FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?

• Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
het zou wel wat zijn: WDC leveren, en maar 3de in het WCC.

en laat ons efkes eerlijk zijn: Verstappen gaat niet elke race 20s penalty pakken, om Norris 11 punten kado te geven.

en laat ons efkes eerlijk zijn: Verstappen gaat niet elke race 20s penalty pakken, om Norris 11 punten kado te geven.
Zou logisch zijn. Verstappen overstijgt zijn wagen al het hele seizoen. En dat deed ie ook al toen Mercedes nog alles won. HAM-BOT-VER, hoe vaak hebben we dat gezien?

Bwa...

Hij moest voor deze race gemiddeld 11 punten per race goedmaken. Op dit moment maakt hij er 11 goed. Dus eigenlijk is dit gewoon netto een ex-aeqo.
Ik was aan het rekenen met 6 races en 1 sprint(2x triple header) te gaan maar COTA en Mexico zijn al gedaan dus dat beïnvloedt de berekening. Al bij al inderdaad nog redelijk ok voor Verstappen met zijn 20sec straf en problemen tijdens FP.
Hopelijk gaat ie nu wat meer brains gebruiken tijdens het racen na vandaag.

Die Red Bull zag er echt wel traag uit in de 2e stint. Ik mag hopen dat Max zich inhield en dat het ook komt door zijn problemen tijdens FP.

Saaie race overigens.
Moest wel lachen toen Checo grote mond had over Lawson. Als er nu 1 rijder is die geen recht heeft tot spreken...

Laatst bewerkt:
Dit is wel een gouden weekend voor Norris voor het WDC.
Verstappen heeft op een laffe manier Norris zijn p3 afgepakt, waarna Norris een hele tijd heeft vastgezeten achter Verstappen en daardoor uiteindelijk niet meer voor de overwinning kon gaan. Ok, die 20 seconden straftijd is een "meevaller" (want volkomen terecht natuurlijk), maar voor Norris persoonlijk zat er wel meer in.

Tja Max zal nooit veranderen zeker.
Waarom 20 seconden overdreven?
Is standaard straf,meesten zijn vergeten dat Lando initieel ook 10 seconden aan zijn broek had in Austin maar verzachtende omstandigheden kon inroepen.
Hier is duidelijk geen sprake van verzachtende omstandigheden
Het is puur arcade game racen wat Verstappen hier doet.
Lelijk om te zeggen maar ik hoop dat Max eens koekje van eigen deeg krijgt en iemand hem eruit ramt door extra gas te geven om eerst aan de apex te zijn zodat dat hij echt lessen eruit leert want hij lacht toch met die tijdstraffen.
Een beetje van wie niet horen wil moet maar voelen.
IJdele hoop en die gedachte zou niet mogen maar het is echt wel serieuze optelsom aan't worden bij,Max.
Komt veel te vaak met zijn agressieve stijl weg.
En dan die commentatoren die niet door hebben dat er 2 incidenten onderzocht werden voor T4 en T8 wat duidelijk inbeeld is geweest en opeens uit de lucht komen vallen. :sarcastic::sarcastic:

Aan de andere kant, had Verstappen niet die actie gemaakt had Norris mogelijk gewonnen (gezien hoe hij zelfs nu nog relatief dicht kwam), had Verstappen vermoedelijk max 4e geworden, en had Norris 13 punten gepakt ipv 11.

En waarom zou hij dat niet doen? Stewards mogen er met een vergrootglas op zitten vanaf nu want als Norris volgende week er langs probeert te gaan dan doet hij het gewoon weer. Met zijn sarcastische reacties geeft hij dat wel prijs. Norris die zo weinig mogelijk of zelfs geen punten pakt in een race is zijn enige doel en dat doel heiligt de middelen die hij gebruikt. Vandaag kosten die penalty's hem zelf waarschijnlijk 8 ipv 12 punten, maar Norris mogelijks ook de 25 punten ipv 18 punten die hij nu krijgt. Dus kan je zelfs zeggen dat hij met de penalty's mogelijks nog 3 punten wint.

