FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
De kans dat Verstappen dit jaar de titel wint is 95% ondanks de problemen met de wagen. Zijn voorsprong is nog best groot in verhouding tot het aantal races (Nog amper 4). Maar dit moet hem toch ongerust maken over volgend seizoen. Met deze wagen wordt hij volgend jaar geen WK.

Maar in de autosport kan het snel weer omkeren.
Ik zou er zo zeker niet van zijn. Norris moet 11,75 punten per race inhalen (als je de sprints niet mee telt!): dat wil zeggen als Norris wint en Max telkens 4e is dan wint Norris het kampioenschap. En momenteel zijn er 4 wagens duidelijk sneller dan Max (Ferraris en McLarens, al kan je over Piastri twijfelen door zijn dipje). Het gaat er volgens mij dus vooral op aan komen of Norris de Ferraris te baas kan.

11,75 punten gemiddeld over 4 races is, hoe je het ook draait of keert, zeer veel (meer dan wat hij afgelopen weekend heeft kunnen goedmaken).

Dat Norris nu plots 4 keer zou winnen is ook redelijk utopisch denk ik. Aangezien hij er nog maar 3 heeft gewonnen tot nu toe dit seizoen.

Als ze Perez nu niet buitengooien, dan heeft die bewijsmateriaal van Horner zijn escapades, dat kan toch niet anders? “Fastest lap attempt”, zieliger kan het niet meer worden.

Ik vraag mij nog altijd af hoeveel Red Bull die Mexicanen kunnen drinken om Perez zolang in die auto te houden. :p
Daarmee dat Colapinto zijn naam is gevallen bij Red Bull? Is hij de nieuwe Zuid-Amerikaan die Red Bull moet verkopen :p?

Ik vraag mij nog altijd af hoeveel Red Bull die Mexicanen kunnen drinken om Perez zolang in die auto te houden. :p
Daarmee dat Colapinto zijn naam is gevallen bij Red Bull? Is hij de nieuwe Zuid-Amerikaan die Red Bull moet verkopen :p?
Het is vooral het Mexicaanse geld van Carlos Slim die Perez al zo lang in de auto heeft gehouden :)
Er zijn geruchten dat Perez al eerder dit seizoen aan de kant zou gezet worden, maar dat Slim het verloren prijzengeld van de constructeurstitel bijpast als ze Perez maar tot het einde van het seizoen in de wagen laten zitten.

11,75 punten gemiddeld over 4 races is, hoe je het ook draait of keert, zeer veel (meer dan wat hij afgelopen weekend heeft kunnen goedmaken).

Dat Norris nu plots 4 keer zou winnen is ook redelijk utopisch denk ik. Aangezien hij er nog maar 3 heeft gewonnen tot nu toe dit seizoen.
eigenlijk zijn het 6 races, want nog 2 sprints ook. da's gemiddeld 7.8 punten. (maar in een sprint is het verschil kleiner)

eigenlijk zijn het 6 races, want nog 2 sprints ook. da's gemiddeld 7.8 punten. (maar in een sprint is het verschil kleiner)
Merci voor de info.
Ik had geen idee of er nog sprintraces waren.

Dat komt goed uit, enkel probleem dat Max volgens mij iedere sprintrace tot nu toe voor Lando is gefinisht. Ik denk zelfs iedere sprintrace gewonnen?

1 van de stewards in Mexico was blijkbaar Tim Mayer, zoon van mede McLaren oprichter Teddy Mayer :biglaugh: Nu snap ik de 2 x 10s.
En Johnny Herbert was er ook bij, uiteraard zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
Hoe staat het eigenlijk met wisselstukken?
Max moet zo goed als zeker een gridstraf nog ergens pakken om van motor te wisselen. Norris?

Norris is veel te wisselvallig om kampioen te worden, veel intrinsiek talent maar niet consistent genoeg.

Een Sainz bv heeft minder intrinsiek talent maar haalt wel telkens het maximale eruit, vrij zeker als je Sainz dit seizoen in de Maclaren had gezet hij nu eerste stond in de stand.

Norris is veel te wisselvallig om kampioen te worden, veel intrinsiek talent maar niet consistent genoeg.

Een Sainz bv heeft minder intrinsiek talent maar haalt wel telkens het maximale eruit, vrij zeker als je Sainz dit seizoen in de Maclaren had gezet hij nu eerste stond in de stand.

Norris is op 4 races na telkens in de top 4 geëindigd in alle races die hij heeft uitgereden dit seizoen, in een seizoen met 3-4 teams die kans maken op de overwinning, dat is toch redelijk consistent?

Ik vind zijn races overall toch redelijk sterk ondanks de soms mindere start.

In hun laatste seizoen samen bij McLaren waren ze toch ook redelijk aan elkaar gewaagd dacht ik.

Wat een vreemde opmerking ja

Tussen China en Spanje heeft Norris in 6 GP's 5 top 2 posities gehaald.
Er is niemand (buiten Max) die nog maar in de buurt komt van deze consistency dit seizoen?

Beide zijn imo correct.

Je kan zeker zeggen dat Norris veel te weinig punten en overwinningen gepakt heeft met deze wagen tussen Miami en nu.

De enige reden waarom Norris meedoet voor de titel is omdat hij inderdaad het ganse jaar consistent geweest is. Voornamelijk zijn goeie races voor Miami, dus voordat de wagen zo goed was.

maar de wagen was na miami toch niet zo goed als die nu is? en zelfs nu is die niet zó geweldig.
na miami is het momentum eerder naar Ferrari en tijdelijk Mercedes gegaan, pas later is die wagen echt beginnen winnen.
en er zijn maar 2 races met echte voorsprong geweest, tbh.

we zitten met 3 à 4 wagens die goed zijn op dit moment. Mclaren zit daar, afhankelijk van het circuit, een beetje boven. ik denk zelfs dat het op dit moment gewoon weer Ferrari is.

De wagen is sinds Miami toch een wagen waarmee ge kampioen (WCC en WDC) kunt worden. Dominant is die inderdaad maar een paar races geweest maar die wagen kan sinds de update in Miami elke race wel voor de winst meedoen.

Mercedes en Red Bull liggen toch de laatste races duidelijk achter op Ferrari en McLaren?

1 van de stewards in Mexico was blijkbaar Tim Mayer, zoon van mede McLaren oprichter Teddy Mayer :biglaugh: Nu snap ik de 2 x 10s.
En Johnny Herbert was er ook bij, uiteraard zou ik zeggen.

Als Max fan kan ik zelfs niet zeggen dat de straffen onterecht waren, maar wat Teddy Mayer daar als steward mag doen, dat snap ik minder.
Johny Herbert..tja, nooit fan van geweest.

Volgende week zetten we Jos Verstappen als steward, naast de
Guido VD Garde en Piquet.

Ps: Waar is Leclerc zijn boete voor het woord Fuck (ik zou ni willen dat hij boete krijgt)
Als je dan toch over consistentie spreekt als Fia zijnde, dan moet je over alles spreken.

Over de mensen dat zeggen , de mclaren is toch niet zo sterk?
Lol, met die Mclaren rijd Max gewoon 15 seconden voor op de rest.
Lando zou eigenlijk nooit mogen starten achter Max.
Gratis tip voor Lando, steek Max illegaal voorbij en neem de 10 seconden straf.
Je kan makkelijk van de RB 30 sec wegrijden.

maar de wagen was na miami toch niet zo goed als die nu is? en zelfs nu is die niet zó geweldig.
na miami is het momentum eerder naar Ferrari en tijdelijk Mercedes gegaan, pas later is die wagen echt beginnen winnen.
en er zijn maar 2 races met echte voorsprong geweest, tbh.

we zitten met 3 à 4 wagens die goed zijn op dit moment. Mclaren zit daar, afhankelijk van het circuit, een beetje boven. ik denk zelfs dat het op dit moment gewoon weer Ferrari is.
die wagen is vanaf een mid stint met voorsprong de snelste wagen.
Die hebben iets gevonden waarop de banden hen perfect liggen. (of de banden zijn veranderd want elk ander team heeft wel dit probleem).
Norris moet gewoon altijd dit WDC winnen (wat hij niet gaat doen door de weggegooide punten door Piastri te laten winnen)

McLaren is ijzersterk naarmate de wagen lichter wordt en de bandenslijtage toeneemt bij de anderen.
Dat gezegd zijnde is de enorme terugval die Red Bull dit seizoen heeft gekend ook wel heel verdacht. Er zat iets op die wagen wat men heeft moeten wijzigen, dat kan bijna niet anders. Zo'n grote terugval heb ik enkel bij een team als BrawnGP zien gebeuren in het verleden, maar dat was omdat er geen geld meer was om de auto verder te blijven ontwikkelen. Een probleem dat Red Bull niet in het minste heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan