario riskeren?

Was dat dan het nieuws dat ze teasden en naar afgeteld hebben? Vorig jaar had hij rond deze tijd 2 GPs gewonnen, en hebben ze een heel jaar lastig gedaan dat hij niet goed genoeg was.

Dat is inderdaad echt niet te verstaan... Ik weet ook niet helemaal wie ze dan in zijn plaats moeten zetten. Het ooit zo geweldige junior program laat het de laatste jaren wat afweten.

ach ja, ze zullen in Mexico nog eens hun geldbuidel hebben opengetrokken. Ook de Ford connectie daar in Mexico niet onderschatten, met het oog op 2026.

Ik weet niet goed wat jullie eigenlijk allemaal verwachten van Red Bull. Ontslaan ze rijders omdat ze niet voldoen dan zijn ze slecht, zijn ze wel loyaal naar rijders is het ook niet goed. Hou even in gedachten dat ze Webber ook onder contract hielden voor zo lang die het wou, ook al finishte die zelfs geen enkele keer P2 in het kampioenschap tijdens Vettel's 4 WDC streak.

Vooralsnog winnen ze WDC en WCC. Er komen ook weer klassiekere tracks aan. Ik denk dat er van een mug een olifant wordt gemaakt.

Ik vind het op zich vooral jammer dat Lawson waarschijnlijk weer geen zitje zal hebben (of Ricciardo zou weg moeten), maar die downfall van RB? Nog even afwachten hoor. 3 races geleden klonk het hier dat RBR dominanter was dan ooit, en nu is het alsof ze laatste gaan eindigen in het kampioenschap :D

De downfall van RB zit er sowieso aan te komen, mss nog niet dit jaar, maar we weten allemaal dat er aan alles een einde komt in F1. Wanneer zowel Ferrari als McLaren echt heel dicht gaan komen bij RB dan gaat Perez daar de zwakke schakel zijn en wellicht niet kunnen voorkomen dat ze punten gaan afpakken van RB. In ieder geval: het zou zeker niet slecht voor de sport zijn als RB eens voor P7 etc moet rijden en dat het eens Ferrari vs McLaren zou worden. We hebben tussen 2010 en nu al constant RB of Mercedes gehad voor de knikkers, tis tijd voor iets anders. Ik ben vooral benieuwd hoe lang Max het nog plezant gaat vinden dan als ie elk weekend voor P5 tot pakweg P9 gaat moeten rijden. En hoe snel al die successupporters het dan gaan af bollen.

Enfin, Ricciardo dan. Mag wat mij zeker uit de F1. Wordt redelijk naar huis gereden door Tsunoda... Best triestig voor een 8-voudig GP winnaar en iemand met bijna 13 jaar aan ervaring, maar mss verwacht ik er te veel van. Helaas heeft de CEO van Vcarb aan gegeven door te willen met Tsunoda én Ricciardo. Tsunoda kan ik nu wel begrijpen, rijdt toch wel op een hoog niveau. Ricciardo daarentegen.... Die houdt gwn dat stoeltje dat voor Lawson moet zijn bezet.

Dat er nog een team is dat Ocon wilt, snap ik helemaal niet. Is gewoon vragen om interne problemen.
Een akelig ventje. Zijn ego heeft een veel prominentere plaats dan teamprestaties.
Ik hoop gewoon dat die verdwijnt van de F1 grid.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet goed wat jullie eigenlijk allemaal verwachten van Red Bull. Ontslaan ze rijders omdat ze niet voldoen dan zijn ze slecht, zijn ze wel loyaal naar rijders is het ook niet goed. Hou even in gedachten dat ze Webber ook onder contract hielden voor zo lang die het wou, ook al finishte die zelfs geen enkele keer P2 in het kampioenschap tijdens Vettel's 4 WDC streak.

Vooralsnog winnen ze WDC en WCC. Er komen ook weer klassiekere tracks aan. Ik denk dat er van een mug een olifant wordt gemaakt.

Ik vind het op zich vooral jammer dat Lawson waarschijnlijk weer geen zitje zal hebben (of Ricciardo zou weg moeten), maar die downfall van RB? Nog even afwachten hoor. 3 races geleden klonk het hier dat RBR dominanter was dan ooit, en nu is het alsof ze laatste gaan eindigen in het kampioenschap :D
Ik ben niet tégen een contract verlenging voor Checo. Ik vind hem als 2de piloot naast Max vergelijkbaar met Bottas naast Hamilton (iets minder wel).

Maar het is gewoon opvallend dat hij in dezelfde periode van het seizoen vorig jaar een pak beter was dan nu, en dat ze er toen niet tevreden over waren.

Waar was dat drama dan vorig jaar voor nodig?

Ik ben niet tégen een contract verlenging voor Checo. Ik vind hem als 2de piloot naast Max vergelijkbaar met Bottas naast Hamilton (iets minder wel).

Maar het is gewoon opvallend dat hij in dezelfde periode van het seizoen vorig jaar een pak beter was dan nu, en dat ze er toen niet tevreden over waren.

Waar was dat drama dan vorig jaar voor nodig?

Hij heeft 19 punten minder na 8 races dan vorig jaar na 8 races. 14 punten daarvan komen door overwinningen vorig jaar die er kwamen door ongeluk van Max (driveshaft issue in SA, SC timing in Baku). De overige 5 punten (en zelfs meer dan dat eigenlijk) kan je gemakkelijk toekennen aan het feit dat de RB19 die eerste 8 races toch wel dominanter was dan de RB20 nu.

Als je die zaken samenneemt, doet hij het dan echt slechter?

Onbegrijpelijk
Hij moet veel petjes verkopen in Mexico.
Ofwel is dat nog een gevolg van Horner vs Marko. Marko wil Perez niet <> Horner steunt Perez. Moest Ricciardo beter gepresteerd hebben in het begin van het jaar, dan ging het wel anders geweest zijn.

Nuja, ergens snap ik het wel.
Bottas was ook de minst problematische teamgenoot van Hamilton :p. En je weet wat je krijgt met Perez. Een nieuwe zetten ernaast kan weer "stress" veroorzaken en teveel kabaal. Keuze voor stabiliteit.

Ocon -> Indycar :p.

Haas heeft een echt teamplayers nodig. Niet weer één die auto's à volonté beschadigd :p.
Audi heeft Hulkenberg al en Sainz/Tsunoda lopen rond. Waarom dan Ocon?

Perez brengt ook gewoon veel centjes binnen. Zijn Latino aanhang is dan ook enorm in Mexico en de VS. Volgens dit artikel:
Checo is good for selling a lot of cans of Red Bull, both in North America and Latin America. He brings a lot of sponsorship money to the team and that is important, even at this time in F1 with a budget cap. Almost 65% of all online Red Bull F1 merchandise is sold to Mexico."

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan