FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Ik gok op Sainz naar Sauber om op Audi te landen. Dat was toch al even een hardnekkig gerucht.

Die ene kerel tijdens de Sky uitzending leek zich te misspreken,.dat er nu opportuniteiten zouden zijn voor Sainz bij "Aston Martin en Audi". Dat betekent... Alonso naar Mercedes? 😄


Waarom geen Alonse - Sainz bij Aston Martin :p. Ik zie zoon Stroll wel relatief vroeg met F1 stoppen.
Lance zei in november: “Yeah, I mean, the plan is I’m staying next year,”
Ik lees tussen de lijntjes: In 2025 wil ik eens iets anders doen.
 
De vraag is vandaag vooral of Hamilton op 40-jarige leeftijd nog beter gaat zijn dan Leclerc. Ik acht het zeker niet onmogelijk, maar een uitgemaakte zaak is dat ook niet direct. Ik verwacht dat Leclerc zeker in qualifying de betere zal zijn - of zijn imago als kwalificatiebeest is op 1 of andere manier niet wat het is :)
Lewis was puur op race pace ietjes trager dan Russell in 2023. Komt uiteraard door de sprintraces.
Telt daar nog eens 2 jaar bij en een voor hem nieuwe auto + Leclerc... Maar het blijft wel Lewis. Ondanks zijn iets tragere race pace heeft ie Russell dit jaar toch wel afgetroefd. (In punten voor de WDC)
Maar ik verwacht eerlijk gezegd toch geen zotte dingen.

Het is alleszins mooi op hem in een Ferrari te zien. Ik had gedacht dat ie gewoon zou stoppen na 2024. (Leeftijd en shit wagen)
 
#DatumTeamChassisFoto's
#12024-02-02HaasVF-24Foto 1 - 2
#22024-02-05SauberC44Foto 1 - 2
#32024-02-05WilliamsFW46Foto 1 - 2
#42024-02-07AlpineA524-
#52024-02-08Visa Cash App RB--
#62024-02-12Aston MartinAMR24-
#72024-02-13FerrariSF-24-
#82024-02-14MercedesF1 W15-
#92024-02-14McLarenMCL38-
#102024-02-15Red BullRB20-
 
Die Sauber is schitterend.

Daarnaast wat regelwijzigingen:
  • DRS vanaf ronde 2 ipv 3
  • 4 PUs komend seizoen ipv 3
  • Sprint weekend formaat: verandert: sprint race en gewone quali swappen van plaats. Veel logischer nu: eerst FP, dan SQ, dan SR, dan Q en dan R.
 
Heel knap idd die Sauber.

Is zo een livery die ik zelf zou maken, altijd de combo groen/zwart knap gevonden.
 
Hoelang nog voordat Newey het ook voor bekeken gaat houden? Die zal ook gaan denk van: aight, i'm outta here. Mss is Italië nog zo slecht niet :p
 
als Horner ontslag moet nemen
en Newey naar Ferrari zou gaan
denk ik dat enkel zijn lang contract Verstappen bij Red Bull gaat houden

ik zou niet verschieten als die eerste 2 zouden gebeuren (het ene al onwaarschijnlijker als het andere), dat Mercedes eens zou polsen.
 
Laatst bewerkt:
4x8isyoaa7hc1.jpeg


Zo'n prototype zou eigenlijk een chauffeur en een passagier moeten kunnen hebben, terwijl een F1 een single seater is.
 
Die Hypercars zijn idd bizar klein, of de F1's zijn groot. Hoewel, die zijn effectief (te) groot, maar de Hypercars zouden toch wel een dimensie groter mogen zijn. Iets waar de LMP1's ook al last van hadden.

Een nieuwe voor in het lijstje ;

#DatumTeamChassisFoto's
#12024-02-02HaasVF-24Foto 1 - 2
#22024-02-05SauberC44Foto 1 - 2
#32024-02-05WilliamsFW46Foto 1 - 2
#42024-02-07AlpineA524Foto 1 - 2
#52024-02-08Visa Cash App RB--
#62024-02-12Aston MartinAMR24-
#72024-02-13FerrariSF-24-
#82024-02-14MercedesF1 W15-
#92024-02-14McLarenMCL38-
#102024-02-15Red BullRB20-

Morgen de nieuwe VCARB, ik gok op een Toro Rosso achtige livery met blauw/groen ipv blauw/rood
 
Wel verschoten van die 2 naast elkaar. Zou je door ze zo individueel in hun eigen wedstrijden te zien niet zeggen. Dat een F1 vrij groot was voor een single seater wist ik wel. Zo'n hypercar puur op zicht zou ik toch pakje groter dan een F1 geschat hebben.
 
Terug
Bovenaan