FIA Formula One 2024

Wie wordt wereldkampioen in 2024 ?


  • Totaal aantal stemmers
    74
  • Opiniepeiling gesloten .
Allemaal schrik dat ze deel van het geld mislopen, want het moet verdeeld worden onder 11 teams dan ipv 10. Wat mij betreft mag de F1 uitsterven. Deze beslissing is een van de schandelijkste ooit... Gaat enorm veel kritiek op zijn, kritiek die alleen maar terecht is.
pfff....


Zo een team met zo een naam kunt ge toch niet weigeren.
Dat is bijna alsof ze in Indycar een deelname van Ferrari of Mercedes (of Mclaren maar die doen al mee) zouden weigeren.
 
Er gaan nu geruchten dat Ferrari Lewis eerstdaags zou aankondigen.

Eeeuh...?
Zou dat het huge news zijn waar Will buxton het over heeft dat voor het einde van de week zou gebracht worden?
Ik dacht eerst nog aan nog 5 extra GP's in Amerika op 7 verschillende stratencircuits. :unsure:
 
Er gaan nu geruchten dat Ferrari Lewis eerstdaags zou aankondigen.

Eeeuh...?

Hij heeft net nog gezegd dat hij hoopt niet te racen op zijn 40e. Wat ik een rare statement vond, want in januari wordt hij 40...
Sowieso zou een overstap naar Ferrari vreemd zijn. Mercedes slaat nog maar 2 jaar de bal mis, Ferrari al 16 jaar, en er zijn weinig indicaties dat dat ineens zou veranderen (hoewel het kan).
 
Allemaal schrik dat ze deel van het geld mislopen, want het moet verdeeld worden onder 11 teams dan ipv 10. Wat mij betreft mag de F1 uitsterven. Deze beslissing is een van de schandelijkste ooit... Gaat enorm veel kritiek op zijn, kritiek die alleen maar terecht is.
In mijn ogen is Liberty media zijn uiterste best aan't doen om de F1 te laten sterven.
Maar van de kritiek die ze gaan krijgen gaan ze hun heel weinig aantrekken (het lijkt soms zelfs het tegenovergestelde effect te hebben).
Amerikaans management en sport, zelden een goede combinatie.
 
Hij heeft net nog gezegd dat hij hoopt niet te racen op zijn 40e. Wat ik een rare statement vond, want in januari wordt hij 40...
Sowieso zou een overstap naar Ferrari vreemd zijn. Mercedes slaat nog maar 2 jaar de bal mis, Ferrari al 16 jaar, en er zijn weinig indicaties dat dat ineens zou veranderen (hoewel het kan).

Het ziet er toch naar uit dat het sffs officieel aangekondigd zal worden.
 
Het is toch nergens officieel aangekondigd?

Je hebt gelijk, maar het lijkt 99.99% zeker toch vooral een kwestie van tijd.

Hamilton's current contract with Mercedes is due to expire at the end of 2025 but he will depart the team after this season and replace Carlos Sainz at Ferrari, Sky Sports News understands with official confirmation expected later on Thursday.

Mercedes employees in Brackley will be made aware of the news this afternoon before an announcement. Ferrari and Mercedes declined to comment when contacted by Sky Sports.
 

't zit er tegen tussen FIA en FOM over die afwijzing van Andretti.

Ben Sulayem also noted there was potential for Andretti to race in F1 without a commercial agreement in his comments to Reuters last October.

“We are not a service provider. We own the championship. We leased it, we are the landlord. So that has to be respected also,” Ben Sulayem added to Reuters.

dat nieuws over Hamilton vind ik ook niet zó shockerend, tbh. Zit al heel zijn leven bij Mercedes, en zou nu naar het meest legendarische F1 team ooit gaan? ik kan mij wel niet inbeelden dat hij daar héél lang gaat zitten.
 
Lewis naar Ferrari dat zou echt zot zijn.


Van dat Andretti nieuws ben ik nog altijd niet goed. Echt triestig vind ik dat.
 

't zit er tegen tussen FIA en FOM over die afwijzing van Andretti.



dat nieuws over Hamilton vind ik ook niet zó shockerend, tbh. Zit al heel zijn leven bij Mercedes, en zou nu naar het meest legendarische F1 team ooit gaan? ik kan mij wel niet inbeelden dat hij daar héél lang gaat zitten.
Voor 1 keer supporter ik toch voor Sulayem. Degoutante situatie, hier gaat toch iets geforceerd moeten worden voor het goed van de F1.
 
🤯
Benieuwd naar Hamilton vs Leclerc, en ook benieuwd naar wie zijn plek bij Mercedes zal innemen. Zou me niet verbazen als Sainz gewoon naar daar trekt.
 
🤯
Benieuwd naar Hamilton vs Leclerc, en ook benieuwd naar wie zijn plek bij Mercedes zal innemen. Zou me niet verbazen als Sainz gewoon naar daar trekt.
Mij ook niet, lijkt logisch, maar Sainz wordt dan wel weer al een tijdje gelinkt aan Audi. Een overstap naar Sauber lijkt dan ook plausibel.

Zitje bij Mercedes... Alonso? 🙂
 
Sowieso, maar de Gazzetta dello Sport bericht dat het zelfs mogelijks al per direct is. Wat nog zotter zou zijn.
ik zie ook niet in hoe ze het anders gaan doen. Lewis dat weer klaagt over auto, Georges dat terecht gaat klagen als hij de voordelen niet krijgt enzovoort.

Mooi voor Lewis en Ferrari, hopelijk is het een succesformule.
Het zal nodig zijn om tegen Max te vechten
 
Terug
Bovenaan