Aan de andere kant, had Verstappen niet die actie gemaakt had Norris mogelijk gewonnen (gezien hoe hij zelfs nu nog relatief dicht kwam), had Verstappen vermoedelijk max 4e geworden, en had Norris 13 punten gepakt ipv 11.
Dit inderdaad.

Max haalt volgens mij nog steeds gewoon profijt uit zijn vuil spel.

Ik was aan het rekenen met 6 races en 1 sprint(2x triple header) te gaan maar COTA en Mexico zijn al gedaan dus dat beïnvloedt de berekening. Al bij al inderdaad nog redelijk ok voor Verstappen met zijn 20sec straf en problemen tijdens FP.
Hopelijk gaat ie nu wat meer brains gebruiken tijdens het racen na vandaag.

Ik heb zelf niks geteld. In de pre-race show op f1tv zeiden ze 11 punten.

Deze race heeft vooral laten zien hoe weinig kans nog maakt. 11 punten per race is behoorlijk gigantisch.

Terechte straffen, doen alsof het een moordpoging was is er ook over.
En lando mag echt wel stoppen met wenen vind ik.
Mocht ik Max zijn Norris mocht privé naar huis vliegen.

Max komt goed weg in de eindstand.
Redbull pace was schandalig, straks moet hij in de auto van lawson gaan zitten om kans te maken op het kampioenschap.
Ik denk dat die niet sneller, maar wel veel voorspelbaarder is.

Het zou mij toch niet verwonderen dat we leren binnenkort dat er toch iets mis met de banden zelf.
Te veel coureurs dat niet begrijpen dat op nieuwe set a de auto zo reageert en op dezelfde compound set b de auto helemaal anders is.

Terechte straffen, doen alsof het een moordpoging was is er ook over.
En lando mag echt wel stoppen met wenen vind ik.
Mocht ik Max zijn Norris mocht privé naar huis vliegen.

Max komt goed weg in de eindstand.
Redbull pace was schandalig, straks moet hij in de auto van lawson gaan zitten om kans te maken op het kampioenschap.
Ik denk dat die niet sneller, maar wel veel voorspelbaarder is.

Het zou mij toch niet verwonderen dat we leren binnenkort dat er toch iets mis met de banden zelf.
Te veel coureurs dat niet begrijpen dat op nieuwe set a de auto zo reageert en op dezelfde compound set b de auto helemaal anders is.

Is me dit seizoen inderdaad al meermaals opgevallen. Banden die helemaal niet performen zoals verwacht.

Naar mijn gevoel ook vaak geen of echt zeer kortstondig pace voordeel met een zachtere band dit seizoen (ivm vorige seizoenen)?

Als ze Perez nu niet buitengooien, dan heeft die bewijsmateriaal van Horner zijn escapades, dat kan toch niet anders? “Fastest lap attempt”, zieliger kan het niet meer worden.

dat was toch ook maar opgedragen vanuit Red Bull omdat Leclerc voor dat punt ging (en ze dat dus wilden afnemen)?

ge moet serieus zijn: Perez is al niet de meest zekere in de Red Bull, en die had dan nog eens zware schade. ik denk dat Checo al serieus content zou zijn met uit te rijden.

ik wil ook Perez niet te hard afschieten (deze race), die Red Bull is echt geen goede auto als ze de banden niet begrijpen.
Die snelheid vloeit gewoon weg uit die auto tijdens de race, waar de Mclaren sneller is aan het eind van de banden.
Heel onvoorspelbaar allemaal.

Max heeft heel veel gelulk dat Ferrari zich ineens aan het moeien is met vooraan te rijden, anders moest Norris al lang met 20 punten voorsprong staan.
Gaat nog leuk einde worden (ik gok nog altijd dat hij gewoon wint)

(ik gok nog altijd dat hij gewoon wint)
De kans dat Verstappen dit jaar de titel wint is 95% ondanks de problemen met de wagen. Zijn voorsprong is nog best groot in verhouding tot het aantal races (Nog amper 4). Maar dit moet hem toch ongerust maken over volgend seizoen. Met deze wagen wordt hij volgend jaar geen WK.

Maar in de autosport kan het snel weer omkeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan