FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou me allemaal niet verbazen dat dit seizoen “staged” is om het seizoen spannend te maken. Er zitten Amerikanen achter de schermen, die houden van zulke spellekes -.-

Ps: Waar is Leclerc zijn boete voor het woord Fuck (ik zou ni willen dat hij boete krijgt)
Als je dan toch over consistentie spreekt als Fia zijnde, dan moet je over alles spreken.
Leclerc heeft zich blijkbaar onmiddelijk gerealiseerd dat hij een Fuck eruit flapte en heeft zich na de persconferentie uitgebreid geëxcuseerd bij de aanwezige fia steward.
Dit schuldinzicht heeft bij fia doorslag gegeven om geen straf te geven.

Zou me allemaal niet verbazen dat dit seizoen “staged” is om het seizoen spannend te maken. Er zitten Amerikanen achter de schermen, die houden van zulke spellekes -.-
Dat is toch een geheim dat je nooit kan bewaren en waar nooit iedereen aan zou meewerken?

Komaan, van u verwacht ik wel iets meer onderbouwde uitspraken, geen tinfoil hat nonsens 🙈

Exact! Hooguit worden er hier en daar regels bedacht die de een of de ander meer benadelen. Maar dat is zo oud als de sport zelf en soms de bedoeling om het veld bij elkaar te houden. Hier en daar een malafide voorzitter ofc.
Ik wilde alleen maar bedoelen dat er wel politiek en lobbywerk te pas aan zal komen. Daarvoor zijn de belangen te groot.
Dat alles geënsceneerd is geloof ik dan weer niet.

Komaan, van u verwacht ik wel iets meer onderbouwde uitspraken, geen tinfoil hat nonsens 🙈

Het seizoen is te raar verlopen om als normaal te beschouwen -.-

Nog 4 races. Ik ga toch blij zijn als dit seizoen voorbij is. Dit seizoen boeit me ook op 1 of andere manier niet. Denk dat het ook te maken heeft met die banden die vreemd performen ofzo. Ik wil terug puur racen zien op 100% zonder degradatie van banden.

Het seizoen is te raar verlopen om als normaal te beschouwen -.-

Nog 4 races. Ik ga toch blij zijn als dit seizoen voorbij is. Dit seizoen boeit me ook op 1 of andere manier niet. Denk dat het ook te maken heeft met die banden die vreemd performen ofzo. Ik wil terug puur racen zien op 100% zonder degradatie van banden.

Ik denk dat FIA/Liberty ieder seizoen al Pirelli belagen om de banden zodanig te ontwerpen om spektakel te garanderen. :p
Maar dat het niet simpel is om een band te ontwerpen met een specfieke voorspelbare degradatieprofiel wanneer wind, vuil en circuittemperatuur dit ook kunnen beïnvloeden.

Was Mexico track temp op zondag niet een stuk kouder dan normaal?

1 van de stewards in Mexico was blijkbaar Tim Mayer, zoon van mede McLaren oprichter Teddy Mayer :biglaugh: Nu snap ik de 2 x 10s.
En Johnny Herbert was er ook bij, uiteraard zou ik zeggen.
Dat is inderdaad nogal van de pot gerukt.
In Austin was echter Derek Warwick bij de stewards. Die heeft grote connecties met Honda.

Het ziet er nu toch naar uit dat Perez zijn laatste race voor Red Bull gaat rijden in Brazilië.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen, volgens mij wordt het:
  • Lawson en Perez wisselen van zitje voor de rest van 2024, met de bedoeling om alsnog het constructeurskampioenschap binnen te halen. Lijkt mij minstens 5 races te laat dan.
  • Perez out voor 2025, en Colapinto in bij Alpha Tauri. Zou wel de zoveelste blamage zijn voor Red Bull als ze na Verstappen en Perez opnieuw een rijder buiten hun eigen junior programma (moeten) aantrekken omdat de eigen kweekvijver niet voldoet.
En opnieuw een motorwissel bij Verstappen dit weekend. Wel slim om het in Brazilië te doen. De gridstraf geldt niet voor de sprintrace, en voor de hoofdrace is inhalen veel makkelijker dan op de resterende circuits.

Gewoon een natte baan is goed genoeg, want idd, anders weer veel rondjes achter de SC en veel uitstelgedrag van de FIA. De baan is ook volledig opnieuw geasfalteerd dus komend weekend begint iedereen weer van 0. Gaat dus een zeer interessant weekend worden;

Magnussen is ziekjes vandaag, dus Bearman neemt zijn plaats in. En aangezien er Sprint Qualifying, zal hij morgen ook de Sprint moeten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan